Inlägg från: mamma4ever |Visa alla inlägg
  • mamma4ever

Bim september

Hej,

hänger på här denna månaden, hade ägglossning den 9/9, Bim är den 25 september och hoppas på ett posetivt grav test då jag har svårt att bli gravid på grund av övervikt och med 2 missfall i bageget 

• mamma4ever

Hej igen alla, vågar inte hoppas på något bim 25 sep, men idag 2 dagar efter äl har jag någon illande  känsla i tjej magen, vi prickade äl exakt på dagen och dagen för men som sakt tänker inte hoppas något för men håller små tummar 

• mamma4ever
    bebisdags skrev 2016-09-11 17:34:50 följande:

Åh herregud kan knappt fatta.. Tog ett test nu och tänkte ja vi får väl se är ju kväll samt BIM-3 .. Och fick se detta efter bara en halv min :D

Grattis underbart
  • mamma4ever
    Tesse88 skrev 2016-09-11 18:49:21 följande:

Alltså hur var det nu!? Jag fick en positiv (äntligen) ÄL-sticka i går kväll vid 22.00 ... testade även positivt nu vid 18.30.. när kan man räkna med att ägget släpper? Är det vid positiv sticka eller inom 24 h efter första positiva test? #lagomförvirrad ????????

Det är från dagen du får positivt på stickan så inom 24h släpper det så bara att ligga på
  • mamma4ever

God morgon gänget,

I morse hände något som aldrig händer annars jag fick gå upp och gå på toa kl 4:30 på morgonen, det har inte hänt sen jag var gravid sist då jag alltid sover så hårt, Drömde även bebis drömmar :O 

• mamma4ever
    pimpim78 skrev 2016-09-12 20:37:23 följande:

Oj så spännande det är nu !!

Hörrni när ni räknar tex äl+4 eller äl+8, räknar ni den dagen ni fått plus på äl test ? Eller dagen ni tror att ägglossningen skett ?

blir så förvirrad, men om ni räknar från glad gubbe på äl test så är jag nu på
    äl+8 i dag och får nog lov att bli ett test på onsdag äl+10.
    Dock bara på cykeldag 19 då så kanske alldeles för tidigt !!

Hoppas hoppas hoppas vi kan klara det spontant, nästa menscykel blir det insemination på sophia hemmet !!

Räknar äl = äl dagen och tex 3= tre dagar efter äl

testar man med test räknar man den dagen som äl när man får positivt
  • mamma4ever
    FyrAAAA skrev 2016-09-13 12:49:52 följande:

Ingen som testat att ta ett äl-test på dagen då själva äl förmodligen är? Blir det positivt då också eller är det endast dagarna före det visar positivt?

Mitt visade positivt samma dag den skedde :)
  • mamma4ever

Hej alla 

Dagen idag är rätt jobbigt vaknade tidigt i morse efter 5 timmars sömn 

ständigt kissenödig
    ömma bröst
    molvärk
    lätt irriterad
    illamående

• mamma4ever
    /9//metaphor skrev 2016-09-13 20:09:28 följande:

Hej Allihopa!

Hoppar in här jag! Har på flera månader försökt hålla mig utanför familjeliv, mensen har kommit varje månad nu sedan i mars, varje månad samma sak, man känner symptom, men sen kommer mensjävuln i alla fall. :(

Men nu är jag här igen, upptäckt att det är skönt att kunna bolla med andra när det är jobbigt och inte tar sig... =) 
    Inne på försök nummer 6 nu alltså... 

Men denna månad händer saker jag inte känt av tidigare. en sjujävla migrän (inte haft migrän på flera år!!?) och idag när jag stod utanför bilen och samtalade med en vän ilade det till i ryggen, eller ila, svår känsla att sätta ord på, men ont gjorde det, tills jag satte mig i bilen igen, då gick det bra ett tag igen... Detta är inte heller något jag tidigare lidit utav. Konstigt. Men jag vill väl så mycket så kroppen spelar massa spratt. tyvärr.

Hade väl mest troligt ÄL runt den 8-9/9, undrar varför jag känner sånt här nu för? är ju bara några dagar? Kan jag haft sådan tur att ilningen i ryggslutet kan ha varit ägget som satte sig?

Jag är väldigt kroppsmedveten. Vet vad jag brukar ha för krämpor och inte.

Något så konstigt som att min urin är ljusare har också hänt? förstår ingenting. den har varit samma lika jämt, i alla år.... 

Nåväl. Hoppas att det går bra för alla er andra, jag vågar inte hoppas längre, men någon gång borde det väl vara våran tur!? =)

Kram på er! =)

Välkommen

Jag är också väldigt kropps medveten och vet vilka krämpor jag brukar ha både vid äl och mens, hade också¨äl runt 9/9 :)
  • mamma4ever
    /9//metaphor skrev 2016-09-13 20:09:28 följande:

Hej Allihopa!

Hoppar in här jag! Har på flera månader försökt hålla mig utanför familjeliv, mensen har kommit varje månad nu sedan i mars, varje månad samma sak, man känner symptom, men sen kommer mensjävuln i alla fall. :(

Men nu är jag här igen, upptäckt att det är skönt att kunna bolla med andra när det är jobbigt och inte tar sig... =) 
    Inne på försök nummer 6 nu alltså... 

