• Newbie84

Bim september

copycat skrev 2016-09-06 20:48:49 följande:

Hej alla

Nu närmar sig ÄLså jag ska bli mer aktiv här:) har en dotter född 14, blev till på andra försöker utan ägglossningstest. Nu är vi på 5e försöket med ett syskon, fick dock tidigt missfall i juni (V5+5) och har hunnit ha en ägglossning sen dess. Hoppades sååå mycket men fick mens på dag 13, två dagar sen, har egentligen bara 11 dagars lutealfas. Så den 24e augusti kom mensen, grejen är att jag typ sen en vecka tillbaka verkligen känner mig gravid alternativt har ägglossning. Mår illa, har ont i ländryggen, ont i brösten, ont runt höfterna och känns som håll i magen. Var tvungen ta ett gravtest igår för jag tänkte att TÄNK OM jag är gravid trots mensen? Den var nämligen väldigt märklig. Mens tre dagar, sen mensfri en dag, sen mens en dag till. Totalt fyra dagar men uppehåll en dag. Brukar ha mens 7 dagar. (Detta kanske beror på missfallet, nån med erfarenhet?) gravtester var såklart negativt men jag fortsätter ha alla symtom. Nääää, tänkte jag och tog idag ett ägglossningstest istället (är inte i närheten av att ha ÄL, ska ha det nästa måndag) som inte var i närheten av positivt. Tänkte att den kanske plötsligt var supertidig eftersom jag känner alla dessa symptom. Så nu är ju frågan var alla ovanstående symptom beror på, mån som orkat läsa hela detta inlägg och har nån analys? :)

Med mitt första barn som var oplanerat så trodde jag att jag hade mens, men att det var mindre än vanligt bara, men jag var gravid. Fick lite blödningar sen också i början som bara kom lite på pappret när man torkade sig.
  • Newbie84
    LillaPyret skrev 2016-09-10 19:37:36 följande:

BIM-2. Cykeldag 27. Stegrat en hel del sen igår

Grattis vad spännande :)
  • Newbie84
    BonnyBoo skrev 2016-09-13 15:36:14 följande:

Nu var det min tur! Wooohooo!

Inte ett enda symptom har jag haft! Svettas iförsig som bara den, men det brukar jag göra innan mens också.

Fick ett staaarkt plus igår på bim+1

Vi har försökt i 11 månader! Så jag hade liksom ställt in mig på att kanske behöva söka hjälp och starta en utredning.

Jag har suttit här inne månad efter månad och sett alla andra få plus! Och nu var det äntligen min och sambons tur! Så overkligt ?

Åh vilken lycka! Stort grattis :) så kul att höra!
  • Newbie84
    livias skrev 2016-09-13 17:26:15 följande:

Någon med bim i helgen? Har på söndag. Denna väntan! Känner ni något? Jag känner inget särskilt, svagt illamående idag och började även få molvärk idag, mycket flytningar. Men kan ju lika gärna vara pms :p Ni med bim söndag/helgen, när ska ni testa om ni testar innan bim??

Jag har bim lör/sön och jag vågar inte testa. Har ömma bröst, mkt flytningar och lite drag i livmodern. Är ganska trött också men stressigt på jobbigt. Drömmer mycket konstigt också. Känner mig preggo men tror att jag är typ skengravid, käkade pergotime så vet inte om det är hormoner som sitter i. När ska du testa?
  • Newbie84

Någon mer som har högre kroppstemp innan bim? Har molvärk och känns som att mensen ska dyka upp, men då brukar också tempen sjunka gör mig dagen innan.

• Newbie84
    Glädje skrev 2016-09-18 20:37:42 följande:

Predictor early på bim-3, eftermiddag

Såg linjen inom tiden, efteråt plockat isär..

Mörkat kontrasten på bilden men visst tusan är där två streck!!? Annars får jag skriva in mig på psyket i morgon! :/

Grattis :)
  • Newbie84
    copycat skrev 2016-09-18 21:20:39 följande:

Alltså hörrni, hur funkar det nu med fukt/vatten och gravtest? Har för att det finns nåt test för att avgöra torkstreck och äkta, att man ska blöta dom och beroende på om det försvinner eller stannar kvar så betyder det nåt?

ÄL+9-10 idag och har tidigare idag lagt upp bilder på vad jag tycker är svaga streck. Nu på kvällen - 12h senare går jag och duschar. Efter duschen är badrummet såklart fuktigt och det är ånga på speglar osv. Får för mig att titta på testen igen (ett från igår, ett från idag) och plötsligt ser jag verkligen strecken TYDLIGT. Inget att fundera på. Förstår att dom måste reagera på fukten men vad fan BETYDER det? Tycker dock det är svårt att avgöra färg, är ju inte klockrent rosalila. Lägger upp två bilder, en icke redigerad och en redigerad (ett test från igår, ett idag).

Ver inte något om ånga/fukt och hur testen reagerar, men strecken de syns allt :)
  • Newbie84

Någon mer som passerat bim och har fortsatt hög temp? Visar fortfarande minus på test. Brukar era flytningar ändras innan mens? Har haft vita lotionflytningar i mängder men nu är det mer åt det genomskinliga hållet. Ursäkta för ofräscha detaljer.

Svar på tråden Bim september