Bim september
Hej!
Fick mens idag så det blir nytt försök i bebisverkstan! Har ett barn sen tidigare (f.2015) & är nu på tredje försöker med syskon. Fick tidigt MF i juli.
Beräknad ÄL:14/9 BIM 30/9.
Hej!
Fick mens idag så det blir nytt försök i bebisverkstan! Har ett barn sen tidigare (f.2015) & är nu på tredje försöker med syskon. Fick tidigt MF i juli.
Beräknad ÄL:14/9 BIM 30/9.
Mensdag 2:
Gått en promenad på 13km & inhandlat en massa vitaminer och folsyra. Kan ju aldrig vara fel liksom? Läser på en massa om att förbättra fertilitet och spermier. Haha! Min man blir helt perplex när jag kommer med påståenden.
Känner mig väldigt taggad inför denna månad, har så mycket att tänka på med inskolning på dagis & mannen kommer jobba långpass på sitt jobb och vara tröttare än vanligt = tjata till sig sex typ (nej, jag tvingar honom inte).
Tempar & ska försöka hålla koll med ÄL-stickor.. hallåååå kan mensen vara över snart? :D
Har läst att folsyra & zink gör mannens spermier bättre, så det är inte bara jag som äter vitaminer här hemma! :D
Har inte läst på om rosenrot än, vet att min mamma äter det för att bli piggare dock!
Good spirit!!! :D
Jag har provat äta folsyra, vet inte vad man ska ta XD hör vissa tar "rosenrot"? Eller nåt O.O vet inte ^^
Sista dagen för mensen, skönt! nu väntar jag med spänning på ÄL & nästa BIM.
Beräknad ÄL mellan 14-17sept. Väntan är så lååååång! Ska börja med ÄL-tester så småningom, men har koll på tempen.
Dessutom jobbar min man extremt tidiga morgnar just nu så han är trött och lägger sig tidigt på kvällen och med en snart 1,5åring som inte somnar förrän kl.21 är det lite knixigt med att få till ett ligg sådär spontant...
Ska enligt temp-appen ha runt 15/16! Ska börja hålla koll med ÄL-tester på måndag har jag tänkt. :)
Fler som kommer ha äl runt 14-15/9?
Tog ett ÄL-test nu på eftermiddagen för skojs skull, har extremt ont i brösten - kan ioförsig mest bero på att vi håller på att fasa bort amningen för första barnet, men ÄL-testet var rätt starkt (inte positivt, men ändå rätt lysande rött) så kanske ÄL är på gång lite tidigare denna cykel? Hoppas! :D
Väntar på ÄL & försöker få mannen att ligga med mig. Han har ingen prestationsångest (säger han), han är bara lat & för trött & ja, vi har ett litet barn som tar tid & somnar sent(runt 21-22). Men hallå, man kan ta en sväng om i sängen när barnet sover på eftermiddagen (om han är hemma då) eller på kvällen efter hon somnat (han är ändå vaken sent, typ 23-24).
Han säger att han vill ha fler barn, han är mer på om det än jag - hade helst sett mig gravid med andra när första var 3mån!, men det är ju svårt att få till det där barnet helt själv.
:|
ÄL nu i dagarna, tempar och har inte riktigt fått någon höjning än, en liten idag bara så vi får se om ett par dagar.
Inga utslag på ÄL-testen ännu, var tydliga fina streck förra veckan men aldrig något positivt och nu syns de men är inte starka. Blir tokig, tar sig det inte den här månaden så funderar jag på att testa CB digitala ÄL-test nästa månad.
Förresten hände något så himla konstigt nu på morgonen, åt frukost som vanligt med ostsmörgås, äpple och ett glas vatten. Efteråt skulle jag gå ner i tvättstugan och blev så himla illamående så jag var tvungen att rusa till toaletten och spy upp hela frukosten.
Igår spydde jag ju som tidigare nämnt upp frukosten, men hade inga andra sjukdomssymptom eller illamående efteråt. Idag mår jag precis som vanligt med lite kramper i magen bara. Jag har räknat ut med tempen att jag borde haft ÄL nu under veckan och vi har sexat till det så bra det går med ett svårsövt småbarn som sover i samma rum. :D
Iallafall, min man skämtade om att jag måste vara gravid eftersom jag bara spydde sådär - tog ett test imorse (billiga tester) för skojs skull och jag kan skymta ett svagt svagt svagt rosa streck nu när det torkat - alltid fått blankt på dem annars. TROR det bara är färgrester & att jag inbillar mig för jag hade helt normal mens i 5dgr och är nu på CD17 med en temp som indikerar på att ÄL var för två dagar sen?! Att jag skulle vara gravid och få ett synligt resultat NU verkar omöjligt.