Inlägg från: småvildingar |Visa alla inlägg
  • småvildingar

Bim september

Fkvi skrev 2016-08-12 23:18:52 följande:

Haha tyvärr är den ju det ;) Mensen verkar då ha börjat idag, 3 dagar tidig. Är dock inte säker. Brukar blöda rikligt och nu har jag bara haft brunt blod som jag knappt ens behövt tampong för. Skumt. Brukar aldrig ha såhär.

Har du tagit ett gravtest nu i det närmaste? Kanske borde göra ;)
  • småvildingar

Kliver in i min fertila period nu. Kan inte låta bli att bara anta att det kommer sätta sig nu. Så dumt för besvikelsen blir så stor när det inte blir! Oddsen att det går på första försöket är ju inte alls stora. Men det är svårt att låta bli att fantisera!

• småvildingar
    misslina skrev 2016-08-14 19:06:00 följande:

Jag tycker alltid att det känns så..: att denna månad kommer det att ta sig ;). Mycket för att varför skulle det inte ;)

När äl kommer så tänker jag att klart det kommer gå... Om man träffar av äl så är det klappat och klart. Men efter äl så kommer förnuftet som säger att det ska till lite mer än att pricka in äl.;)

Men jag tycker det är bra att vi tänker positivt :)

Ja, det sägs ju att det blir precis när det är menat att bli. Men så svårt att inte bli nedslagen när mensen kommer. Men what to do liksom. Bara att fortsätta och försöka ;)

Positiva tankar!
  • småvildingar
    lila9 skrev 2016-08-16 19:37:08 följande:

Hej tjejer! Hoppar in här jag med.

Har Mens nu och detta är vårt fjärde försök.

ÄL 31/8 och BIM 15/9 enligt NC app dock ej säkert då jag har oregelbunden Mens, sen 5 månader tillbaka jobbigt! :-/

Ska testa med rosenrot denna cykel väntar fortfarande på posten, så får jag se ifall den förkortar och gör min cykel regelbunden. Hoppas! Och så ska jag köra på ÄL-stickor efter mensen.

Någon mer som använder NC app?

Hoppas detta är vår månad denna gång! )

Hej och välkommen! :)

Ja, jag använder NC appen ^^
  • småvildingar
    totteplopp skrev 2016-08-16 20:47:52 följande:

Hejsan! Finns det rum för en till;) Vi tänkte sätta igång sätta igång denna månad med barn nr 3, vi har två döttrar sedan tidigare en på 9 år och en på 14 månader. Jag har under mina tidigare graviditeter varit med på familjeliv men inte hört till någon bim grupp, så nu är det på tiden ;).

Håller tummar och tår att september är en månad med många plus :)

Välkommen! :)

Försöker också oss på nr 3. Hoppas det tar sig denna månaden! :D
  • småvildingar
    melinalium skrev 2016-08-16 21:45:37 följande:

Jag hänger gärna med. Det är vårat första försök och vi känner oss mer än redo. Nästa vecka har jag ÄL, kommer använda lite tester bara för att vara på säkra sidan. Har laddat ner en app och enligt den så har jag BIM den 9 september. Ser fram emot de kommande veckorna och hoppas på många plus =)

Tummar hålls att september är våran månad!
  • småvildingar
    Fkvi skrev 2016-08-17 00:31:49 följande:

Nu är mensen över. Nu inväntar vi de fertila dagarna <3

Är mitt uppe i mitt fertila fönster. Hoppa innerligt att det tar sig nu! Och för dig/er alla med såklart!
  • småvildingar
    lila9 skrev 2016-08-17 13:42:06 följande:

Tack! Okej, det är vårt första barn också. Dock fick jag en jätte tidig MF förra månaden. Fick pos på billiga tester, visste inte om dom ljuger så var inte säker. Men sen så fick jag konstig "Mens" och då var det blankt på testerna också. Så då måste det ha vart tidigt MF.

Okej, använder du ingen annan app? Haha besatt av dessa appar nu när vi försöker. imorgon är mensen slut och så ska jag också börja med ÄL-stickor. Har typ ett eget litet apotek här hemma haha. Bor i en liten stad så lite svårt att åka in till affären.

Dudå? När har du BIM? Hej, tack!

Kul! Hur länge använder du den? Jag använder den endast 4 månader så än så länge går allt bra. Dock sålde en butik fel termometer till mig så nu är det som att börja från början. Då den kunde inte hitta ÄL osv, beställde deras och använt den första gången idag!

Jobbigt när butiker är så oseriösa. Trodde något var fel på mig! Haha..

Hur länge försöker ni?

Har inte hunnit använda appen så länge men använde den för att bli gravid med min yngsta och det funkade bra! ;)

Vi är inne på första försöket nu! Så mitt i början är vi :)

Hur länge har ni försökt?
  • småvildingar
    totteplopp skrev 2016-08-17 22:51:21 följande:

Jag väntar in fertila dagar nu i helgen men vet inte om det har blivit rätt i alla mina appar ;). Tänkte vänta med ägglossningstest till en början iallafall. Med risk för dum fråga men när räknar ni in start på mens? Första möjliga röda eller när det blivit mer flöde? Haha känns urdumt att fråga men är ju avgörande för ägglossningen ;)

Jag räknar från när det är färskt blod som kommer :)
  • småvildingar
    happylife skrev 2016-08-18 10:59:29 följande:

Hoppar in med er tjejer!

Mensen kom tyvärr idag, andra försöket efter sent avbrytande i v 16-17...

Hade hoppats att det tagit sig, såklart...men bara att kämpa vidare! Lite roligare när man får hänga i en bim grupp

Svårt att säga exakt bim eftersom min äl blivit lite varierande efter avbrytandet, denna cykel hade jag äl dag 20, så om jag räknar på det blir bim nu 21 september! Och då är jag på semester i Frankrike!

Äter rosenrot from idag för att få kortare cykel, får se om de funkar!

Nu kör vi

Beklagar avbrytandet av förra gången <3

Håller tummarna att september är vår månad!
Svar på tråden Bim september