• Hellsing

Bim september

t123 skrev 2016-08-27 12:25:09 följande:
    Sådär har mina äl-tester sett ut när jag varit gravid också (varför man nu testar med såna? Men jag har också gjort det, haha), så det är du nästan garanterat. En del får stegring innan mens med men det brukar vara lite svagare än kontrollstrecket oftast!
    Ooh spännande!! Ja denna har varit så hög i flera dagar :D
  • Hellsing
    bebisdags skrev 2016-08-27 13:38:23 följande:

Yey hög fertilitet idag så nu är jag inne på mina fertila dagar! Hoppas hoppas!

Ooh lycka till!!!!
  • Hellsing
    MeAndMyself skrev 2016-08-27 21:52:07 följande:

-5 dagar till BIM, försök 8.. känner av PMS som alla andra gånger så förväntar mig att mensen kommer komma om 5 dagar.. igen.

Känner mig helt nere, är gråtfärdig och orkar fan inte mer snart. Äter alla möjliga vitaminer, sitter med stickor, har trots stickorna sex varje dag men inget händer.

Satt och läste om IVF. Har inte gått 1 år än sen försök nr 1 men eftersom det kommer va väntetid till utredning så är jag väll inne på 12 försök när jag väl får utredning.

Förlåt för negativt inlägg, har bara gett upp hoppet ikväll om en bebis..

Det verkar ju onekligen jobbigare att försöka när man vill än för de som "plötsligt" blir gravida :(

Hoppas verkligen det går snart för er! Kanske det är enorm stress för dig som vill så mycket men blir ledsen varje gång mensen kommer? Stress gör ju det svårare :(

Önskar dig och din man/sambo all lycka och värmande styrkekramar! Ge aldrig upp hoppet <3 nån dag är det er tur!!
  • Hellsing
    Anonym (Elin) skrev 2016-08-27 17:53:26 följande:

Alltså den där dumma mensen kommer ju aldrig! Vill ju gärna att den kommer igång nu så jag har bim i slutet av september.. Borde kommit igår men bara bruna flytningar. Heja heja mensen! Trodde jag ju aldrig jag skulle skriva .. Haha.

Du är inte gravid då? Hur sen är den?
  • Hellsing
    MeAndMyself skrev 2016-08-27 22:19:18 följande:

Tack snälla för peppet! Jag kanske är det en inre stress som gör att det låser sig, och lättare lär det inte bli ju längre tiden går. Har en liten bonusson på tre år som frågade mig idag varför han aldrig får en lillasyster.. "Du har ju så många men inte jag" sa han (jag har 4 yngre syskon). Jag försökte förklara att det inte alltid kan komma en bebis i magen när jag och hans pappa vill... Lillen.. Förra månaden satt han och ringde till storleken i sitt rum och bad om en bebis i min mage för att sen veckan efter konstatera ledset "du fick ingen bebis..".. Jag går av, han vill lika mycket som vi..

Aaaw men lille pojken då :)

Ja men det är nog en inre stress, jag har några i släkten/vänskapskretsen som har haft det tufft och så fort de ställt sig i adoptionskö och "gett upp" så har de blivit gravida, det är nåt som blockeras :/
  • Hellsing
    t123 skrev 2016-08-27 22:08:38 följande:
    Jättespännande! När har du BIM då och har du inte testat med graviditetstest? :)
    Enligt appen har jag bim onsdag/torsdag så bara ett par dagar ^^

Ska ta test lite då och då och hålla tummarna hårt!
  • Hellsing
    Topa90 skrev 2016-08-27 23:16:20 följande:

Hej hoppar in här, skulle vilja ställa en fråga till er, känner mig så dum men som ni säkert vet funderar man mycket, fram och tillbaka då längtan efter ett plus är stort.

Vi är på 3 försöket, har inte ritktigt haft koll på min menscykel tidigare så har kanske varit helt fel ute tidigare månader. Har även testat ägglossningsstickor men använt de så mycket i början av perioden då de visat neg och sen är de slut så då har de blivit lite chansning och tänkt att nästa månad ska jag vänta osv.. Men jag blir nog lite stressad av dessa test. Så denna månad har jag skitit i dessa, utgått ifrån det jag vet från min förra cykel, och min kropp.

I början av vecka började jag få det där "kända" trådiga sekretet med lite vitt i, inte helt genomskinligt. Kände även av lite svag molande Värk så min sambo och jag passade på. I onsdags var de trådiga kvar

Samtidigt som de var genomskinligt.. molnande värken var där till och från så vi passade på sent på onsdagkvällen.

Sen på torsdags förmiddagen hade jag en ihållande, något starkare värk i högra "tjejmagen"

igår fredag började de blir lite Mer vitt sekret och ikväll är de inte alls trådigt och helt vitt...

Vad tror ni, kan vi prickat rätt? För det är väl så att då man har genomskinligt sekret är de på g? Kan man alltid "lita" på att läsa av kroppens signaler såhär. Detta blev långt, hoppas någon orkar läsa ;)

Hej

Om du är osäker vad ÄL-flytningar är så brukar dessa vara typiska drag:

- helt genomskinliga som äggvita
    - lägger sig uppepå papper/tyg, sugs inte in i materialet!
    - om man går det på fingrarna kan man "bygga en bro" mellan dem!

Använd en app är också min rekommendation! P tracker använder jag, en blomma som app-symbol
  • Hellsing
    Cfmilla skrev 2016-08-27 16:43:53 följande:
    När ska du testa??
    Kommer nog testa måndag, tisdag, onsdag ^^ såå grymt nyfiken!
  • Hellsing
    stellanocte skrev 2016-08-28 08:10:34 följande:
    Nu börjar snart veckan då vi troligtvis kommer att få reda på hur det har gått denna månad. Känner mig väldigt "ogravid" just nu dock. Lite småöm i brösten men annars ingenting.

Spännande!! Lycka till!!
  • Hellsing
    MeAndMyself skrev 2016-08-28 11:12:24 följande:

Tack!!

Tror den behöver 3 månader för att visa hyffsat rätt tidsmässigt ;)
Svar på tråden Bim september