• Glädje

Bim september

Läste detta och plötsligt förstår jag varför man så lätt blir skengravid efter äl innan mensen kommer och ville bara dela med mig till er...

(Super snabb förenklad svensk version)= direkt efter äl ökar hormonnivåerna av progesteron, progesteron ger symtom som PMS alltså snarlika eller samma som graviditets symtom... MEN mängden progesteron varierar för varje äl, och därför kan man ena månaden inte känna ett dugg efter äl innan mensen och nästa månad ha mensvärk, ömma bröst eller illamående..

Så nu ska jag sluta leta symtom på äl+3 och inse att det är progesteronet som spelar mig ett spratt..:)

"Q. What is the difference between progesterone symptoms and pregnancy symptoms, and how long do they last?

A. There is no difference. PMS symptoms are from progesterone. As we have already discussed, progesterone is a natural hormone that we create from the Corpus Luteum after we ovulate. We have also learned that progesterone is secreted in different amounts each cycle, and also raises once implantation happens. So what are the symptoms of progesterone? There is a separate page on this website that has it, but let's list a few here- Nausea, Gas, Bloating, Fatigue, Moodiness, Sore breasts, Changes in Breasts, Leaky breasts, metal taste in mouth, Blue or more prominent veins, Increase in Appetite, Weight gain, Acne, Sticky/tacky/milky/creamy cervical mucus, Water retention, Heartburn, Constipation, Headaches, Dry mouth, Frequent Urination, Cramping, back pain, stuffy nose and sense of smell, Hot/Cold flashes, and that is just to name a few. These will last from ovulation until the time you start your next cycle."

• Glädje
    Lady K skrev 2016-09-10 22:56:56 följande:

Jisses, det där var ju en riktig eye-opener! Intressant! Om än något frustrerande för oss alla som så gärna vill känna något och hoppas att det beror på graviditet...haha, jaja, bara att inse att kroppen gör som den vill.

Ja men eller hur, helst vill man ha ett test som visar om befruktning skett, sen gärna ett om cellen delat sig, och sen ett om det inplanterat innan man tar grav testet, snacka om att man hade testat ihjäl sig hahaha men aldrig har två veckor varit såååå långa som när man väntar på bim :P
  • Glädje
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-11 09:09:07 följande:

Bim om 4 dagar och ända fram tills nu har jag känt av sjuk molvärk och även lite illamående . Men idag är allt som bortblåst :( usch va nere man blir .

Det är progesteronet efter äl som ger symtom!

Olika mängd progesteron efter varje cykel gör att man vissa månader känner mer symtom än andra månader, progesteronet sjunker innan mensen ska komma och de symtom man hade efter äl försvinner...
  • Glädje

Åh vad dum jag är!!

Alltså äl+ 5 eller 6 idag å jag tog ett test nu inte ens morgonurin, ville bara testa.. Men jag har blivit helt knäpp för jag tycker jag ser världens svagaste streck, det går inte ens att fota å då finns det ju i princip inte, men nu kommer jag ju bli galen fram tills bim på detta troligen spökstreck!

Och nu kan jag inte ens se på testet utan att jag tycker mig ana ett streck, men det är både för tidigt å för svagt.. Ååh trött jag blir på mig själv!

• Glädje
    Iza2011 skrev 2016-09-12 17:05:49 följande:

Provade genom datorn. Någon som ser något?

Nå kan bara se små rutor där bilden ska va..
  • Glädje
    Glädje skrev 2016-09-12 17:29:59 följande:

Nå kan bara se små rutor där bilden ska va..

Förlåt nej nu ser jag, ja det där e ju plus!!
  • Glädje

Bim-3 idag och mkt hormoner i svajning, irritabel, finnar, flåtigt hår, svag mensvärk fortfarande sen äl+3..

Inga ömma bröst å inga andra symtom så räknar starkt med att mensen kommer på tisdag, så sugen på att köpa ett test men så onödigt å slösa pengar om mensen kommer snart..

Fler med bim på tisdag? :)

• Glädje
    pimpim78 skrev 2016-09-17 11:06:28 följande:

Jag har bim på tisdag !! Samma dag som vi har återbesök på Sophiahemmet för planering av nästa cykels insemination !! Tänk att få visa upp ett plus där ???????????? stort lycka till !!!!

Åh va spännande!! Hoppas verkligen du får stort plus där!! :)
  • Glädje

eftermiddag på bim-3 vad tror ni?!!!!
  • Glädje
    copycat skrev 2016-09-18 13:21:09 följande:

Orkar nån kika? ÄL+9-10, ser nån nåt?:/ la upp i spöktråden också men inget svar än:/

Svårt å säga för det är en skugga från något precis där teststrecket ska va, men nåt syns ju men ta en till bild med bättre ljus
  • Glädje
    copycat skrev 2016-09-18 13:52:07 följande:

Fan skuggor överallt tycker jag:/

Ja något ser jag där! :) när e bim? :)
  • Glädje
    vi259 skrev 2016-09-18 14:54:07 följande:

Nu håller jag på att bli galen. Fick super super svagt streck i fredags. Sedan tvärblankt igår. Testade nyss efter att ha hålla mig 4 timmar och då är ett svagt streck där igen!!! Dock lite starkare än sist för nu ser man det även i lite mörkare rum. MEN varför gör den såhär?! Är det testerna som felar?

Samma här!!

Svagt plus på cb igår em, så svagt att det är svårt att fota men går lätt att se utan problem irl..

Så köpte ett predictor early idag å tror ju att de borde va starkare, kunde inte spara morgon urin så höll mig i ca 3 h å fick för minus men sen efter 3 min kom det ett super svagt streck där igen!! Men ingen här ser ngt streck alls på bilderna för de är så dålig bildkvalitet när de laddas upp...

Så nu har jag lagt 200:- på bara ännu mer ovisshet!

Är sugen att köpa ett RFSU tidigt å testa i morgon bitti men nu känner jag mig helt oviss, så konstigt!!
  • Glädje
    vi259 skrev 2016-09-18 15:07:39 följande:

Jag tog också kort men syns nog inte pga upplösningen. Jag har bara kört billiga testers stickor. Känns som det lär vara förtidigt för cb digitala.

Men oj. Vad häftigt om du får ett plus innan tisdag!

Ja jag blir så knäpp på detta, tog cb igår å då när jag tog det va jag ju helt säker på ett plus men sen när jag försökte fota å lägga upp här så syntes det inte plötsligt.. Å då blev jag så osäker nu om jag fått ett spök bara eller om jag har blivit psykiskt sjuk! Haha X)

• Glädje

Predictor early på bim-3, eftermiddag

Såg linjen inom tiden, efteråt plockat isär..

Mörkat kontrasten på bilden men visst tusan är där två streck!!? Annars får jag skriva in mig på psyket i morgon! :/

• Glädje
    vi259 skrev 2016-09-18 20:42:46 följande:

Ser helt klart ut som två

copycat skrev 2016-09-18 20:50:11 följande:

Ser två streck:)

Åh tack hörni!!!

Har lagt upp i spöktråden men ingen som sett nått så började oroa mig att jag såg i syne.. ! :P

Ska köpa ett rfsu tidigt i morgon på väg till jobbet så får vi se vad det visar!!
  • Glädje
    copycat skrev 2016-09-18 21:20:56 följande:
    Grattis! Klart pos!! :)
Svar på tråden Bim september