Bim september
Blir nog ingen bebis denna cykeln! Nästa bim är 30 sept. Så är blir kvar i tråden ändå :p
Blir nog ingen bebis denna cykeln! Nästa bim är 30 sept. Så är blir kvar i tråden ändå :p
Äl+7 känns som jag har lite mensvärk, eller som att magen är lite tung... Börjar
Nästan hoppas lite, bim om en vecka! Brukar få mensvärk samma dag som mensen annars. Annars är jag väl skengravid igen!
Har egentligen bim på lördag den 3/9..... Men tog en sticka idag! Och japp!! Jag är gravid ;)
Ihhhhhhhh;)
Negativt ÄL-test men idag dippade tempen så tror att Äl-testen kommer visa positivt ikväll eller imorgon. Hade exakt samma temp idag som dagen innan ÄL förra cykeln. Mös till det igår och imorn kommer karln hem igen sen blir det å köra på hela helgen. Hoppas hoppas denna gången! Är visserligen bara på försök 3 (4 om man räknar från sista p-pillret), men längtar så himla mycket.
Är för övrigt 31 och har aldrig (mig veterligen) varit gravid tidigare så man undrar ju lite om man änns kan bli gravid. Har en del "issues" med sköldkörteln så håller koll på den. TSH, T3 och T4 ligger inom norm. Bara TPO-AK som sakta höjs varje halvår. Var dock hos gynekolog för ca 1,5år sedan pga strul med mensen men det såg bra ut, sa hon. Så tror inte den där jäkla körteln ska ställa till allt för stora problem i bebismakeriet.
Jag var ofta väldigt trött och sov mycket. Pendlar mycket i vikt m.m. Så gick till vård c, där tog dom alla prover på sköldkörteln. Ofta tar dom bara TSH (det mäter ämnesomsättningen) men denna gång tog det alla prover. Vilket visade sig då att jag har förhöjt antal antikroppar. (Den läkaren missade dock att informera mig om det, fick ett brev där han skrev att allt var normalt (?!) Istället fick jag reda på det ett år senare av min läkare på Adhd-mottagningen, som tyckte det var konstigt att jag var så trött hela tiden, så han gick igenom alla prover jag tagit.) Blev remitterad till endokrinolog, som skickade tillbaka remissen med förklaringen att anti-kropparna och övriga prover skall övervakas med provtagning var 6:e månad.
TPO-AK ska ligga under 36 eller nått och jag har strax över 400. Det medför att jag har större risk att utveckla autoimmun sjukdom. Så nu tar jag alla prover för sköldkörteln var 6:e månad nu. Men än så länge ligger övriga värden inom referens (enl. Normen i sthlms län iaf).
Oj... nu blev det en hel roman. Men för att göra en lång historia kort så kan man helt enkelt gå till vårdcentralen och be dom ta samtliga prover för sköldkörteln om man misstänker att det kan vara något med den.
Äl+9 igår och efter mys var det liiiiiiiite blod. Vi körde lugnt och bara i missionären så det känns konstigt om det skulle vara sexet som gjorde blödningen.
Idag är det inget, men har fortfarande mensvärks känslan. Tempen hade stigit idag med... Snacka om hoppfull!! nån mer med bim på måndag?
Mina bröstet har blivit större och tyngre . Har även haft mensvärk i några dagar nu. Idag så kan jag inte ha byxorna mot nedre magen då det värker. Ska ha mens om en vecka. Känner mig dock inte gravid. Men hoppas kan man ju alltid.
Lycka till alla. Och grattis till dom som fått plus <3
Någon som har erfarenheter av nidblödning???
Tog ett PE idag, anar i rätt ljus att det kan vara något. Ser strecket från baksidan. Bim på måndag... Hoppas det blir något nu!
Jag är på bim, fick en nid-blödning för 4 dagar sen i så fall! Då ägget i så fall fäste....kanske inte hunnit bilda så mycket hormoner än....
Bim i morgon. Känner mig så nervös! Fick ett nästintill osynligt streck på PE igår, ska testa i morgon. Kom liten blodblandad flytning igår kväll och i morse. Men inget mer. Stark mensvärk idag med. Trodde jag fick mens i affären förut för det kändes som det rann till ... Men det var inget.
Någon mer med bim i morgon???
Hoppar in här också, håller vanligtvis till i FF/tempar-tråden. Jag har inte BIM imorgon men däremot på tisdag.
Fick en rosabrun-flytning som jag aldrig tidigare sett i fredags på ÄL+7. Hoppas ju såklart att det var en nidblödning. Idag fick jag dock pyttelite blod vid ett toalettbesök, vilket är extremt märkligt. Har aldrig tidigare haft spottings under alla år så antingen har kroppen börjat balla ur nu eller så vet jag inte vad det är frågan om. Hoppas för allt i världen inte att det är mensen som kommer för tidigt, i så fall har jag kommit ner på 8-9 dagars lutealfas bara :/
Håller tummarna för oss båda imorgon och tisdag! :)
Hoppar in här också, håller vanligtvis till i FF/tempar-tråden. Jag har inte BIM imorgon men däremot på tisdag.
Fick en rosabrun-flytning som jag aldrig tidigare sett i fredags på ÄL+7. Hoppas ju såklart att det var en nidblödning. Idag fick jag dock pyttelite blod vid ett toalettbesök, vilket är extremt märkligt. Har aldrig tidigare haft spottings under alla år så antingen har kroppen börjat balla ur nu eller så vet jag inte vad det är frågan om. Hoppas för allt i världen inte att det är mensen som kommer för tidigt, i så fall har jag kommit ner på 8-9 dagars lutealfas bara :/
Håller tummarna för oss båda imorgon och tisdag! :)
Spännande, håller tummarna! Jag tog precis ett Lloyds nu på morgonen på ÄL+10 och nog fan ser jag ett extremt svagt streck. Dock bara när jag brutit upp hylsan. Vågar absolut inte hoppas på någonting så kommer ta ett nytt test imorgon på BIM. Hoppas för allt i världen att det inte är spökstreck!
Har lite sjukdomdskänsla, typ hängig och ont i halsen. Brösten känns lite tunga men tränade dem på gymmet i fredags så kan lika gärna vara det, haha. I övrigt bara den märkliga flytningen och blödningen i fredags och igår. Är på helspänn nu!
Är det verkligen positivt? ????????
Stort varmt grattis till er alla som har plussat!! Vilken lycka ! :D väntar fortfarande.. BIM+3.. har fortfarande lite smått molande i tjejmagen, drar lite och spänner.. men ingenting! Man är såå otålig!!
Åh kram på dig! Det är denna väntan som är jobbigast! Men håller mina tummar att du får ett plus!!!
Nej fy, Jaa hoppas verkligen vi får veta snart!! :)
Ett år av försök och två tidiga mf... Dags att inse att vi behöver nog hjälp!
Tackar för mig!
Lycka till alla