• metaphor

Bim september

Hej Allihopa!

Hoppar in här jag! Har på flera månader försökt hålla mig utanför familjeliv, mensen har kommit varje månad nu sedan i mars, varje månad samma sak, man känner symptom, men sen kommer mensjävuln i alla fall. :(

Men nu är jag här igen, upptäckt att det är skönt att kunna bolla med andra när det är jobbigt och inte tar sig... =) 
    Inne på försök nummer 6 nu alltså... 

Men denna månad händer saker jag inte känt av tidigare. en sjujävla migrän (inte haft migrän på flera år!!?) och idag när jag stod utanför bilen och samtalade med en vän ilade det till i ryggen, eller ila, svår känsla att sätta ord på, men ont gjorde det, tills jag satte mig i bilen igen, då gick det bra ett tag igen... Detta är inte heller något jag tidigare lidit utav. Konstigt. Men jag vill väl så mycket så kroppen spelar massa spratt. tyvärr.

Hade väl mest troligt ÄL runt den 8-9/9, undrar varför jag känner sånt här nu för? är ju bara några dagar? Kan jag haft sådan tur att ilningen i ryggslutet kan ha varit ägget som satte sig?

Jag är väldigt kroppsmedveten. Vet vad jag brukar ha för krämpor och inte.

Något så konstigt som att min urin är ljusare har också hänt? förstår ingenting. den har varit samma lika jämt, i alla år.... 

Nåväl. Hoppas att det går bra för alla er andra, jag vågar inte hoppas längre, men någon gång borde det väl vara våran tur!? =)

Kram på er! =)

• metaphor

ÄL+5 .. magen är mysko, svullen. gör ont i "tjejmagen" från och till!!? Brösten känns som två blåmärken när man tar på dem, lite ömma. Igår högg det till i ryggen under en sekvens. Kan man känna hur ägget fäster baktill istället för längst ner i tjejmagen? jag har ingen aning... Något konstigt händer, kommer ju och går liksom. men ett konstant illamående har jag.

dessutom fick jag mitt livs värsta migrän i måndags, värsta jag varit med om, fy bövelen. Inte haft migrän på flera år, vågar man hoppas på att det är en bebis på g i magen? hormoner kan ju göra mkt ... humörsvängningar som heter duga, men det kan ju vara för att jag inte känner mig pigg heller än. mosig och illamående kan ju vem som helst bli tokig av. 

Jag hoppas nog alldeles för mycket =)

• metaphor
    t123 skrev 2016-09-14 19:39:26 följande:
    mamma4ever skrev 2016-09-14 15:10:46 följande:
    Jag är på äl+4 har främst molvärk och ömma bröst samt illa mående och väldigt trött även ovanligt kissenödig till och från. Brukar inte känna av äl så hoppas på våran tur nu :)

Spännande, då är vi några med BIM runt samma dagar alltså? :D Superkul! Låter ju jättebra för er, hoppas på fler känningar här snart också! Ang migrän fick jag också ett vidrigt migränanfall senaste graviditeten, ett par dagar efter ÄL! Har aldrig haft så tidigare så jag kopplade det verkligen till graviditeten den gången!

Vi får följas åt nu och hålla tummarna för varandra :)

åh, låter ju jättebra. det är vårat 6 försök så jag vågar inte hoppas... :) men magkänslan i mig säger att det är så. =) varför skulle jag annars få ett sådant jäkla anfall? :P 

Håller tummar & tår för er!

• metaphor

är nu inne på ANDRA omgången migrän PÅ EN VECKA!!? jag har aldrig migrän. Mår illa konstant (men inte så jag spyr), gör ont i tjejmagen då och då, främst vänster sida äggstocken typ. spänner, bränns liksom. svårt att förklara. 

Svullen som en tok och tuttarna är som stenar. haha. :P verkligen på plats. ont gör dem också, inte superont när man klämmer som det brukar vara strax innan BIM, utan känslig som fasiken om man råkar "snärta till" eller "slå" på dem. då vill jag dö, typ. 

trött, seg i kolan, nästan förvirrad. och det där i måndags, när det drog till i magen rejält. jag är nästan 99% säker...

nu måste det väl äntligen vara våran tur? 
    - annars är jag grundlurad av min egen kropp.

