• MaTik

Bim september

Hoppar gärna in här! Första barnet, försök nr två inleds om typ en vecka. Min mens, som är regelbunden och brukar uppföra sig på samma sätt varje månad, var inte som vanligt denna månad. Är det kroppen som jäklas med mig bara för att jag har gått runt och tänkt så mycket på eventuell graviditet denna månad?

• MaTik
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 11:47:02 följande:
    Kul att vi delar samma dagar. :)

Härligt! Vi satte igång redan i måndags. Ska bli så spännande och se om något händer denna gång.

Hoppar på här, har också ÄL imorgon eller till helgen och BIM 9 september. Ska resa bort över helgen (utan sambon), så skulle gärna se att ÄL drar igång snart!
  • MaTik
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 13:08:25 följande:
    Välkommen!

Åh vad kul med en till som delar samma BIM-dag :D vilket försök är du inne på då? Och om ni försöker nu innan helgen så kan det gå att pricka ändå då det sägs att spermierna kan leva inuti en i upp till fem dagar! Så håller tummarna för er!
    Tack! Roligt att ha några i samma skede att diskutera med! Vill inte riktigt prata om detta med mina kompisar, för jag vill hålla det privat än så länge. Känns som en stor och spännande hemlighet som man bär på! Detta blir försök nummer två för oss, första barnet. Räknar med att det tar ett tag, men det är alltid roligt att hoppas och spekulera!
  • MaTik

Har hängt med i tråden men mest läst. Testade negativt i lördags på ÄL+11. Imorse på ÄL+13 tog jag ett till test. Såg ingenting på det, gick in i duschen, fem minuter senare tror jag mig ana ett streck. La även upp bilden i den andra tråden om spökstreck, för jag är lite osäker på om det är nåt eller om jag bara tittar för noga. :) Ser med spänning fram emot att testa igen om någon dag.

• MaTik

Det jag anade igår var ett positivt test! Vet inte hur bra det syns här på bild, men det var ingen tvekan i verkligheten!

Det enda jag känt är väldigt ömma bröst och mycket vattniga flytningar.

• MaTik
    Jasmin3 skrev 2016-09-13 07:42:00 följande:

Åh vad förvirrande det är med dessa symptom som kommer och går.. Igår var jag helt övertygad om att det inte tagit sig denna gång. Testade negativt på morgonen och var helt fri från symptom under dagen. Sen vid 17 kom molvärken ordentligt och jag tänkte nu kommer mensen vilken sekund som helst (brukar kännas så då). Sprang på toa flera gånger för det kändes som att det "rann till" men var bara flytningar.

Nu på morgonen är illamåendet tillbaka och det sticker lite i tjejmagen.. BIM -2 idag och tänker inte testa nu, blir bara besviken :P

Ska hålla mig minst till imorgon, då borde det ju synas lite svagt iaf :)

Nån mer som fått mkt flytningar dagarna innan plusset? :)

Japp, jag! Kände precis som du, det liksom rann, precis som jag brukar ha dagarna innan ÄL. Trodde flera gånger att det var mensen, men det var det inte.
  • MaTik
    copycat skrev 2016-09-20 08:03:42 följande:
    Vilken dag i cykeln hade du BIM? *greppar efter halmstrån* är själv på ÄL+12 och fick blankt gravtest idag men typ positivt ÄL-test (la in bilder på morgonen). Tänker att det är kört. Brukar nämligen ha 11 dagar lutealfas (13 dagar förra månaden av nån anledning) så jag tycker det borde synas NÅT ÄL+12. Men blev så deppig imorse att jag gick in i mensappen och klickade i att den startar idag även fast den inte kommit än, haha, snacka dramaqueen. Men känner bara att det är bättre att ställa in mig på att det inte blev nåt....
    Tjuvläser lite här fortfarande, plussade ju denna månad. Jag har lika lång lutealfas som du och testade första gången på ÄL+11. Testet var tokblankt. Tog nästa test på ÄL+13 och då anade jag en svag linje. La upp bilden här i tråden för att jag var så osäker på om jag såg i syne. Först ÄL +14 började det bli ett tydligt streck, om än svagt. 

Det jag försöker säga är att du inte ska tappa hoppet bara för att det är negativt på ÄL+12. Jag hade troligen inte heller sett något om jag testat då. Håller tummarna!
Svar på tråden Bim september