Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Bim september

Hej alla! Jag hoppar in här! Bim den 15/9, femte försöket. Jag känner ingenting förutom att jag hade ont i ena bröstvårtan när jag vaknade nyss, men jag kanske bara har legat på den eller nåt!

Jag försöker ändå att sluta analysera kroppen så mycket, jag var nästan helt säker på att jag var gravid de första försöken. Hade flera symtom som jag verkligen tyckte mig känna... Men det är svårt, man vill ju så gärna!!

• Tussilago6

Åhh vad spännande, jag tog ett test imorse på bim -5 eller 6 (äl +8/9). Hade lite bråttom iväg på jobbet så jag kollade i några minuter men såg inget. Men nu när jag kom hem från jobbet så finns där ett supersvagt streck, syns mest vid genomlysning. Och jag vet att man inte ska kolla efter kontrolltiden och allt det där. MEN, jag har tagit MÅNGA test och jag har aldrig fått så här förut och strecket är lika brett som kontrollstrecket. Jag ska försöka att inte ta ut nåt i förskott men det ska iaf bli jättespännande att testa igen imorgon!

• Tussilago6
    LillaPyret skrev 2016-09-09 18:55:07 följande:

Tog ett nytt nu ikväll från testlagret...trots att jag har noll symptom så ska jag nog börja tro på de

Grattis!!
  • Tussilago6

Jag testade negativt igår på bim -5 efter mitt test på bim -6 som jag kunde se ett svaaagt streck på långt efter testtidens slut. Men jag hade rätt så blaskig urin igår efter att ha överätit vattenmelon på fredagkväll (rekommenderas ej så här i testtider ) så kanske inte så konstigt!

Idag har jag sovit borta så det blev inget test, nytt försök imorgon bitti. Jag känner mig ganska hoppfull, fast jag har inte så mycket symtom, lite molvärk som kommer och går bara.

• Tussilago6
    Jasmin3 skrev 2016-09-11 08:52:38 följande:

Samma här ungefär! Gjorde ett test igår, BIM -5, som blev ett vääldigt svagt streck efter testtiden men idag negativt. Håller också hoppet uppe, det är ju trots allt fortfarande "långt" innan testerna normalt visar plus :)

Håller tummarna för oss!

Vad roligt att vi är i ungefär samma situation! Jag känner mig också gravid fast jag inte har så mycket symtom, men det är småsaker som molvärk som kommer och går, inte så sugen på kaffe som jag brukar, lite halsbränna.... Jag har haft mer symtom andra månader när det inte varit nåt, det kanske det ju inte är nu heller iofs, men denna gång har jag mer en mental känsla av att vara gravid.

Ska du testa imorgon igen? Då är vi på bim -3, då borde det ju kunna synas om de svaga vi fick var positiva på riktigt.
  • Tussilago6
    Jasmin3 skrev 2016-09-11 11:20:22 följande:

Jag håller med, det känns mentalt som att jag är gravid. Ofta kan man ju känns besvikelse över att få ett negativt test även om man vet att det är några dagar kvar till BIM men den här gången är min känsla mer "äh, klart jag är gravid - det är bara för tidigt att testa" :P Men det återstår att se. Har lovat mig själv att vänta till onsdag, får se om jag lyckas hålla det ;) Testar du imorn? :)

Ja jag tänker testa imorgon, jag hoppade ju över idag så nu har jag abstinens! Vill nästan gå och lägga mig så det blir imorgon nån gång!

Vad har du för symtom?
  • Tussilago6
    bebisdags skrev 2016-09-11 17:34:50 följande:

Åh herregud kan knappt fatta.. Tog ett test nu och tänkte ja vi får väl se är ju kväll samt BIM-3 .. Och fick se detta efter bara en halv min :D

Stort grattis, underbart!!
  • Tussilago6
    Jasmin3 skrev 2016-09-11 18:40:52 följande:

Haha håller med, har typ också abstinens! Vill gå å lägga mig å sova till på torsdag ;)

Mina symptom är illamående till och från, lätt molvärk i magen, ont i brösten vissa stunder. Sen känner jag att jag får lite lätt blodtrycksfall ibland, är sugen på surt å salt.. Typ :P Du då?

Jag har inte så mycket symtom, lite molvärk som kommer och går. Lite halsbränna, men det kan ju vara nåt annat. Har brukat haft ganska ömma bröst vid tidigare graviditeter men det kan ha varit lite senare, svårt att komma ihåg. Snart kväll och snart nytt test, gaaah vad spännande. Kommer att bli sjukt besviken om det är negativt denna gång.
  • Tussilago6
    LillaPyret skrev 2016-09-12 05:52:17 följande:

Typ sådär såg mitt test ut på BIM-5. Två dagar senare fick jag plus med PE och testlagret. :)

Det låter ju lovande! Tack!
Svar på tråden Bim september