• columbus

Bim september

stellanocte skrev 2016-08-06 02:02:36 följande:

Hoppar på jag också efter att jag precis fått mens. BIM 1/9. Detta blir vårt fjärde försök med första barnet.

Lycka till alla

Väntar min mens idag (tempen störtdök) så BIM 9 september. Blir också fjärde försöket på första barnet. Hoppas det är vår tur nu!
  • columbus
    misslina skrev 2016-08-30 08:01:31 följande:

Ihhhhh fick ett svagt rosa streck idag på billiga testers sticka!

Bim på lördag! Hoppas att det ökar :)

Åh håller verkligen tummarna! Vilket försök är ni på? Hoppas hoppas! Själv har jag BIM på måndag men har inga förhoppningar alls. Hoppas inte min lutealfas på 10 dagar ställer till det i alla fall.
  • columbus
    misslina skrev 2016-08-30 10:51:09 följande:

Vi är på försök tre efter missfallet. Innan missfallet i januari så hade vi försökt sju månader. Kan bifoga en bild, som sagt det är svagt :)

Hur känner du dig?

Aha, förstår! Jag ser absolut antydan till ett streck så hoppas det blir starkare snart! :)

Vi är på fjärde försöket på första barnet. Är bara på ÄL+4 idag så känner ingenting alls för tillfället. Undrar lite varför det helt plötsligt skulle funka nu (vilket ju är fel att tänka då det i snitt tar tid) men hoppas bli motbevisad :) har bara 10 dagars lutealfas så BIM på måndag :)
  • columbus
    columbus skrev 2016-08-30 11:11:39 följande:

Aha, förstår! Jag ser absolut antydan till ett streck så hoppas det blir starkare snart! :)

Vi är på fjärde försöket på första barnet. Är bara på ÄL+4 idag så känner ingenting alls för tillfället. Undrar lite varför det helt plötsligt skulle funka nu (vilket ju är fel att tänka då det i snitt tar tid) men hoppas bli motbevisad :) har bara 10 dagars lutealfas så BIM på måndag :)

Men gud vad snurrig jag är, skrev ju precis det här i förra meddelandet. Haha.
  • columbus
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 18:42:48 följande:

Jag håller tummarna för oss båda. Det är verkligen inte en rolig sits. Jag har dessutom problem med sexlusten, i flera år har jag haft noll sexlust och t.o.m. fått gå till en kurator för att försöka lösa problemen. De är inte helt över, utan det blir väldigt mycket fix och trix och vi har i princip bara sex när det finns chans till befruktning. Min man är väldigt förstående och pressar mig aldrig, det är snarare jag själv som pressar mig för att jag så gärna vill ha barn.Åh vad bra! Hoppas verkligen att allt annat går fort också för dig

Jag har exakt samma problem som du. I princip noll sexlust vilket gör att det blir en verkstad vare sig man vill eller inte. Det här "goda rådet" att bara försöka slappna av och köra på som vanligt funkar med andra ord inte när man inte har ett kontinuerligt sexliv, hur mycket man än hade önskat. Har dock precis som du en extremt förstående sambo men det blir så galet jobbigt att man verkligen inte kan släppa pressen. Hoppas vi båda får ett plus väldigt snart. Vilket försök är ni på och har du varit gravid tidigare? (Sorry om du skrivit det tidigare i tråden, hinner inte riktigt hänga med)
  • columbus
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 20:43:48 följande:
    Ja, verkligen. Pressen finns ju oavsett, och jag önskar verkligen att jag kunde ha sex varannan dag, men det går inte. Får vi till det två gånger runt ägglossning så är jag glad. Jag har BIM på fredag, så det börjar närma sig. Ska testa på lördag om inte mensen dykt upp då. Har haft allt från 24 till 29 dagar lång period senaste året.
    columbus skrev 2016-08-30 19:18:14 följande:

Jag har exakt samma problem som du. I princip noll sexlust vilket gör att det blir en verkstad vare sig man vill eller inte. Det här "goda rådet" att bara försöka slappna av och köra på som vanligt funkar med andra ord inte när man inte har ett kontinuerligt sexliv, hur mycket man än hade önskat. Har dock precis som du en extremt förstående sambo men det blir så galet jobbigt att man verkligen inte kan släppa pressen. Hoppas vi båda får ett plus väldigt snart. Vilket försök är ni på och har du varit gravid tidigare? (Sorry om du skrivit det tidigare i tråden, hinner inte riktigt hänga med)

Ja, hoppas verkligen! Förstående partner är nog det bästa man kan ha i vår situation, ingen press och bara stöttning.