Men denna månad händer saker jag inte känt av tidigare. en sjujävla migrän (inte haft migrän på flera år!!?) och idag när jag stod utanför bilen och samtalade med en vän ilade det till i ryggen, eller ila, svår känsla att sätta ord på, men ont gjorde det, tills jag satte mig i bilen igen, då gick det bra ett tag igen... Detta är inte heller något jag tidigare lidit utav. Konstigt. Men jag vill väl så mycket så kroppen spelar massa spratt. tyvärr.

Hade väl mest troligt ÄL runt den 8-9/9, undrar varför jag känner sånt här nu för? är ju bara några dagar? Kan jag haft sådan tur att ilningen i ryggslutet kan ha varit ägget som satte sig?

Jag är väldigt kroppsmedveten. Vet vad jag brukar ha för krämpor och inte.

Något så konstigt som att min urin är ljusare har också hänt? förstår ingenting. den har varit samma lika jämt, i alla år.... 

Nåväl. Hoppas att det går bra för alla er andra, jag vågar inte hoppas längre, men någon gång borde det väl vara våran tur!? =)

Kram på er! =)

Välkommen

Jag är också väldigt kropps medveten och vet vilka krämpor jag brukar ha både vid äl och mens, hade också¨äl runt 9/9 :)
  • mamma4ever
    FrökenE1985 skrev 2016-09-13 21:58:14 följande:
    Då hoppas jag att det är så för mig också.

Emotionell som tusan är jag med. Jag gråter sällan, men har gjort det två kvällar i rad när jag såg de två sista avsnitten av Prison Break. Karln tycker jag är astöntig. Haha
    Hur nära bim är du?
  • mamma4ever
    t123 skrev 2016-09-14 15:01:58 följande:

Äl är över här med, testen är negativa igen och har haft en rejäl temperaturstigning! Så räknar med att vara på äl+2 nu. Sist hade jag känningar från ca 5 dagar efter äl i form av molvärk som blev starkare hela tiden till BIM ca! Får se hur det blir nu, kommer nog känna efter hela tiden trots att jag inte borde :') Då plussade jag på äl+9, vilket är om prick en vecka, kanske jag gör det igen nu om jag har lika starka misstankar den här gången. Ååh, hoppas!

Jag är på äl+4 har främst molvärk och ömma bröst samt illa mående och väldigt trött även ovanligt kissenödig till och från. Brukar inte känna av äl så hoppas på våran tur nu :)
  • mamma4ever
    metaphor skrev 2016-09-15 20:18:37 följande:

är nu inne på ANDRA omgången migrän PÅ EN VECKA!!? jag har aldrig migrän. Mår illa konstant (men inte så jag spyr), gör ont i tjejmagen då och då, främst vänster sida äggstocken typ. spänner, bränns liksom. svårt att förklara. 

Svullen som en tok och tuttarna är som stenar. haha. :P verkligen på plats. ont gör dem också, inte superont när man klämmer som det brukar vara strax innan BIM, utan känslig som fasiken om man råkar "snärta till" eller "slå" på dem. då vill jag dö, typ. 

trött, seg i kolan, nästan förvirrad. och det där i måndags, när det drog till i magen rejält. jag är nästan 99% säker...

nu måste det väl äntligen vara våran tur? 
    - annars är jag grundlurad av min egen kropp.

Lite likande symtom här, är grymt trött redan vid 17, gick då upp 10 idag. Brösten känns tunga och ömma märkte idag att dom växt lite, molverk i tjej magen sticker lixom, vid mens brukar jag har som ett band över, illa mående måste äta för att hålla det borta, behöver gå på toa mer än vanligt, 
  • mamma4ever
    metaphor skrev 2016-09-16 00:32:33 följande:
    hoppas hoppas. mitt illamående stegrar det :( hemskt. var tvungen å gå upp å äta nu mitt i natten för å bli av med skiten :( håller tummarna för dig!! =) jag ska testa mig i början på nästa vecka... :D
    Absolut vi är inne på försök nr 12 så precis 1 år sedan vi börja försöka, Jag kan testa i mitten till slutet av nästa vecka men. I natt fick jag ta något och äta runt ett sen vid 6:30 tiden va jag tvungen att gå upp för att gå på toa. Håller tummarna för att vi får varsitt plus :)
  • mamma4ever

äl + 7 eller 8 i går började jag gråta utan anledning vilket sambon kommenterade då jag inte är en person som sätter mig och gråter rakt upp och ner, humör svängningar delux med. får se vad dagen bjuder på 

• mamma4ever
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-18 08:41:12 följande:

Är på Bim- 5 och har äggviteflytnkngar som kring ägglossning. Äglossning jag sent eller kan det vara ett täcken på graviditet. Har inte fått ngt utslag på clearblue denna månaden.

Vet du hur lång cykeln brukar vara? har du testat med ägglossnings test men inte fått utslag så har du inte haft ägglossning  eller så är den sen och den cykel blir längre 
  • mamma4ever

Tog ett lh tes dvs äl test jag brukar alltid ha negativ efter äl idag är det bim-4 eller bim-6 och äl testet visa positivt kan dom visa på graviditet?

• mamma4ever
    Tesse88 skrev 2016-09-19 12:35:19 följande:
    Är det lika tydligt som kontrollstrecket? Jag är på bim-6 och fick ett svaaaaagt streck på Äl-stickan...
    Nästan men det är också svagt, mina brukar dock vara helt negativa innan mens
Svar på tråden Bim september