Inlägg från: November83 |Visa alla inlägg
  • November83

Bim september

Hej alla! Följt er på avstånd... bim om 8 dagar och försök nummer 9 denna månad, har 2 mf bakom mig (försök 4 och försök 6) men efter förra mensen bestämde jag mig för att satsa på viktnedgång och lägga barnbakandet på is 3 månader å undvika sex vid äl och inga tester. Gick inge vidare, upptäckte vi hade sex i princip varenda dag utom 2 äl veckan haha

Eftersom jag inte testat vet jag inte när äl kom men gissar jag är äl+7 då det följer cykeln relativt bra och sen i måndags har jag känt mig sjuk utan att vara sjuk, kör i tjejmagen, illamående till å från (mest på kvällen) trött, orkeslös å luktkänslig (dock har jag varit luktkänslig sedan förra mf av någon konstig anledning men upplever det ökat) Får se om det inte tog sig nu när jag äntligen bestämt att lägga ner å inte försöka förrän jag gått ner minst 15 kg... Hade blivit väldigt glad men hoppas lite att det inte tog sig för jag har äntligen kommit igång rejält med vikten men hur det än blir kommer jag bli glad vilket känns bättre än någonsin och det är mindre laddat. Hade varit kul om det tog sig också för då blir det bf slutet av maj eller början av juni och sambon fyller år i juni :)

Får se helt enkelt, 8 dagar kvar innan svaret kommer :) stort grattis till er som plussat hittills :)

• November83

Stort grattis till alla nya plus! Själv är man på bim -4, upplever en massa symptom men vågar inte hoppas för kroppen har lurats förr men i natt började bebisdrömmarna igen... De har varit borta länge så vet inte om det är min starka längtan som väckt dem till liv igen...

• November83

Mitt första plus kom inte förrän typ bim +12, tyvärr fick jag MF men så länge det inte kommer blid finns det hopp! Hört om de som plussat ännu senare så det behöver inte vara kört. Håller tummarna!

Olivia1995 skrev 2016-09-20 20:26:19 följande:

BIM + 10 neg test, man kan ta de som att man inte är gravid antar jag.. :(

• November83

Exakt så känner jag idag. Försök 9 å för 1 vecka sen fick min kusin 4 år yngre sitt första barn. Gravid första försöket. Ytterligare 2 bebbar har ramlat ut ur kompisar denna vecka. Första försöket. Gråter å är så bitter. (Inget jag visar utåt, inte deras fel ju å glad för dem men bittert ändå) haft 2 MF längs vägen. Hade första stannat hade jag varit i 6 månaden med bf 13/12.... Vill bara gråta, varför får det inte bli min tur nån gång?

Så bara gråt du! Ut med det, bryt ihop å ladda om! Hoppas innerligt din mens håller sig borta men om den nu kommer så kommer en ny månad, ni fixar det här, det KOMMER bli er tur å skickar massa styrka din väg

Smlan skrev 2016-09-21 19:22:17 följande:

Skulle behöva några solskenshistorier och allmänt pepp just nu. Tempen dök precis som vanligt inför mens idag. Den kommer med 100% sannolikhet imorgon på BIM. Så hör min LILLAsyster av sig idag och säger att hon är gravid på FÖRSTA försöket. Vi är och tragglar på försök 6. Jag tappade fattningen totalt när vi lagt på luren och typ grät och hyperventilerade en timme. Först nu har jag kommit ur fosterställningen. Känns helt hopplöst! Det kommer aldrig bli vår tur :(

• November83
    Smlan skrev 2016-09-22 20:47:17 följande:

9 försök, då vet du mycket väl vad jag pratar om. Och två missfall måste vara riktigt tufft!

Det känns så dumt att inte kunna glädjas med nära vänner och familj/släkt. Man vet ju själv hur stort det hade varit om man själv skulle bli gravid och behålla det.

Mensen kom tyvärr idag men det visste jag ju redan. Jag hade min värsta urladdning i tisdags så idag känns det lite bättre. Helt sjukt att hoppet ändå återkommer trots att man varje månad tror att allt är hopplöst. Kanske att nästa månad är vår månad :)

Tråkigt mensen kom idag! Önskar stort lycka till inför nästa månad :) Själv är jag ett känslomässigt våp... Kastas mellan hopp å förtvivlan men är mer å mer säker mens kommer på lördag...

Ja 2 MF är inte kul, det gör nästa plus smärtsamt för jag vågar inte hoppas. Utgår från att d kommer gå åt skogen igen. Dock gör mina MF mig glad på ett sätt, de visar att jag kan bli gravid i alla fall, sen att det inte stannar är dock oroväckande ;(
  • November83

Tack! Dock tror jag inte det tagit sig, tog test i morse som var så negativt d bara kan bli....

Bim i morgon så nu gråter jag å bara vill mensen ska komma så jag kan få börja om...

Jo vetskapen att jag KAN bli gravid på egen hand är stort å det är jag jävligt tacksam för, även om det inte vill stanna kvar....

Hur går det för dig? När är nästa äl?

Smlan skrev 2016-09-23 11:20:33 följande:

Den känslomässiga bergochdalbanan är inte att leka med! Jag vet att det är svårt men om man ska försöka fokusera på det positiva så vet du ju om att du kan blir gravid. Det är klart att det blir nervöst även om det där efterlängtade plusset kommer. Jag förstår att du väntar spänt på BIM. Håller tummarna för dig. Det är er tur nu!

• November83

Jo jag känner igen det. Detta slukar alltid å kraft.därför har jag valt å fokusera på träning å viktnedgång . Har ca 25 kg övervikt så försöker att istället gör detta fokus på bim å äl så räknar jag dietveckor... Gör att d går lite fortare men som sagt, just nu känns det inte positivt. Dock ingen känsla som att mens är på ingång men vågar inte hoppas då testet idag var negativt :(

Smlan skrev 2016-09-23 18:03:52 följande:

Vad tråkigt att höra att det var negativt. Det är såklart inte kört än men har man den där känslan om att det inte har tagit sig så är det svårt att komma ur det. Då vill man bara veta till 100% så att man kan sikta på nästa ÄL. Nästa ÄL för mig blir runt 5 oktober. Känns som en evighet dit! Är fortfarande deppig över det senaste misslyckandet. Jag trodde verkligen att det var vår månad.

Känns så jobbigt att månaderna omvandlas till uppladdning inför ÄL, den långa väntan på BIM och sen den djupa besvikelsen över att mensen kommer. Man ska ju leva nåt sorts liv däremellan. Behöver jobba på min inställning så att det här blir en positiv och spännande tid men det känns nästan omöjligt.

• November83
    Smlan skrev 2016-09-24 11:24:30 följande:

Det låter dom helt rätt fokus. Jag håller tummarna att mensen håller sig borta! :)

Tack :) vaknade i morse och trodde mensen kommit men än är det blodfritt..... Får se om det håller i sig!
Svar på tråden Bim september