Vi är bara på försök två, har aldrig varit gravid tidigare. Så det ärju lite nervöst att man inte ska vara fertil då också...
    Förstår precis. Vi är på försök 4 nu (BIM på måndag) med första barnet, så har aldrig varit gravid tidigare heller. Man började ju tappa hoppet redan efter första/andra försöket och känslan nu är mest "varför skulle det funka nu, helt plötsligt?". VET ju dock så väl att det är helt rimligt att det tar lite tid, samtidigt som man inte kan låta bli att oroa sig.

Drömmen hade ju varit att få undersöka fertiliteten redan innan ett års försök för att få veta (och slippa kriga för det om det ändå inte är någon idé) men att man får vänta ett år med själva hjälpen sen :)
  • columbus
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 21:23:30 följande:
    Jag förstår precis hur du menar. Men samtidigt är ju allt upp till ett år normalt. Hoppas verkligen att det är er och vår tur snart!

Jag blir så irriterad på att man sedan man fick lära sig om sex i skolan har trott att man. Kommer bli gravid bara man har oskyddat sex. Det är så himla mycket som ska klaffa. Är inte jättegammal (29), men är ändå orolig för att åldern ska sätta käppar i hjulen.
    Ja men verkligen! Man har ju blivit uppvuxen med att det i princip räcker att titta på sin kille för att bli på smällen. Om det ändå vore så, haha. 

Förstår dig med åldern (är själv 27 och jag vill ju hinna få i alla fall två barn), men 29 är ingenting heller tycker jag! Där tror och hoppas jag att vi inte behöver oroa oss i alla fall, men visst, det blir ju att man oroar sig för minsta lilla :/
  • columbus
    stellanocte skrev 2016-08-31 05:07:39 följande:

Vi är också på fjärde försöket med första barnet med BIM 3-4 september. Första tre månaderna var det mest en spännande och mysig hemlighet vi hade men nu börjar längtan smyga sig på mer och mer. Önskar verkligen att jag kunde bli gravid snart men vi vet ju att det är normalt att det kan ta några månader. 

Troligtvis blev det ingenting  denna månad heller eftersom den typiska mensvärken jag får några dagar innan mensen sätter i gång är här nu. Jag försöker att inte bli nedstämd men dessa dagar är nog jobbigast under hela cykeln; När jag instinktivt vet att det inte blev någonting och sedan ska bara mensen väntas in. 

Åh hoppas inte mensen dyker upp! Men förstår precis vad du menar. Dessa dagar går verkligen något ofantligt långsamt. Har samma känslan jag, att mensen dyker upp på måndag som planerat, så nu vill man vara att det ska vara överstökat så man får nästa chans.

Jag har alltid positivt ÄL-test på cd18 (tidigast 17) och ägglossning någon dag efter så väntan efter mens känns också extremt lång. Har läst mycket om rosenrot och funderade på om man kanske ska testa nästa cykel i hopp om att få några dagars tidigare ÄL, samtidigt är jag rädd att mixtra för mycket..
  • columbus
    stellanocte skrev 2016-09-01 19:13:28 följande:

I dag kom min mens. Vi går vidare mot vårt femte försök och håller alla tummar för en liten junibebis. Jag stannar kvar i tråden då nästa BIM är 27:e september. 

Åh nej :( jäkla mens! Jag har BIM på måndag och det känns verkligen som mensen är på G, så jag kommer med största sannolikhet joina dig med försök fem. Hoppas vi båda slipper denna eländiga mens snarast och får ett plus!
  • columbus
    stellanocte skrev 2016-09-03 07:34:54 följande:

Någon som har BIM runt den 27:e september? 

stellanocte skrev 2016-09-03 07:33:34 följande:

Ja, denna månad kändes det tungt att få mens men om några dagar är den över och då finns det nytt hopp

Hur går det för dig?

