• happylife

Bim september

Hoppar in med er tjejer!
    Mensen kom tyvärr idag, andra försöket efter sent avbrytande i v 16-17...
    Hade hoppats att det tagit sig, såklart...men bara att kämpa vidare! Lite roligare när man får hänga i en bim grupp
    Svårt att säga exakt bim eftersom min äl blivit lite varierande efter avbrytandet, denna cykel hade jag äl dag 20, så om jag räknar på det blir bim nu 21 september! Och då är jag på semester i Frankrike!
    Äter rosenrot from idag för att få kortare cykel, får se om de funkar!
    Nu kör vi

• happylife
    LB2016 skrev 2016-08-18 12:12:52 följande:
    Hej och välkommen!

Äter också rosenrot from igår. Har en oregelbunden cykel, oftast jätte lång också.

Så hoppas också att den hjälper att förkorta!

Vilken rosenrot äter du?
    Tack
    Märket på Rosenroten är Friggs, "Rosenrot energi" 3000 mg rosenrot är det.
    Står att man ska ta 1-2 om dagen, har alltid bara tagit 1...
    Vad har du och hur många tar du om dagen?
  • happylife
    Sally8585 skrev 2016-08-18 14:57:41 följande:

Hej! Hoppar in här! Är på BiM + 1 idag. Negativt test. Så jag räknar med nästa månad med ett plus ;) Hur går det för er andra? :) Jag har 3 barn sedan innan och är 31 år.

Segt att mensen inte kommer, om den ändå ska komma menar jag!
    Jag har 0 barn och är 29 år
    Dock 2 st bonusbarn
  • happylife
    MeAndMyself skrev 2016-08-18 12:30:38 följande:

Blir knäpp på mina ägglossningstester från testlagret. Haft svaga utslag i 4 dagar, lite starkare sen i två dagar men absolut inte lika starkt som kontrollstrecket. Imorse var strecket lika svagt som dag 1 igen!

Vad händer? Hade jag ingen ägglossning? Jag har dock haft ont i äggstocken, igår var jag t om riktigt öm i sidan under sexet..

Nån annan som haft samma dilemma?

Styrkan kan variera upp och ner, vilken CD är du på?
  • happylife
    misslina skrev 2016-08-18 17:18:01 följande:
    Hej och välkommen!

Är också på tredje försöker efter vårt missfall'

Tredje gången gillt! ;)
    Tack Nu har vi sällskap i två trådar
    Ja tredje gången gilt, nu plussar vi båda
  • happylife
    MeAndMyself skrev 2016-08-19 01:10:13 följande:

Vad betyder CD? Håller på och lär mig alla förkortningar haha! Cykeldag är min gissning? I så fall 16 :)

Ja exakt, CD = calender day / kalender dag
  • happylife
    MeAndMyself skrev 2016-08-19 01:10:13 följande:

Vad betyder CD? Håller på och lär mig alla förkortningar haha! Cykeldag är min gissning? I så fall 16 :)

Vilken CD brukar du ha äggloss på?
  • happylife
    Cfmilla skrev 2016-08-19 06:59:31 följande:

Haha vi som alltid har så mycket sex, har nu inte legat på 2v! Går in i fertil period nu, så hoppas mannen kan sluta tjura!

Ja nu är det ju actiontime varför tjurar han?
  • happylife
    MeAndMyself skrev 2016-08-19 09:41:48 följande:

Min mens har varit lite oregelbunden (plus minus 5 dagar) men räknar jag på min förra som var på 30 dagar så skulle min ägglossning varit igår.

Vi får väll fortsätta ha sex varje dag en vecka till ifall helt enkelt.. Vad gör lite skavsår när man vill ha ett plus haha! Är bara mest orolig att jag inte haft nån ägglossning alls, att min kropp inte fungerar. Första gången med ägglossningstester efter 6 försök att få ett plus..

Men man borde väll inte få mens om man inte haft ägglossning!?

Haha ja du, skavsår hör till!
    Man kan tydligen ha mens utan ägglossning vad jag har hört...
    Men sen kan de ju ta upp till ett år att bli gravid så behöver ju verkligen inte va att du inte ägglossar!
  • happylife
    bebisdags skrev 2016-08-31 14:03:58 följande:

Och så blev jag dygn sjuk på 1 natt, tappat rösten, hosta, feber (mer stigning än dagen efter ÄL blir) samt illamående.. Hade ÄL igår eller idag, har hört att folk skriver i andra trådar att blir man sjuk efter eller under ÄL så minskar chansen till barn rejält. Någon som vet något om detta? Hoppas verkligen inte det!

Hört tvärtom, att kroppen fokuserar på sjukan istället för att ev stöta bort det befrukade ägget. Jag var dyngsjuk sist jag blev gravid!
  • happylife
    bebisdags skrev 2016-08-31 17:15:17 följande:

Åh hoppas, men var detta efter ägget fäst eller innan också?:)

Både och här med!
  • happylife
    misslina skrev 2016-09-02 07:03:23 följande:

Idag fick jag det bekräftat med ett cb digital. Gravid 1-2:):) känns helt galet underbart! :)

Tjoho goda nyheter visste väl det! Grattis igen!
  • happylife
    Julm skrev 2016-09-05 22:30:18 följande:

Hej!

Skulle någon tolka detta som ett positivt äl-test? Eller är det bättre att vänta till imorgon? Kommer ha möjlighet att mäta först på kvällen imorgon.

Inte positivt, men närmar sig!

Lila bra att ligga om du har möjlighet flera dagar i rad
  • happylife
    copycat skrev 2016-09-10 08:37:18 följande:

Hohooo ingen?:(

Jag har alltid positivt minst 3 dagar. Och har plussat nu och innan så nej de betyder inte att inte ägget släpper
  • happylife
    copycat skrev 2016-09-10 11:09:27 följande:

En sak till:) när tror du ägget brukar släppa då när man har pos i tre dagar? Hade alltså positivt ons, tors och fre och vi har haft sex ons och fre. Man vill ju så gärna "ligga rätt"

Mitt släppte dag 2, lite konstigt att de va positivt dagen efter då faktiskt. Men jag tempar och ägget släppte dag 2. Wierd! Testet brukar ju bli svagt när de släppt, men inte för mig
  • happylife
    lisohl skrev 2016-09-14 21:54:52 följande:

Ni som plussat och har molvärk, kommer det och går under dagen eller är det ihållande? Har ni märkt någon särskild tid på dygnet som ni känner av det mer?

Jag har haft molvärk sen kanske äl+2 men det hade jag även förra månaden så jag ställer in mig på mens i helgen.

Mitt kommer och går, har för mig det molade precis efter äl, sen var de lugnt ett tag, men vid äl+7 molade de igen, gick över vid bim för att sen komma tillbaka några dagar senare,

Jag är gravid
Svar på tråden Bim september