• Cecilah

Bim september

Hoppar in här!

Det är andra försöket för mig och har nog äl 8-9september och bim 23 september :) 

• Cecilah
    copycat skrev 2016-09-21 16:37:02 följande:

Mjahapp, så kommer man hem från jobbet och tänker att man bara ska kasta ett getöga på morgonens test, fast man vet att det gått 10h, fast den rationella versionen av sig själv vet att det inte spelar nån roll. Så ser man det där lilla satans strecket och plötsligt sitter man där i redigeringsappen igen. När bör man söka vård för idioti? Suck...

Jag är på bim-2 och såg en svag antydan till streck igår och sen ett till idag som syndes lite bättre än gårdagens. Det är jättejobbigt att vänta på starkare streck för att veta om det är något eller inte..

Tycker ändå ditt borde vara positivt. Jag märkte att jag hae starkare på eftermiddagen för idag på morgonen var det nästan obefintligt medan det syndes nu för några timmar sen. Kanske hsr med det att göra för dig med då du testat svagg plus för några dagar sedan?

Eller hur hade du också äl 8-9 september?
  • Cecilah

[quote=76990239][quote-nick]copycat skrev 2016-09-21 18:40:24 följande:[/quote-nick][/quote]

Men hur kunde det vara spökstreck när du testade svagt alldeles nyss? :o vart var testen ifrån?

• Cecilah
    Smj123 skrev 2016-09-22 08:19:02 följande:

Hej!

Har hängt med här ett tag utan att skriva men nu skulle jag behöva lite hjälp. Är någonstans mellan bim-2 och bim-4 (mensen kom helt plötsligt tidigare än vanligt förra månaden) gjorde ett test för en stund sen och tycker mig ana ett svagt svagt sträck.. Ser ni något eller är det enbart önsketänkande från min sida? Hehe

Hej! Jag har också såna svaga test men mina blir starkare på eftermiddagen av någon konstig anledning. Så nu imorse var den svag igen och visade negativt på cb digital. Så jag litar inte riktigt på så svaga test :/
  • Cecilah
    Smj123 skrev 2016-09-22 09:09:49 följande:

Vågar inte heller lita på det men man hoppas ju ändå! Har ett digitalt hemma som jag tänkte ta på lördag om jag fortfarande ser något på sticka då... När har du bim?

Jag har bim imorgon! Jaa men testa istället så du vet och inte går runt i onödan och får upp förväntningarna som mig haha
  • Cecilah
    lingonrisig skrev 2016-09-22 13:59:14 följande:
    Jag hade svaga test på morgonen men alltid starkare på em av någon anledning, vissa verkar helt enkelt fungera så. :)

Okej tack för svar! Verkar faktiskt som att det är fler som får såhär :)

Ska testa nu igen om några timmar och se hur det ser ut!

Däremot var det inte så smart av mig att slösa bort ett digitalt på morgonen idag haha.. borde istället tagit det någon eftermiddag..

• Cecilah

Någon som kan låna sina ögon till mig? Jag får jättesvaga test och jag tror det är spökstreck för jag har fått antydan för streck även på BIM-2 och idag BIM+3 har mensen inte kommit och strecken är nästan lika obefintliga.

Vad tror ni?

• Cecilah
    ohhello skrev 2016-09-26 19:56:46 följande:

Har du testat med digitalt? Ser ett väldigt svagt streck, så då borde ju ett digitalt ge svar.

Testade med digitalt morgonurin BIM-1 men just den gången syndes ingenting på Stickan.. Har märkt att jag får dessa svaga bara på kvällarna. Så mitt digitala var inte gravid. Vågar inte ta ett till tills strecken eventuellt blir starkare..

Har du erfarenhet av testlagrets stickor?
  • Cecilah
    Jasmin3 skrev 2016-09-26 21:05:19 följande:

Spontant tänker jag att det inte är spökstreck! Det syns tydlig även om det är svagt och i mina ögon ser det rosa ut (spökisarna är ju grå).

Vet att testlagrets kan visa svagt ganska länge faktiskt, har hört det många gånger. Jag hade köpt en annan sort för att bekräfta ytterligare, med tanke på att du gått över BIM ska ju vilket test som helst kunna visa plus nu! Håller en tumme för dig, men det ser verkligen ut som plus redan nu!! :)

Jag vågar inte tro på att det är början på plus när det är sååå svagt och sen även försvinner efter 20min..

Jag kanske ska ta och köpa ett test som mäter från 10 istället för 25! För om jag nu skulle vara gravid så är det tydligt att mina hcg nivåer spökar och är som högst vissa tidpunkter på dygnet som em/kväll.

Tack för lyckoönskningarna! Önskar detsamma till dig :) när har du BIM?
  • Cecilah
    Jasmin3 skrev 2016-09-27 06:45:32 följande:
    Jag förstår hur du tänker, men det kan ju faktiskt inte bli två streck (inte ens svagt) om man inte är gravid :) Det enda är väl isf om det är MF på G och att det är det som gör att det inte blir starkare.. Men det kan ju lika gärna vara så att du är "låghormonare" :)

Jag vet inte exakt när BIM är men tror 30 sept el 1a okt. Testade precis nyss helt blankt men har ändå så starka känslor av att det där plusset kommer till helgen!

Okej men då kan du testa igen närmare BIM! :)

Höll mig från 15-17.30 idag och testade.. idag syntes inget alls.. fortfarande ingen mens och BIM+4

Håller på att bli galen. Vad kan detta bero på? MF?

• Cecilah
    Jasmin3 skrev 2016-09-28 06:15:05 följande:

Tog ett från testlagret också som är lite bredare och kanske lättare att se..?

Det syns absolut!! Vad kul för dig :)

Pricka ni in äl med äl stickor eller kör ni på varannan dag hela månaden? :)

Tror nämligen inte att jag är gravid.. BIM+5 idag och ingen mens och inget plus. Men vill inte missa nästa äl så vet inte hur jag ska räkna
  • Cecilah
    Jasmin3 skrev 2016-09-28 10:08:16 följande:
    Vi har bara typ "kört på" och haft sex när vi känner för det, kanske har blivit två gånger veckan i snitt. Den 17e och 18e (lör-sön) sept hade jag positivt utslag på äl-sticka och då hade vi bara haft sex onsdagen och fredagen innan det, så inget efter positivt äl-test.

Förstår det, jättesvårt :/ Brukar du ha oregelbunden cykel? Det bästa du kan göra, om mensen kommer, är ju att börja med äl-tester när mensen slutar för att inte missa den. Sen stegrar det ju inte för alla heller och en del missar stegringen även om de testar varje dag. Så sex varannan dag är nog att föredra också :)

Stort lycka till!!
    Jag är 21 år och har aldrig haft oregelbunden mens. Jag brukar få den på pricken.. en gång var den sen 4 dagar minns jag. Men nu är det ju 5 dagar och mina senaste menstrationer har ju verkligen varit på pricken..
Svar på tråden Bim september