• Carolisa

Bim september

Här är en till i samma sits. Missfall 6 aug i vecka 5. Fick positivt på ägglossnibgsstickorna i lördags men kunde bara få till det onsdag och fredag i förra veckan och den här veckan är jag bortrest tyvärr. BIM 3 sept, letar graviditesttecken som en tok även om jag vet att vi antagligen missat ÄL. Sjätte försöket, är 32 och bor i Örebro

babypower skrev 2016-08-12 20:28:08 följande:

Beklagar! Nästan i samma situation..plussade också på andra försöket och tidigt missfall i v.6. Fick äl som vanligt efter blödningen men den var en vecka senare än vanligt. Är nu på försök 3 efter missfallet, så hoppas på plus i september och en majbebis :) var in och gjorde vul i samband med missfallet så vet iallafall att allt ser bra ut! Lycka till!

• Carolisa

Då har vi samma du o jag, försökt sen i september, missfall i början av augusti!

bebisdags skrev 2016-08-25 19:08:40 följande:

Känner igen mig där vi har försökt sen i mars och 1 MF sen inget .. Vänner blir gravid hit och dit oftast oplanerat , känns hemskt att säga men man blir bitter och less. Men man får inte tappa hoppet och sen vill man ju vara glad för sina vänner men förstår känslan!

• Carolisa

Mars menade jag ju!

Carolisa skrev 2016-08-25 22:20:25 följande:

Då har vi samma du o jag, försökt sen i september, missfall i början av augusti!

• Carolisa

Japp!

Cfmilla skrev 2016-08-26 06:58:45 följande:

Någon mer som har ont i bröstvårtorna efter äl vissa månader men inte andra???

• Carolisa

Börjar känna mig stressad, min bästa kompis ska ha barn i januari och min svägerska i mars, kan inte låta bli att känna mig lite bitter när de har berättat. På ett sätt är jag glad för missfallet för nu vet vi ju att vi jan bli gravida men samtidigt tror jag att jag kommer vara väldigt nojig för MF nästa gång. Varje månad när mensen kommer är jobbig. Jag är utomlands nu och fick bara till det två dagar innan jag fick plus på ÄL Stickan så den här månaden är nog dessutom körd! Verkar också som att eftersom jag har ett missfall registrerar hos BM så måste det gå ett år efter det innan man kan få hjälp...

bebisdags skrev 2016-08-25 23:09:34 följande:

Ah tråkigt att höra men skönt att vi inte behöver känna oss ensam om det, jag tycker det börjar bli lite små jobbigt nu.. Fick missfall i början på juli och man vill ju så gärna! Sen får man ju hela tiden höra tänk inte så mycket/vill inte så mycket så händer det.. Hur lätt är det då?:( Hur känns allt för dig då?

• Carolisa

Förstår till 100% hur du känner, är i liknande situation. Dock svägerska i mitt fall, fördes försöket för henne o det gick så snabbt att hon övervägde abort(!) då blir man ju lite ledsen.. Men det är klart att det kommer bli er tur!! O snart tror jag också med tanke på att ni försökt ett tag så statistiskt borde ni ju bli det! Jag försöker hålla fast vi att det av nån anledning inte är "meningen" ännu, att allt sker av en anledning.

Smlan skrev 2016-09-21 19:22:17 följande:

Skulle behöva några solskenshistorier och allmänt pepp just nu. Tempen dök precis som vanligt inför mens idag. Den kommer med 100% sannolikhet imorgon på BIM. Så hör min LILLAsyster av sig idag och säger att hon är gravid på FÖRSTA försöket. Vi är och tragglar på försök 6. Jag tappade fattningen totalt när vi lagt på luren och typ grät och hyperventilerade en timme. Först nu har jag kommit ur fosterställningen. Känns helt hopplöst! Det kommer aldrig bli vår tur :(

Svar på tråden Bim september