Ja,hoppas dagarna går fort för precis som du säger blir det ju lite mindre tungt när man får chansen att börja nästa försök.

Här vet jag inte riktigt hur det går.. tempen är hög men det är den alltid efter äl och sjunker alltid först samma morgon som mensen kommer, vilket är på tisdag isåfall. Så den säger mig ingenting. Känner mig extremt ogravid, det enda som har gett mig lite hopp är att jag fick en rosabrun flytning igår på ÄL +7 (sorry för informationen). Har aldrig tidigare hänt att jag har minsta mellanblödning tidigare så jag hoppas ju såklart att det kommer visa sig vara en nidblödning. Men i övrigt 0 symptom och jag försöker att ställa mig in på mens och ett femte försök för att inte bli besviken igen :)
  • columbus
    Cfmilla skrev 2016-09-04 18:57:40 följande:

Bim i morgon. Känner mig så nervös! Fick ett nästintill osynligt streck på PE igår, ska testa i morgon. Kom liten blodblandad flytning igår kväll och i morse. Men inget mer. Stark mensvärk idag med. Trodde jag fick mens i affären förut för det kändes som det rann till ... Men det var inget.

Någon mer med bim i morgon???

Hoppar in här också, håller vanligtvis till i FF/tempar-tråden. Jag har inte BIM imorgon men däremot på tisdag.

Fick en rosabrun-flytning som jag aldrig tidigare sett i fredags på ÄL+7. Hoppas ju såklart att det var en nidblödning. Idag fick jag dock pyttelite blod vid ett toalettbesök, vilket är extremt märkligt. Har aldrig tidigare haft spottings under alla år så antingen har kroppen börjat balla ur nu eller så vet jag inte vad det är frågan om. Hoppas för allt i världen inte att det är mensen som kommer för tidigt, i så fall har jag kommit ner på 8-9 dagars lutealfas bara :/

Håller tummarna för oss båda imorgon och tisdag! :)
  • columbus
    Cfmilla skrev 2016-09-05 06:21:17 följande:

Det låter ju bra!! Jag fick nog en nid på äl+10!

Testade med PE idag igen och även om det knappt går att utläsa, man vi vinkla det i rätt ljus... Haha så visst där är ett streck! hoppas det blir starkare, mensen håller sig borta och så tar jag ett till på fredag!

Ska du testa i morgon? Några känningar?? :)

Spännande, håller tummarna! Jag tog precis ett Lloyds nu på morgonen på ÄL+10 och nog fan ser jag ett extremt svagt streck. Dock bara när jag brutit upp hylsan. Vågar absolut inte hoppas på någonting så kommer ta ett nytt test imorgon på BIM. Hoppas för allt i världen att det inte är spökstreck!

Har lite sjukdomdskänsla, typ hängig och ont i halsen. Brösten känns lite tunga men tränade dem på gymmet i fredags så kan lika gärna vara det, haha. I övrigt bara den märkliga flytningen och blödningen i fredags och igår. Är på helspänn nu!

• columbus
    Cfmilla skrev 2016-09-05 06:49:48 följande:

Jo men jag ser!!! starkare än mitt

Woohooo!!!

Håller alla tummar

Är det sant? Åh hoppas! Jag ser det mycket tydligare här hemma nu men nu har det ju å andra sidan legat en stund. Ska försöka ha is i magen och chilla tills jag kan ta ett nytt imorgon när förhoppningsvis inte mensen kommer. GUD så nervigt det här blev, haha! Håller verkligen verkligen tummarna för oss båda!!
  • columbus
    Dockan123 skrev 2016-09-05 09:25:15 följande:

Är det verkligen positivt? ????????

Utan tvekan! Grattis!!!!
  • columbus
    Cfmilla skrev 2016-09-06 09:02:44 följande:

Ett år av försök och två tidiga mf... Dags att inse att vi behöver nog hjälp!

Tackar för mig!

Lycka till alla

Åh nej!! :( <3
Svar på tråden Bim september