Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

Bim september

Hej, hej! Hoppar in här. Fick mens idag så nästa BIM är runt den 15 september. Tempade och använde ÄL-stickor så vet att vi prickade ägglossningen men det ville ändå inte ta sig.

Nya tag med temp och äl-test samt ligga lite mer så kanske det funkar bättre denna gång. Hoppas på det!

• FrökenE1985

Inväntar ÄL nu. Börjat få klassiska ÄL-flytningar idag, men ingen glad gubbe på CB-digital ÄL-test än. Gubben kommer hem imorn så det är väl lika bra. Sen är han borta 1 natt igen. Efter det har vi hela helgen på oss att mysa. Hoppas på bättre lycka denna gång. 

Fler som närmar sig äl nu och har BIM runt den 15 sep?

• FrökenE1985
    LillaPyret skrev 2016-08-29 20:31:09 följande:

Jag har fått glad gubbe igår em och även imorse och i em. Har BIM 13 september. 3 dagar före min farmors begravning så jag hoppas på ett mirakel. Min sambo jobbar nätter men lyckades mysa imorse och inget nu förrän onsdag.

Vad roligt med fler som har samtidigt. Håller tummarna för att det räcker och tar sig ändå.

Beklagar bortgången av din farmor! Den 13 sep är det ett år sedan min farmor gick bort så hoppas på att vi båda får roliga nyheter under den tunga perioden.
  • FrökenE1985
    bebisdags skrev 2016-08-29 20:50:28 följande:

Hallå!

Jag har ÄL imorgon eller övermorgon så BIM runt 14-15 september! Dock åker karln imorgon så chansen blir ju mindre, men en blinkade smiley igår och idag iaf:)

Vad roligt! Inte att karln åker bort då men att vi är flera runt den här tiden. Håller tummarna att det tar sig för dig trots er tidsbrist med varandra.

Med de ägglossningskänningar jag har så tippar jag på ägglossning innan helgen. Tempar och testar för att få det bekräftat. =)
  • FrökenE1985
    bebisdags skrev 2016-08-30 01:05:24 följande:
    Ja men super roligt!=)

Tack, håller tummarna för er med!

Vilka ÄL test kör du med? Jag har använt några stickor någon gång utan att de gav någon stegring ( men hade känningar samt när jag fick mensen räknade jag ut att ÄL var kring känningarna). Åh spännande, kör hårt!:D
    Har tidigare använt stickor från billiga-tester, men fick aldrig nån stegring på dom. Även testat stav från testlagret. Tyckte inte jag fick nån bra stegring på dom heller, men så testade mitt i natten, innan jag gick och la mig förra ägglossningen då blev plötsligt superstarkt. Denna gång kör jag CB-digital se hur det funkar, men har även beställt nya från billiga-tester. Tror att det ger bättre utslag för mig på kvällarna, så kommer testa på kvällarna framöver. Tror det där är väldigt individuellt när det gäller vilka tider man ska testa på dygnet.

Men allt verkar ju vara en hel vetenskap, så använder det mest för att bekräfta att man är på väg att ha eller har haft ägglossning. Annars brukar jag få som hugg i magen på häger eller vänster sida vid tiden för ägglossning. Antar att det är beroende på vilken äggstock ägget släpper från.

Oj blev visst en hel roman. Haha Drömmer
  • FrökenE1985
    LillaPyret skrev 2016-08-30 05:46:34 följande:
    Nu på morgonen var mitt ÄL-test negativt. Sambon kom hem tidigare från jobbet och vi lyckades mysa :) så nu hoppas jag verkligen att vi lyckas denna månaden! :)

Ja de håller vi tummarna för.
    Härligt! Låter ju som att ni fått till det rätt tid för ägglossningen iaf. Håller tummarna för er nu!!!
  • FrökenE1985
    LillaPyret skrev 2016-08-30 10:37:34 följande:

Tack. Får se om det blir något imorgon bitti annars inte förrän till helgen. Har inga större förhoppningar men önskan finns ju

Så är det ju! Chansen och önskan finns ju hela tiden och hoppet är det sista som överger en.
  • FrökenE1985
    LillaPyret skrev 2016-08-30 10:57:34 följande:

Håller tummarna för oss alla här :)

Ja men verkligen! Det gör jag med såklart!
  • FrökenE1985

Negativt ÄL-test men idag dippade tempen så tror att Äl-testen kommer visa positivt ikväll eller imorgon. Hade exakt samma temp idag som dagen innan ÄL förra cykeln. Mös till det igår och imorn kommer karln hem igen sen blir det å köra på hela helgen. Hoppas hoppas denna gången! Är visserligen bara på försök 3 (4 om man räknar från sista p-pillret), men längtar så himla mycket.

Är för övrigt 31 och har aldrig (mig veterligen) varit gravid tidigare så man undrar ju lite om man änns kan bli gravid. Har en del "issues" med sköldkörteln så håller koll på den. TSH, T3 och T4 ligger inom norm. Bara TPO-AK som sakta höjs varje halvår. Var dock hos gynekolog för ca 1,5år sedan pga strul med mensen men det såg bra ut, sa hon. Så tror inte den där jäkla körteln ska ställa till allt för stora problem i bebismakeriet.

• FrökenE1985
    Cfmilla skrev 2016-08-31 11:37:55 följande:

Hur vet man att man har problem med den?

Lycka till!!

Jag var ofta väldigt trött och sov mycket. Pendlar mycket i vikt m.m. Så gick till vård c, där tog dom alla prover på sköldkörteln. Ofta tar dom bara TSH (det mäter ämnesomsättningen) men denna gång tog det alla prover. Vilket visade sig då att jag har förhöjt antal antikroppar. (Den läkaren missade dock att informera mig om det, fick ett brev där han skrev att allt var normalt (?!) Istället fick jag reda på det ett år senare av min läkare på Adhd-mottagningen, som tyckte det var konstigt att jag var så trött hela tiden, så han gick igenom alla prover jag tagit.) Blev remitterad till endokrinolog, som skickade tillbaka remissen med förklaringen att anti-kropparna och övriga prover skall övervakas med provtagning var 6:e månad.

TPO-AK ska ligga under 36 eller nått och jag har strax över 400. Det medför att jag har större risk att utveckla autoimmun sjukdom. Så nu tar jag alla prover för sköldkörteln var 6:e månad nu. Men än så länge ligger övriga värden inom referens (enl. Normen i sthlms län iaf).

Oj... nu blev det en hel roman. Men för att göra en lång historia kort så kan man helt enkelt gå till vårdcentralen och be dom ta samtliga prover för sköldkörteln om man misstänker att det kan vara något med den.
Svar på tråden Bim september