• copycat

Bim september

Men gud! Vad spännande!:) väntar ivrigt på nästa update:)

Mirjam91 skrev 2016-09-09 08:52:54 följande:

Det blev ett suuuupersvagt plus idag. Knappt så man ser. Så jag fortsätter testa i väntan på starkare streck innan jag låter sambon veta, haha!

• copycat

Skulle säga att det där är ett tidigt plus ja:)

LillaPyret skrev 2016-09-09 11:28:37 följande:

Samma test. Ett PE (Predictor Early)

• copycat

Please help!

Hade positivt ältest i förrgår och igår. Hoppades att det skulle vara negativt idag (aldrig haft positivt TRE dagar) då jag läst nånstans att positivt i tre dagar eller mer indikerar på att man INTE har ÄL. Att kroppen bara jobbar på att släppa ifrån sig ägg men inte lyckas. Tycker dock att det här är väldigt starkt men VILL tycka att inte HELA teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket, mer halva. Eller? Är det positivt?:/ myste i förrgår och blir ikväll med..

• copycat

Hohooo ingen?:(

copycat skrev 2016-09-09 17:29:23 följande:

Please help!

Hade positivt ältest i förrgår och igår. Hoppades att det skulle vara negativt idag (aldrig haft positivt TRE dagar) då jag läst nånstans att positivt i tre dagar eller mer indikerar på att man INTE har ÄL. Att kroppen bara jobbar på att släppa ifrån sig ägg men inte lyckas. Tycker dock att det här är väldigt starkt men VILL tycka att inte HELA teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket, mer halva. Eller? Är det positivt?:/ myste i förrgår och blir ikväll med..

• copycat
    happylife skrev 2016-09-10 09:13:32 följande:
    Jag har alltid positivt minst 3 dagar. Och har plussat nu och innan så nej de betyder inte att inte ägget släpper
    Åh, skönt att höra! Av nån anledning tar man ju mer åt sig av negativ info än positiv, haha! Men då vet jag att det inte gäller ALLA, att ägget inte släpper pga tre eller fler dagar med positiva tester. :) tack <3
  • copycat
    happylife skrev 2016-09-10 09:13:32 följande:
    Jag har alltid positivt minst 3 dagar. Och har plussat nu och innan så nej de betyder inte att inte ägget släpper
    En sak till:) när tror du ägget brukar släppa då när man har pos i tre dagar? Hade alltså positivt ons, tors och fre och vi har haft sex ons och fre. Man vill ju så gärna "ligga rätt"
  • copycat
    Glädje skrev 2016-09-10 11:35:22 följande:
    Du känner ingen ägglossning smärta under dessa tre dagar då?
    Jo både dag 1 och 2 hade jag rejäla känningar. Men eftersom jag hade positivt även dag 3 fattar jag inte riktigt när ägget släpper.. :/ det ska väl sjunka när det förväntas ha släppt? (Vet att positivt inte innebär att man faktiskt har ÄL men ja..) :)
  • copycat
    happylife skrev 2016-09-10 11:55:42 följande:
    Mitt släppte dag 2, lite konstigt att de va positivt dagen efter då faktiskt. Men jag tempar och ägget släppte dag 2. Wierd! Testet brukar ju bli svagt när de släppt, men inte för mig
    Ja precis så tänker jag också, det är därför jag blir lite stressad över att ha positivt, vill ju att ägget ska släppa nära inpå våra ligg:) ska kolla i eftermiddag, räknar med negativt, har inga känningar idag!
  • copycat
    Tesse88 skrev 2016-09-10 13:52:26 följande:

Alltså jag blir galen! Började ana streck på ÄL stickan i går och tänkte att nu jädrans är en stegring på gång.. testade nu på lunchen igen och den visar absolut ingenting! Börjar tro att det inte sker någon ÄL denna månaden heller ???? är det någon särskild tid på dygnet som är "säkrast" att testa för ÄL? Trots negativt test så har jag mensvärkssmärtor och (ursäkta) lite flytningar...

Det enda jag hört är att man inte ska testa före 10 på morgonen. Men för många är eftermiddagen bäst. Jag brukar hålla mig från lunch och sen testa vid 17.30 när jag kommer hem, det funkar toppen för mig.
  • copycat

Vet inte riktigt när BIM är nu, fick ÄL nästan en hel vecka tidigare än normalt helt plötsligt. Brukar ha 11 dagars lutealfas, räknar jag på det nu borde BIM vara på cykeldator 27, men jag har haft på cykeldator 30-32 i drygt ett halvår, men som sagt kom ju ÄL mycket tidigare. Tänker att jag testar tidigast ÄL+12 om mensen inte kommer ÄL+11. Men med positivt ÄL-test tre dagar vet jag inte riktigt när jag ska tolka att jag hade ÄL. Hade riktiga känningar dag 1 och 2 så jag räknar på att jag hade ÄL dag 2. Bör alltså vara på ÄL+3 idag. Väntan continues...

Svar på tråden Bim september