• metaphor
    mamma4ever skrev 2016-09-15 21:39:15 följande:
    Lite likande symtom här, är grymt trött redan vid 17, gick då upp 10 idag. Brösten känns tunga och ömma märkte idag att dom växt lite, molverk i tjej magen sticker lixom, vid mens brukar jag har som ett band över, illa mående måste äta för att hålla det borta, behöver gå på toa mer än vanligt, 
    hoppas hoppas. mitt illamående stegrar det :( hemskt. var tvungen å gå upp å äta nu mitt i natten för å bli av med skiten :( håller tummarna för dig!! =) jag ska testa mig i början på nästa vecka... :D
  • metaphor
    mamma4ever skrev 2016-09-16 08:07:04 följande:
    Absolut vi är inne på försök nr 12 så precis 1 år sedan vi börja försöka, Jag kan testa i mitten till slutet av nästa vecka men. I natt fick jag ta något och äta runt ett sen vid 6:30 tiden va jag tvungen att gå upp för att gå på toa. Håller tummarna för att vi får varsitt plus :)
    spännande! låter ju verkligen lovande =) 
    Mår sämre å sämre jag, illamåendet blir mer å mer. ska försöka jobba nu dessa två nätter så får vi se, antar att jag får stå ut =) 
    Helgarderat mig med postafen :P
    känns lite mysko att få symptom så tidigt, men jag känner min kropp ganska väl och såhär är den verkligen inte vanligtvis. :)
    huvudvärk har jag aldrig liksom, men haft det nu i flera dagar :(
  • metaphor

ÄL+ 8 idag. BIM den 23/9.

Har inatt jobbat, har varit tvungen att äta halstabletter hela tiden annars mår jag illa... är typ "rapig" fast inte vanligt liksom, utan det kommer små rapar lite då å då, konstigt. Illamåendet stegras dag för dag och det spänner, drar i magen och gör ibland rentav ont. Fick sådan skarp mensvärk inatt som jag får timmen innan mensen kommer, mensen kom självklart inte...

Kissat tre ggr inatt trots perfekt blodsocker.

Tidigare symptom är;

- Drog till långt bak i magen/ryggen i måndags, konstig typ "krampliknande" känsla, gick över fort. 
    - Kissar oftare
    - Mår illa
    - Spänner och drar i magen, mensvärksliknande ibland.
    - haft TVÅ migränanfall denna veckan, brukar aldrig ha migrän..

jag är 99% säker på att jag är gravid... någon som haft liknande symptom som nu vet att det finns en bebis där inne?
    Undrar hur länge jag kan hålla mig från att testa? haha

• metaphor
    metaphor skrev 2016-09-17 14:26:39 följande:

ÄL+ 8 idag. BIM den 23/9.

Har inatt jobbat, har varit tvungen att äta halstabletter hela tiden annars mår jag illa... är typ "rapig" fast inte vanligt liksom, utan det kommer små rapar lite då å då, konstigt. Illamåendet stegras dag för dag och det spänner, drar i magen och gör ibland rentav ont. Fick sådan skarp mensvärk inatt som jag får timmen innan mensen kommer, mensen kom självklart inte...

Kissat tre ggr inatt trots perfekt blodsocker.

Tidigare symptom är;

- Drog till långt bak i magen/ryggen i måndags, konstig typ "krampliknande" känsla, gick över fort. 
    - Kissar oftare
    - Mår illa
    - Spänner och drar i magen, mensvärksliknande ibland.
    - haft TVÅ migränanfall denna veckan, brukar aldrig ha migrän..

jag är 99% säker på att jag är gravid... någon som haft liknande symptom som nu vet att det finns en bebis där inne?
    Undrar hur länge jag kan hålla mig från att testa? haha

och tuttarna gör ont, inte ont som mensont, utan jag vet inte. svullna, gör ibland ont i ena, ibland i andra, ibland båda.
    - är svullen, magen är som en boll :P
  • metaphor
    Glädje skrev 2016-09-18 20:37:42 följande:

Predictor early på bim-3, eftermiddag

Såg linjen inom tiden, efteråt plockat isär..

Mörkat kontrasten på bilden men visst tusan är där två streck!!? Annars får jag skriva in mig på psyket i morgon! :/

två :D
  • metaphor

Åh, jag blir så less, hur ska man kunna vänta? haha...
    har tidigare skrivit alla mina symptom. är 99% säker på att det är en liten där inne, enligt menskoll-appen så ska jag ha mens den 23 baserat på tidigare månader, dock hoppar den lite mellan 0-5 dagar varje månad. men den kommer alltid tids nog. mellan 27-32 dagar lång cykel. Testade mig imorse, negativt. illamåendet stegrar mer och mer, igår körde jag bil länge, fick ont nere i tjejmagen... får lov att äta halstabletter på jobbet för att undanhålla illamåendet...

- ont i magen i två veckor, till å från. 
    - tre migränanfall på en vecka (brukar aldrig ha)
    - illamående
    - fått dille på grekisk yoghurt med honung över, haha
    - tycker att vanligt dricksvatten smakar skit (brukar dricka till mat)
    - brösten inte ömma som dem brukar vara innan mens, ilar bara till i dem ibland. känsligare bröstvårtor.

baaaaaaaaaaah. peppa mig.

Svar på tråden Bim september