• Maraki73

Hur många barn fick ni från samma äggplock?

Ni som gjorde äggplock efter 35 års ålder hur många barn fick ni från samma äggplock ?

Jag plockades på 9 ägg vid nyss fyllda 38. Det blev 7 embryon. Jag har fått 1 barn och 1 missfall på 5 använda embryon. Har 2 kvar i frysen som jag hoppas blir ett syskon.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många barn fick ni från samma äggplock?
  • Maraki73
    Anonym (Hönan) skrev 2016-07-31 09:43:40 följande:

Vid 35 år plockades tre ägg, blev två embryon och ett blev ett barn som idag är 6 år. :) Håller tummarna för dig!

Tack så mycket ????
  • Maraki73
    Mollan79 skrev 2016-07-31 13:37:15 följande:

Jag var 36 år visserligen men plockades på 6 ägg, 3 blev befruktade. Två st växer i mig, v 27 nu och en ligger i frysen i Örebro

Grattis och lycka till !!!
  • Maraki73
    Regnbågsdröm skrev 2016-07-31 16:41:56 följande:

Ytterst ovanligt att få fler barn på samma plock. Det är typ 30 procent som ens får något till frysen. Så lär ju vara ännu ovanligare det du beskriver..

Stort lycka till!

Tack ! !

Jag fick 5 till frysen från det äggplocket så jag hade tur. Tänker på alla dem som får tvillingar vid ivf de är ju embryon från samma plock. Vet inte hur vanligt det är med tvillingar vid ivf.

Jag får hoppas på det bästa.
  • Maraki73
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-01 07:31:11 följande:

Tvillingar får du ju nästan bara om du fått sätta tillbaka två embryon. Det gjorde de ju ofta förr vid IVF, därav fler tvillingar längre tillbaka i tiden. Nu däremot väljer många kliniker att inte sätta tillbaka två förrän man gjort flera försök med misslyckat resultat. Men det är ju heller långt ifrån alla som får twins bara för att två sätts tillbaka.

Vi ska få sätta tillbaka två, men har aldrig haft två tillräckligt bra embryon. Hoppas på bättre lycka vårt fjärde försök nu i höst <3

Vi ska också göra återföring med 2 embryon i höst. Det blir fjärde försöket. I maj fick jag tillbaka 2 st och 1 fäste men fick missfall I vecka 7.

Har ni fler barn eller försöker ni få ert första ?

Hur många äggplock har ni gjort?

Jag har gjort 3 äggplock. Sista fick jag 9 ägg och 7 befruktades. 5 till frysen och 2 till mig vilket gav mig en dotter.

Jag hoppas vi har tur båda två i höst.
  • Maraki73
    Mollan79 skrev 2016-08-02 21:40:27 följande:

Jag fick sätta in 2 st embryon vårt 5:e försök med dåliga äggplock och få befruktade. Vi satte in en bra och en dålig och båda tog sig :)

Va härligt att båda tog sig !!

Känner en tjej som också fick tillbaka 2 och hon fick 2 pojkar nyligen.

Får man tillbaka 2 och båda fäster så får man räkna det som att man fått 2 på samma äggplock.
  • Maraki73
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-03 09:23:20 följande:

Då kan vi följa varandra i höst <3

Vi kör också vårt 4e försök i höst. Blir även 4e äggplocket. Har haft olika antal ägg ut varje gång - 7, 4 och 8. Men alltid varit 4 mogna och 3 befruktade. Så jag känner väl att jag inte kan producera mer än 4 mogna ägg. Vi får se.

Vi har aldrig haft mer än ett okej ägg för insättning, så därför fick vi inte två förra gången som vi önskade. Har vi två bra embryon den här gången så får vi två tillbaka. Hoppas på det! Har inga barn sedan tidigare och inte varit gravid någon gång. Fått insättning 2 av 3 gånger. Första försöker dog alla embryon innan insättning.

Kram och lycka till.

Va spännande !!

Håller tummarna för att det går bra för er i höst.

Kram och lycka till! !!
Svar på tråden Hur många barn fick ni från samma äggplock?