• t123

Bim september

Äl är över här med, testen är negativa igen och har haft en rejäl temperaturstigning! Så räknar med att vara på äl+2 nu. Sist hade jag känningar från ca 5 dagar efter äl i form av molvärk som blev starkare hela tiden till BIM ca! Får se hur det blir nu, kommer nog känna efter hela tiden trots att jag inte borde :') Då plussade jag på äl+9, vilket är om prick en vecka, kanske jag gör det igen nu om jag har lika starka misstankar den här gången. Ååh, hoppas!

• t123
    metaphor skrev 2016-09-14 16:49:50 följande:

ÄL+5 .. magen är mysko, svullen. gör ont i "tjejmagen" från och till!!? Brösten känns som två blåmärken när man tar på dem, lite ömma. Igår högg det till i ryggen under en sekvens. Kan man känna hur ägget fäster baktill istället för längst ner i tjejmagen? jag har ingen aning... Något konstigt händer, kommer ju och går liksom. men ett konstant illamående har jag.

dessutom fick jag mitt livs värsta migrän i måndags, värsta jag varit med om, fy bövelen. Inte haft migrän på flera år, vågar man hoppas på att det är en bebis på g i magen? hormoner kan ju göra mkt ... humörsvängningar som heter duga, men det kan ju vara för att jag inte känner mig pigg heller än. mosig och illamående kan ju vem som helst bli tokig av. 

Jag hoppas nog alldeles för mycket =)

mamma4ever skrev 2016-09-14 15:10:46 följande:
    Jag är på äl+4 har främst molvärk och ömma bröst samt illa mående och väldigt trött även ovanligt kissenödig till och från. Brukar inte känna av äl så hoppas på våran tur nu :)

Spännande, då är vi några med BIM runt samma dagar alltså? :D Superkul! Låter ju jättebra för er, hoppas på fler känningar här snart också! Ang migrän fick jag också ett vidrigt migränanfall senaste graviditeten, ett par dagar efter ÄL! Har aldrig haft så tidigare så jag kopplade det verkligen till graviditeten den gången!

Vi får följas åt nu och hålla tummarna för varandra :)
  • t123

ÄL+4 här idag! Dagarna går fantastiskt sakta :') Har lite molvärk i alla fall och stickningar i äggstockstrakten. Kände väldigt liknande i min senaste graviditet (slutade dock med MF), hade diffusa symtom nästan hela vägen från ÄL som blev tydligare för varje dag.

Känns knepigt att ha känningar så tidigt men läste en vetenskaplig artikel om att när det befruktade ägget är på väg ner mot livmodern så börjar faktiskt HCG (för att förbereda kroppen på vad som komma skall) att produceras, vilket ju gör att man faktiskt kan ha symtom innan ägget ens har fäst, vilket en del hävdar är omöjligt. Så enligt de forskarna är det inte så konstigt att man kan ha lite känningar ganska snabbt efter ÄL, även om de kanske inte är så tydliga liksom :)

• t123
    Mirjam91 skrev 2016-09-16 22:31:39 följande:
    Jag hsat oxå läst den artikeln. Ja, vissa tror kanske inte på det. Men det gör jag. Det är där alla så kallade "spök-strek" kommer ifrån. Ägget befruktas men fäster ej. Därav får man ett svagt streck (för hcg bildas) men sen när de ej släpper minskar hcg (negativa test) och mensen kommer. Men har ej orkar debattera detta i spöktråden ???? Men kul att ngn annan tror på samma :):) Lycka till mot plusset och hoppas det tar sig! Isf är du välkommen in i majtråden :)
    Åh det har jag aldrig tänkt på faktiskt!! Så kan det ju absolut gå till. Spännande att läsa sånt där hur som helst, och inte enbart spekulationer på forum liksom :) Tusen tack!! "Dessvärre" blir det isf en junibebis så jag kommer inte till er i majtråden då! ;)
  • t123
    Jasmin3 skrev 2016-09-17 09:54:15 följande:

Hörni, förvirrad är bara förnamnet.. Som jag skrev häromdagen kändes det verkligen som att jag hade ägglossning, det var i torsdags kväll. Pga det tänkte jag att nej gravid är jag ju inte så strunt i det just nu.. Men, inatt drömde jag att jag var gravid osv och det kändes så verkligt att jag blev tvungen att testa ????

Och igen anar jag ett svaaagt streck, syns nog inte på bild (?). Och för skojs skull tog jag ett äl-test också... Fullt utslag inom några sekunder! Jag som aldrig ens haft fullt utslag när jag VET att jag haft äl ???? Vad händer??

Låter absolut hoppfullt i mina öron! Visst, äl-test kan stegra innan mens med men oftast inte så starkt är min erfarenhet! Och fick du svagt på gravtest låter det ju jättebra, testa igen imorgon :)
  • t123

Äl+7 idag, känner exakt som i förra graviditeten vid den här tiden: molvärk, värk i benen, svagt illamående om jag blir hungrig eller anstränger mig, lättretlig och kissnödig på nätterna. Tog ett test imorse för skojs skull mest, hade egentligen tänkt vänta till slutet av veckan. Det krävdes en rejäl redigering men visst är det en skugga där? Knappt synbar med blotta ögat. Ska bli spännande att ta test om någon dag igen och se om det ökar något :)

• t123
    Tesse88 skrev 2016-09-19 11:22:21 följande:

Alltså jag får liiiite panik! Antingen håller jag på att bli dum i huvudet av alla förhoppningar och spökstreck... ELLER fick jag precis ett svagt streck på ÄL+9 ??? Är det någon som fått plus så tidigt?!?! Väntar på en vän som ska komma hit och dubbelkolla!!

Ja jag har fått positivt på äl+9, svaaagt men ändå synligt! :)
  • t123

Jag mår illa idag, har känt av det tidigare också men bara korta stunder, idag är det ihållande nästan hela tiden! Känner mig väldigt hoppfull nu om att det är graviditet på g, hoppas verkligen jag har rätt, haha :)

Nån mer som är runt äl+7 idag? Hur mår ni?

• t123
    Tesse88 skrev 2016-09-19 12:33:44 följande:

Jaha.....det är nu man får krypa till korset och skämmas som en hund :( är man akutkissig och snabbt ska plocka fram ett test så får man skylla sig själv när man är lite ouppmärksam! Det var INGET gravtest jag fick fatt i utan det var ett ÄLtest ... så det lilla hoppet jag fick försvann lika fort igen....

Svaga streck på ÄLstickan kan väl visa sig närsom under månaden utan att det betyder något??

Nej vad himla trist att upptäcka det :( Förstår besvikelsen! För mig har det varit superduperstarkt (starkare än kontrollstrecket) vid graviditet, annars har jag också svagt genom hela cykeln. Men vilken dag är du på nu?
Svar på tråden Bim september