Inlägg från: melinalium |Visa alla inlägg
  • melinalium

Bim september

Jag hänger gärna med. Det är vårat första försök och vi känner oss mer än redo. Nästa vecka har jag ÄL, kommer använda lite tester bara för att vara på säkra sidan. Har laddat ner en app och enligt den så har jag BIM den 9 september. Ser fram emot de kommande veckorna och hoppas på många plus =)

• melinalium

Hej :)

Jag tänkte använda den nya från clearblue som har dubbel hormonläsning. Första gången vi gjorde det här så köpte jag ifrån testlagret men hade lite svårt att läsa av dom så tänkte att det här blir bra. Vad har du köpt för test?

Jag håller tummarna för att slår till den här månaden :)

MeAndMyself skrev 2016-08-16 22:26:46 följande:

Vilka tester har du köpt? Vi började också med det nu för första gången. Vi har försökt ett halvår utan tester innan men utan positivt resultat. Så hoppas de går bättre denna månaden :)

• melinalium
    MeAndMyself skrev 2016-08-16 22:26:46 följande:

Vilka tester har du köpt? Vi började också med det nu för första gången. Vi har försökt ett halvår utan tester innan men utan positivt resultat. Så hoppas de går bättre denna månaden :)

Jag försökte svara tidigare men det verkar inte ha gått :)
    Jag har köpt Clearblue med dubbel hormonindikator, kände att det ger en tydlig bild på vart man ligger i cykeln. Vad har du köpt för tester?
  • melinalium
    småvildingar skrev 2016-08-17 09:21:02 följande:
    Tummar hålls att september är våran månad!
    Ja, många tummar hålls. Kommer väl aldrig vilja ha sex igen efter den här resan. Men det ska ta sig!
  • melinalium
    MeAndMyself skrev 2016-08-17 20:39:56 följande:

Den har jag inte ens sett, dyr? Måste kolla efter den :) Jag körde på testlagrets billiga tester denna månaden, första gången som sagt så börjar där. Ser iaf en stegring på stickorna så verkar funka :)

Den kostade ca 300 för 10 tester. Men då visar den alla fertila dagar och även när man nått maximal nivå. Så jag börjar testa med den på måndag och får se om det blir dags då :) Skönt att det börjar bli dags att sätta igång snart. Och sen ska man sitta på nålar i två veckor och känna efter varenda millimeter i kroppen =D
  • melinalium

Imorgon sätter mina fertila dagar igång enligt appen, kommer även göra tester. Sen efter den här veckan så kommer jag bli manisk och känna efter minsta tecken. Hoppas hoppas.

• melinalium

Nu har mitt test visat på att mina fertila dagar har börjat. MEN min man har blivit jätte sjuk så vi kommer inte kunna mysa. Hoppas hoppas att han mår bättre imorgon, vill inte missa den här månaden.

• melinalium
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 11:16:30 följande:

Jag har ÄL imorgon eller på fredag, och BIM 9 sep. Så denna veckan blir det att ligga i ;)

Jag har också ÄL imorgon eller på fredag med BIM den 9. Det blir mycket kämpande dessa dagar haha. Sen så ska man sitta som på nålar i två veckor och bara vänta på resultatet.
    Min man har varit jätte sjuk, men vi sätter igång idag =D Så spännande!
  • melinalium
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 11:47:02 följande:
    Kul att vi delar samma dagar. :)

Härligt! Vi satte igång redan i måndags. Ska bli så spännande och se om något händer denna gång.
    Ja jätte spännande, vilket försök är du inne på?
  • melinalium
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 13:05:39 följande:
    Tredje :) själv?
    Det är mitt första, så är helt beredd på att det säkert inte kommer ta sig på en gång =) Men nu är vi iaf igång.
  • melinalium
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 13:10:48 följande:
    Underbart! Håller tummarna för dig att det ska gå på första försöket! :)
    Tack, jag gör detsamma för dig. Använder du några tester? Jag använder dubbel hormonindikator från CB. Den visar på hög fertilitet sen igår men får se när den går över till maximal. 
  • melinalium
    MaTik skrev 2016-08-24 14:03:31 följande:
    Tack! Roligt att ha några i samma skede att diskutera med! Vill inte riktigt prata om detta med mina kompisar, för jag vill hålla det privat än så länge. Känns som en stor och spännande hemlighet som man bär på! Detta blir försök nummer två för oss, första barnet. Räknar med att det tar ett tag, men det är alltid roligt att hoppas och spekulera!
    Ja jätte roligt. Jag håller också undan det här ifrån mina vänner och familj. Känns som att man aldrig vet hur lång tid det kan ta och därför skulle det bara vara jobbigt ifall folk går runt och frågar hur det går hela tiden. Men känner precis samma sak om att det känns som en stor spännande hemlighet. Vill prata om det hela tiden, men känns som jag kommer tjata hål på min man. Så sitter och spekulerar för mig själv i mina drömmar.
  • melinalium
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 15:32:12 följande:
    Det är samma för mig/oss, vi håller det endast för oss själva tills vidare. Vet att några skulle reagera negativt med då vi inte varit tillsammans så länge (ca ett halvår). Men det bryr vi oss inte om. Vi är goda vänner sen två år tillbaka och vi känner oss redo mognadsmässigt för ett barn. När dagen kommer så berättar vi, men just nu är det bara min och min sambos lilla hemlighet :) och håller verkligen med att det är superskönt att ha någon/några att snacka med om detta, som är i samma situation <3
    Tråkigt att det finns dom som kan reagera negativt. Tycker att man känner själv ifall man är redo och ifalll ens förhållande är starkt. Jag flyttade in med min man efter 3 veckor och nu har det varit vi i snart 7 år. Men det var inte särskilt populärt bland mina vänner. Men det här med att starta bebisverkstan känns som att det har gjort så vi har kommit varandra ännu närmare. Blir pirrig i kroppen varje gång jag tänker på allt haha.
  • melinalium

Det här verkar helt enkelt inte vara våran månad. Trodde min man hade blivit bättre, men nu är han ordentligt magsjuk. Så jag kommer få hoppa över till oktober gruppen så fort den startas. Så himla tråkigt. Men jag önskar er alla STORT lycka till. Ska hålla mig kvar i gruppen och se hur det går för er :)

• melinalium
    Hellsing skrev 2016-08-25 07:14:58 följande:

Vad trist! Och stackars din man som är sjuk!

Lycka till i oktober <3

Tack så mycket <3
  • melinalium
    LadySatisfied skrev 2016-08-25 08:05:00 följande:
    Vad tråkigt! Hoppas på bättre tur nästa gång. Du får starta en oktobertråd själv vettja. Snart är vi nog fler som kommer dit
    Tack :)
    Ja det kanske jag borde göra, men jag hoppas att ingen kommer behöva hoppa dit :) Lycka till!
Svar på tråden Bim september