Inlägg från: Samnovak03 |Visa alla inlägg
  • Samnovak03

Bim september

Hej allesammans, hoppar in här jag med!

* Första barnet, försök nummer tre denna gång
    * Har beräknad ÄL den 25/8, menscykeln är 30 dagar så har BIM den 9/9.

September är min och min katts månad, dessutom min favoritmånad, så hoppas verkligen på ett plus denna gång!! Håller tummarna för alla er och för mig och sambon!! 

• Samnovak03

Jag har ÄL imorgon eller på fredag, och BIM 9 sep. Så denna veckan blir det att ligga i ;)

• Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-24 11:31:35 följande:
    Jag har också ÄL imorgon eller på fredag med BIM den 9. Det blir mycket kämpande dessa dagar haha. Sen så ska man sitta som på nålar i två veckor och bara vänta på resultatet.
    Min man har varit jätte sjuk, men vi sätter igång idag =D Så spännande!
    Kul att vi delar samma dagar. :)

Härligt! Vi satte igång redan i måndags. Ska bli så spännande och se om något händer denna gång.
  • Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-24 12:44:58 följande:
    Ja jätte spännande, vilket försök är du inne på?
    Tredje :) själv?
  • Samnovak03
    MaTik skrev 2016-08-24 13:03:05 följande:
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 11:47:02 följande:Kul att vi delar samma dagar. :)

Härligt! Vi satte igång redan i måndags. Ska bli så spännande och se om något händer denna gång.

Hoppar på här, har också ÄL imorgon eller till helgen och BIM 9 september. Ska resa bort över helgen (utan sambon), så skulle gärna se att ÄL drar igång snart!
    Välkommen!

Åh vad kul med en till som delar samma BIM-dag :D vilket försök är du inne på då? Och om ni försöker nu innan helgen så kan det gå att pricka ändå då det sägs att spermierna kan leva inuti en i upp till fem dagar! Så håller tummarna för er!
  • Samnovak03
    Hellsing skrev 2016-08-24 13:00:47 följande:
    Oj jag missuppfattade, trodde det var i samband med ÄL!

Men 3 dagar efter ÄL är inte det ok tid för nidblödning?
    Det kan absolut vara en nidis. :)
  • Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-24 13:09:18 följande:
    Det är mitt första, så är helt beredd på att det säkert inte kommer ta sig på en gång =) Men nu är vi iaf igång.
    Underbart! Håller tummarna för dig att det ska gå på första försöket! :)
  • Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-24 13:19:26 följande:
    Tack, jag gör detsamma för dig. Använder du några tester? Jag använder dubbel hormonindikator från CB. Den visar på hög fertilitet sen igår men får se när den går över till maximal. 
    Tack! :) Nej, har inte börjat göra det än. Har bara regelbundna samlag med min sambo (extra ofta under de fertila dagarna) men om det inte blir något plus denna gång heller så ska jag testa med äl-test. Är hormonindikatorn bra? Är den dyr?
  • Samnovak03
    Lady K skrev 2016-08-24 13:27:46 följande:

Nu börjar det närma sig min (förhoppningvis) fertila period! Så pirrigt och spännande! Var totalnere när förra mensen kom pga att jag haft så många symptom att jag verkligen trodde jag var gravid. Just då kändes det mest jobbigt att hoppa på't igen, men som tur är verkar ju kroppen inställd på annat... Hoppas att den ökade sexlusten har med begynnande ÄL att göra!

Håller tummarna !!!
  • Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-24 14:31:01 följande:
    Ja jätte roligt. Jag håller också undan det här ifrån mina vänner och familj. Känns som att man aldrig vet hur lång tid det kan ta och därför skulle det bara vara jobbigt ifall folk går runt och frågar hur det går hela tiden. Men känner precis samma sak om att det känns som en stor spännande hemlighet. Vill prata om det hela tiden, men känns som jag kommer tjata hål på min man. Så sitter och spekulerar för mig själv i mina drömmar.
    Det är samma för mig/oss, vi håller det endast för oss själva tills vidare. Vet att några skulle reagera negativt med då vi inte varit tillsammans så länge (ca ett halvår). Men det bryr vi oss inte om. Vi är goda vänner sen två år tillbaka och vi känner oss redo mognadsmässigt för ett barn. När dagen kommer så berättar vi, men just nu är det bara min och min sambos lilla hemlighet :) och håller verkligen med att det är superskönt att ha någon/några att snacka med om detta, som är i samma situation <3
  • Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-24 14:31:01 följande:
    Ja jätte roligt. Jag håller också undan det här ifrån mina vänner och familj. Känns som att man aldrig vet hur lång tid det kan ta och därför skulle det bara vara jobbigt ifall folk går runt och frågar hur det går hela tiden. Men känner precis samma sak om att det känns som en stor spännande hemlighet. Vill prata om det hela tiden, men känns som jag kommer tjata hål på min man. Så sitter och spekulerar för mig själv i mina drömmar.
    Det är samma för mig/oss, vi håller det endast för oss själva tills vidare. Vet att några skulle reagera negativt med då vi inte varit tillsammans så länge (ca ett halvår). Men det bryr vi oss inte om. Vi är goda vänner sen två år tillbaka och vi känner oss redo mognadsmässigt för ett barn. När dagen kommer så berättar vi, men just nu är det bara min och min sambos lilla hemlighet :) och håller verkligen med att det är superskönt att ha någon/några att snacka med om detta, som är i samma situation <3
  • Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-24 15:39:33 följande:
    Tråkigt att det finns dom som kan reagera negativt. Tycker att man känner själv ifall man är redo och ifalll ens förhållande är starkt. Jag flyttade in med min man efter 3 veckor och nu har det varit vi i snart 7 år. Men det var inte särskilt populärt bland mina vänner. Men det här med att starta bebisverkstan känns som att det har gjort så vi har kommit varandra ännu närmare. Blir pirrig i kroppen varje gång jag tänker på allt haha.
    Oj! :) jo jag känner samma sak där haha. Det är ett stort steg att ta beslutet att försöka skaffa barn hihi :)
  • Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-25 06:44:05 följande:

Det här verkar helt enkelt inte vara våran månad. Trodde min man hade blivit bättre, men nu är han ordentligt magsjuk. Så jag kommer få hoppa över till oktober gruppen så fort den startas. Så himla tråkigt. Men jag önskar er alla STORT lycka till. Ska hålla mig kvar i gruppen och se hur det går för er :)

Vad tråkigt :( men lycka till nästa månad <3
  • Samnovak03

Hade ÄL igår tror jag, kändes i den vänstra äggstocken hela dagen! Brukar ni känna av er ägglossning? :)

• Samnovak03
    Dalkullan92 skrev 2016-08-29 14:23:50 följande:

Hoppar in här om de är okej :)

Vi planerar vårat första barn och har försökt i 3 månader :) Har bim 3-7 sep. Har haft väldigt oregelbundna cyklar nu.

Har inte orkat med nå tester utan haft sex varannan dag minst :)

Hoppas vi har lyckats den här månaden :) annars är de bara mysa på nästa månad oxå :)

Vi är lika gamla, har BIM den 9/9 och är också inne på tredje försöket med första barnet. Har inte heller tagit några tester utan har sex var och varannan dag istället. Spännande att det är så lika för oss!! :)
  • Samnovak03
    LadySatisfied skrev 2016-09-01 08:46:21 följande:

Jaha, så kände jag en molande värk i magen, gick på toa, och mycket riktigt - tant röd har kommit på besök. Nu kommer resten av arbetsdagen gå till att knapra ipren och att försöka hålla tårarna tillbaka. Så nu blir det att ge sig på försök tre. Förstår inte hur någon står ut med de här känslovågorna under 12 månader innan man får utredning.

Nästa BIM är 29 september, så jag stannar kvar här och hoppas få se massa plus från er andra!!! <3

Förstår känslan. Var exakt samma för mig sist, på försök nummer 2 :(
    Försök 3 denna gång, har BIM 9/9. Hittills känner jag inte av ett dugg..
  • Samnovak03
    Havregry skrev 2016-09-01 21:06:43 följande:

Hängde en hel del i augustitråden, kände mig verkligen gravid då men var det inte. Blev lite ledsen när så inte var fallet, så bestämde mig för att försöka att inte tänka så mycket på det den här gången, därför har jag inte varit med här från början.

Hade ett test kvar från förra månaden, och med den dåliga självdisciplinen jag har kunde jag inte hålla mig längre än till imorse, på bim -2 eller -4 (lite osäker)...

...och det blev ett svagt plus! Kollade igen precis med digitalt test och jorå, det står att jag är gravid :) Första gången jag är gravid, 3 eller 4 försök tog det beroende på hur man räknar.

Grattis!!!
    Kände du några symtom? :)
  • Samnovak03
    Svelin skrev 2016-09-02 13:21:53 följande:

Igår kom mensen som beräknat. Så besviken! Hade så mycket symtom. Tror kanske att jag var gravid, men eftersom lutealfasen är så kort så sköljde nog mensen bort ägget innan det hunnit rota sig ordentligt. Ville så gärna ha en liten majbebis. Idag har jag beställt hem b6 vitaminer och jag ska även beställa hem progesterallkräm och hoppas att det förlänger lutealfasen.

:( Bättre lycka nästa gång <3

Vad är lutealfas btw?
  • Samnovak03

Jag har känt mitt första symtom igår kväll och nu sitter det kvar än, brukar aldrig känna detta, första gången nu faktiskt! Men är ganska öm i det högra bröstet, det spänner liksom.. Men inget i det vänstra?

• Samnovak03
    Samnovak03 skrev 2016-09-03 10:24:46 följande:

Jag har känt mitt första symtom igår kväll och nu sitter det kvar än, brukar aldrig känna detta, första gången nu faktiskt! Men är ganska öm i det högra bröstet, det spänner liksom.. Men inget i det vänstra?

Måste tillägga att jag har BIM-6 idag.
Svar på tråden Bim september