• livias

Bim september

Grattis till alla fina plus i september <3 Jag har bim om den vecka, den 18e.. Känner inget och blev tyvärr inte så mycket runt äl som vi hoppats.. Men chansen finns ju! Ska beställa tester på nätet tänkte jag, vilka är bäst? Tips snälla!!

• livias

Någon med bim i helgen? Har på söndag. Denna väntan! Känner ni något? Jag känner inget särskilt, svagt illamående idag och började även få molvärk idag, mycket flytningar. Men kan ju lika gärna vara pms :p Ni med bim söndag/helgen, när ska ni testa om ni testar innan bim??

• livias
    Emmaa90 skrev 2016-09-13 18:34:03 följande:

Har bim på lördag! Tänkte testa på söndag.. Om jag kan hålla mig! Har haft molvärk en vecka nu, stickningar i brösten och idag kom illamåendet på lunchen. Jag som aldrig ens har molvärk innan mens..

Jag börjar ana att jag e gravid. Dock vågar jag ej testa för tidigt om de skulle bli negativt. När tänkte du testa? :)

Vad spännande! Håller tummarna :) Bästa är ju att försöka testa efter bim men så svårt..Jag tror att jag testar på lördag, en dag innan bim. Min molvärk har gått över till mer värk i vänstra äggstocken/äggledaren. Känns inte alls som mensvärk. Men extrem törst och luktsinne har jag inte (tecken på mina tidigare graviditeter, som dock alla slutat med mf)
  • livias
    FrökenE1985 skrev 2016-09-13 18:43:46 följande:

Jag har mått illa till och från, men mest på nätterna så har svårt att somna. Lite täppt i näsan och nyser mycket. Brösten är galet ömma och när jag fryser känns det som att det bränner/svider i bröstvårtorna. Mer flytningar än vanligt, brukar vara snustorr den här tiden. Är på äl +11/bim -4.

Blir mer och mer övertygad om att jag är gravid och det är min karl också. Tog ett test idag från billiga-tester men det var negativt. Blir ett nytt på torsdag tror jag. Eller så väntar jag till lördag då jag är på bim.

Låter som massa bra tecken! Hoppas på plus! Jag tänkte försöka hålla mig till lördag och testa, en dag innan. Men så svårt ju haha. Har fyra test hemma också så ligger ju där och ropar på mig! Illamåendet har inte avtagit på hela dagen och först nu ikväll som jag fick aptit och kunde äta.. Molvärk en har dragit sig till vänster sida.
  • livias
    Newbie84 skrev 2016-09-13 20:12:24 följande:

Jag har bim lör/sön och jag vågar inte testa. Har ömma bröst, mkt flytningar och lite drag i livmodern. Är ganska trött också men stressigt på jobbigt. Drömmer mycket konstigt också. Känner mig preggo men tror att jag är typ skengravid, käkade pergotime så vet inte om det är hormoner som sitter i. När ska du testa?

Tänkte testa på lördag, en dag innan bim. Ja det är jobbigt att få negativt, så försöker alltid intala mig att det inte blivit något. Men svårt när man analyserar varje tecken. Ta ett test på söndagen om mensen inte dykt upp :) Håller tummarna!
  • livias
    FrökenE1985 skrev 2016-09-13 21:30:12 följande:

Just det... idag har jag också haft galen huvudvärk, sovit på dagen. Och mitt luktsinne är sjukt känsligt. Avsmak för alkohol och dess lukt. Åh jag har väl egentligen aldrig varit den som spottar i glaset om man säger så. Har dock valt att avstå alkoholen nästan helt ändå den senaste tiden då jag vill bli gravid.

Luktsinnet har alltid varit ett tecken för mig innan:)
  • livias
    FrökenE1985 skrev 2016-09-13 21:58:14 följande:

Då hoppas jag att det är så för mig också.

Emotionell som tusan är jag med. Jag gråter sällan, men har gjort det två kvällar i rad när jag såg de två sista avsnitten av Prison Break. Karln tycker jag är astöntig. Haha

Haha! Jag har inte kunnat sova alls inatt, även fått gå upp och kissa 3 gånger. Illamåendet håller i sig.. Världens pms eller något annat...! Vi får se :)
  • livias
    stellanocte skrev 2016-09-14 03:44:25 följande:

Grattis till alla som har plussat. Så roligt att se!

För oss går det dock sådär. Min fertila period är över men jag har inte haft några symptom för ägglossning denna månad. Har inte heller fått positivt resultat på ÄL-testen. Ska fortsätta testa ytterligare någon dag men det känns lite tungt just nu. 

Usch förstår det! Hoppas bara att den är senare denna månaden. Men hur är det? Äl har man ca 10 gånger per år väl? Men aldrig roligt när den hoppar över en månad. Men som sagt, håller tummarna för att den bara är lite senare!
  • livias
    Tussilago6 skrev 2016-09-14 09:19:28 följande:

Tog ett cb-digital nu och fick positivt 1-2 veckor, bim -1 idag. Känns såååå bra efter det nästintill obefintliga plusset imorse!!

Underbart! Grattis!!
  • livias
    copycat skrev 2016-09-18 13:52:07 följande:

Fan skuggor överallt tycker jag:/

Tycker att jag skymtar något.. Är det billiga-tester stickor? Jag testade själv precis med en sån nu och ser en liknande skugga. Eftermiddag och hade bara hållt mig en timme så inte dom bästa förutsättningarna! Men vet du vad dessa mäter ifrån?:) Håller tummarna att du får starkare!!
  • livias

Alltså blir inte klok på detta! Ingen mens och tycker mig ana en skugga på ett till billiga tester sticka idag. Kan försöka lägga upp det men 100% säker på att det inte kommer synas på bild här! Bilden är dessutom svartvit:/ Jag har dock alltid plussat väldigt svagt och sent. Men man vill ju bara veta. Någon som fått negativt på bim och sen plussat efter bim?:)

Svar på tråden Bim september