• pimpim78

Bim september

Känner mig rådvill, hade positivt äl test i går på em kl 16. Mös i dag på morgonen vid 10 tiden. Har under hela dagen känt molvärk kring äggstockar. Var vi för sent ute eller tror ni det kan funka ?

En till fråga, jag har normalt en cykel på 27 dagar, brukar vara punktlig men igår när det var positivt på äl sticka var det dag 9 ?? Första gången jag testar med sticka så kanske är det så att jag bara har lång lutealfas eller tror ni jag okmmer ha en mycket längre cykel just den här månaden, har typ aldrig hänt förut ?

Jag räknar i alla fall bim som vanlig cykel den 24 sep......

Hoppas så att det kan ha lyckats !! och stort grattis till alla er som plussat

• pimpim78

Hade positivt på äl test digitalt clearblue i lö em, neg på sön morgon. Hade sex måndag fm kl 10 men hade inget halkigt sekret då. Det kom i dag ?
    Är det inte så att dessa halkiga sekret är ett måste för att spermierna skall överleva ? Nån som kan något om det här ?
    Eller kan spermierna överlevt och nu dra nytta av sekretet som kom i dag ?
    Borde ju rent teoretiskt vara onödigt att mysa i dag eller vad tror ni ?
    varför jag frågar är för att jag i så fall måste resa till mannen som är i annan stad i dag. Tar gärna emot råd,
    Kram till er alla som plussat !!

• pimpim78

När tror ni jag vågar testa ??

Stort grattis till alla plus, va härligt att se <3
    Jag har alltid haft regelbunden cykel på 27-28 dagar, första gången på äl test och fick positiv sticka på kvällen dag 9 som var den 4 sep (clearblue digital), hade sex på morgonen efter.
    Men hade ju supertidig ägglossning och kan väl knappast räkna med en cykel på 27 dagar ?
    Allt känns jättesuspekt, inbillar mig att jag har en massa symtom som molvärk i livmoder osv, fortsatt med äl testet ända fram till nu men ej positivt igen. De glatta flytningarna kom 2 dagar efter pos äl test för att avta efter bara typ en dag.

När hade ni vågat testa ?

Det kliar hyfsat i fingrarna här borta.......

Så himla fin grupp det här och ett stort lycka till allihop, vi får nästa månad påbörja inemination på sophiahemmet och hoppas det skall hjälpa oss lite bättre men sätter lite hopp till den här månaden då man spolade min livmoder med koksalt och det kanske förhoppningsvis hjälper de små simmarna till fri passage.....

• pimpim78

Oj så spännande det är nu !!

Hörrni när ni räknar tex äl+4 eller äl+8, räknar ni den dagen ni fått plus på äl test ? Eller dagen ni tror att ägglossningen skett ?

blir så förvirrad, men om ni räknar från glad gubbe på äl test så är jag nu på
    äl+8 i dag och får nog lov att bli ett test på onsdag äl+10.
    Dock bara på cykeldag 19 då så kanske alldeles för tidigt !!

Hoppas hoppas hoppas vi kan klara det spontant, nästa menscykel blir det insemination på sophia hemmet !!

• pimpim78
    mamma4ever skrev 2016-09-12 20:44:28 följande:
    Räknar äl = äl dagen och tex 3= tre dagar efter äl

testar man med test räknar man den dagen som äl när man får positivt
    AA ok, tack för svar, ÄL +8 i dag då, får se hur länge man klarar sig utan att testa tidigt... hehe
  • pimpim78

Kunde inte hålla mig utan testade nu när jag kom hem från jobbet med RFSU testa tidigt test på ÄL + 10 och det var helt NEG.
    Inte ens ett litet spökstreck.
    Ändå har i dag varit första dagen som jag haft ett konstant lätt illamående och har fortfarande. Dock inga vattniga flytningar.

Nu var det ju inte med morgonurin så jag skall pröva ta ett till i morgon på morgonen och hoppas på bättre tur........

vill så gärna slippa insemination nästa månad !!

• pimpim78

Jag kunde inte hålla mig, rejsade till Apoteket o köpte clearblue testa tidigt ..... Alltså jag behöver hjälp att tolka. Är det ett litet streck där eller är det spökstreck eller bara helt enkelt negativt ????

• pimpim78

Fattar inte vad jag gör för fel när bilden inte kommer med ?? Är inne i appen och har lagt till bilden så man ser den bifogad nere i vä hörn men sen kommer den inte upp här ???

• pimpim78

JAg tror säkert du kan testa i morgon, borde ju ge något utslag, Jag är på ÄL+12 i dag och tänker nog göra ett test med morgon urin för att se om det fortfarande finns ett streck......

Hoppas så att det verkligen är ett streck o inte bara ett spökstreck, och hoppas att du också lyckas i morgon , o alla andra här inne såklart <3

• pimpim78
    FyrAAAA skrev 2016-09-16 23:23:24 följande:
    Jag har fått så hela tiden med cb nu fast jag inte varit gravid, att det blir ett svagt grått streck. Svårt att se på bild men är strecket ljusblått då är det tveklöst ett plus för strecket är ju absolut där!! Men är det grått hade det inte varit det i mitt fall iaf har jag upptäckt. Håller tummar o tår för ett tydligare o blåare plus imorgon!!!
    Precis så jag tänker också, och när jag tittar noga så kan jag inte se att det är blått, ser mer skugglikt ut. Så kanske bara är så testet ser ut när det är neg, att det liksom alltid är en liten skugga där......

Får se på det nya testet i morgon bitti..... tack för info o sov gott !!
  • pimpim78
    Glädje skrev 2016-09-17 10:59:56 följande:

Bim-3 idag och mkt hormoner i svajning, irritabel, finnar, flåtigt hår, svag mensvärk fortfarande sen äl+3..

Inga ömma bröst å inga andra symtom så räknar starkt med att mensen kommer på tisdag, så sugen på att köpa ett test men så onödigt å slösa pengar om mensen kommer snart..

Fler med bim på tisdag? :)

Jag har bim på tisdag !! Samma dag som vi har återbesök på Sophiahemmet för planering av nästa cykels insemination !! Tänk att få visa upp ett plus där ???????????? stort lycka till !!!!
  • pimpim78

Kunde inte hålla mig, gjorde ett test !! Kan inte fatta !!!
    En fin hemlighet att berätta på Sophiahemmet i EM på vår läkartid. Hoppas så att den lilla bestämmer sig för att stanna kvar !!!

Svar på tråden Bim september