• Cfmilla

Bim september

småvildingar skrev 2016-08-20 10:44:55 följande:

Välkommen alla nya! Kul att ni hittat hit! :D

Jag är lite fundersam. Min kurva på NC är lite hullerombuller och ÄL är fortfarande inte utsatt. Jag hade tydliga ÄL-flytningar i torsdags, lååååånga broar och väldigt äggvita likt, så jag vet inte riktigt vad jag skall tro. Jaja. Det visar sig sedan såklart men en undrar ju!

Åh spännande! Har NC inte satt ut äl än då? Vet inte riktigt hur den appen fungerar för jag kör med ff. Tror du själv att du haft äl?
  • Cfmilla

Sådär ja, då har ff satt ut äl. Skönt! Är på äl+3 idag. Vi har täckt upp bra, men har inga förhoppningar ändå. Den seeeeeega väntan!

• Cfmilla

Någon mer som har ont i bröstvårtorna efter äl vissa månader men inte andra???

• Cfmilla
    LadySatisfied skrev 2016-08-26 07:29:59 följande:

Jag har aldrig haft det tidigare, men den här lånade fick jag det. Även hela brösten har börjat ömma. Jag brukar få ömma/svullna bröst någon vecka innan mens, den här gången kom det två veckor innan mens.

Hur ofta har du haft ömmande bröstvårtor efter Äl?

Kanske varannan gång. Så skumt, lurar på om det kan vara så att man har mer hormoner vissa månader? Tempar så jag vet att jag har äl!
  • Cfmilla
    Carolisa skrev 2016-08-26 07:28:44 följande:

Börjar känna mig stressad, min bästa kompis ska ha barn i januari och min svägerska i mars, kan inte låta bli att känna mig lite bitter när de har berättat. På ett sätt är jag glad för missfallet för nu vet vi ju att vi jan bli gravida men samtidigt tror jag att jag kommer vara väldigt nojig för MF nästa gång. Varje månad när mensen kommer är jobbig. Jag är utomlands nu och fick bara till det två dagar innan jag fick plus på ÄL Stickan så den här månaden är nog dessutom körd! Verkar också som att eftersom jag har ett missfall registrerar hos BM så måste det gå ett år efter det innan man kan få hjälp...

Jag vet hur det känns! Mf i mars och Detta är försök 12. Bitterheten när man ser andra som blir gravida är enorm! Min svägerska ska ha i okt/nov samma som jag skulle haft! Men men ... Det blir vår tur någon gång med!!

Förresten, jag känner flera som blivit gravida då dom INTE haft sex under äl exakt!
  • Cfmilla
    Polly1 skrev 2016-08-27 16:26:41 följande:

Hejhej!

jag hänger på här också! Första försöket med första barnet :) BIM i början av september (om jag nu haft riktig äl denna månad)... Normalt sett ömmar brösten mycket från äl till mensen kommer, men nu känns de knappt någonting... Någon som varit med om desamma?

Lycka till alla och hoppas september är en bra månad :)

Japp ibland har jag ömma bröst(vårtor) ibland inte! Tempar, så jag vet att jag har äl oavsett
  • Cfmilla
    Hellsing skrev 2016-08-27 07:33:34 följande:

Tog ett nytt ÄLtest imorse - dag 12 efter ÄL

Första gången jag lägger in bild så säg om det inte gick :) (sitter med mobilen också...)

Strecket närmast det gröna är kontrollstrecket!

När ska du testa??
  • Cfmilla
    L 91 skrev 2016-08-28 13:27:56 följande:

Första gången jag tempar. Gör det inte helt som man ska kanske..för jag har örontermometer och en dag sov jag borta (24.e) så där felar det ju lite. Men hur skulle ni tolka detta? Positivt äl-test den 20.e och BIM den 3/9..

Byt till muntemp och använd fertility friend, tycker den är absolut enklast!
  • Cfmilla
    L 91 skrev 2016-08-28 14:56:58 följande:

Tänkte egentligen bara prova på det med att tempa och att använda äl-test för att förstå min kropp.. Säger den bilder något ?

Jag tycker att det är jättelätt med tempen. Köpte en vanlig på Apoteket med en decimal. Tar tempen när jag vaknar och loggar i ff. Ff sätter ut när haft äl. Lätt att förstå och nu känner jag min kropp mycket bättre. På din temp kan jag gissa att äl borde vart den 26.e
  • Cfmilla

Första gången på mycket länge som jag känner mig något hoppfull.. Har lite värk i ljumskar som jag känner igen. Åh hoppas!!!

Svar på tråden Bim september