• celavie1

Kan graviditetstest ge falskt positiva resultat?

Ligger just nu och är så omtumlad. Har precis fått plus på graviditetstest!!!

Efter flera misslyckade IVF och ett missfall känns det ju otroligt att det nu skulle gått på naturlig väg.

Jag börjar direkt noja så klart.

Jag äter sedan en tid tillbaka läkemedlet Prasteron. Någon typ av dhea hormon tror jag. Vet ni om det kan ge falskt positiva resultat på graviditetstest?

• Svar på tråden Kan graviditetstest ge falskt positiva resultat?
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-07-31 07:23:59 följande:

Åh herregud, jag hoppas verkligen att det här stämmer. Har tänkt mycket på dig <3 Håller tummarna att testet är helt rätt!! All lycka till er!

Hej! Vad kul och höra av dig! Hur är det med dig?

Ja detta känns helt galet. Vet inte vad jag ska tro? Vågar ju inte riktigt hoppas med min historik men vem vet.....

Tänker unna mig och vara odelat lycklig idag:)
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-07-31 07:27:56 följande:

Vilket glatt besked! Hoppas så att det stämmer och att det får gå bra för er! <3 Kram!

Tack!!! Hoppas allt är bra med dig. Kram
  • celavie1
    minerva123 skrev 2016-07-31 20:53:46 följande:

Nej, DHEA kan såvitt jag vet inte ge falskt positivt gravtest (DHEA blir ju östrogen och testosteron i kroppen och gravtest mäter ju bara hCG). Så grattis!

Tack för de lugnande orden. Kliniken öppnar idag så jag ska försöka få kontakt med dem och få det bekräftat. Antar att jag inte är den enda som ringer första dagen efter sommaruppehållet.....
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-07-31 16:40:17 följande:

Klart du ska vara lycklig vännen! Det kan ske mirakel. Jag tänker ofta på dig och ser dig lite så. Ingen tror väl på att ett plockat ägg ska kunna bli befruktat, insatt och bli en graviditet. Även om ni förlorade den, så var hela det ett mirakel ändå. Så ni ska lyckas nu! Jag tror på det

Jag har det okej. Får köra igång fjärde försöket snart förhoppningsvis. De hittade en polyp i livmodern som jag blev tvungen att operera bort. Men fick snabbt en tid så det gick bra allting. Godartad var den också. Så är fritt fram för nytt försök nu så snart som tiden stämmer så att säga

Vad skönt att höra att operationen gick bra. Har tänkt på dig med och undrat hur det gått. Kan det nu gå vägen för mig hoppas jag det ger dig hopp med.
  • celavie1
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-07-31 23:43:42 följande:

Å vad kul och höra, visst var du med i "decemberbebis 2016 tråden?" Grattis! Hoppas på tur denna gången!

Men hej! Ja jag var med där ett kort tag tills jag fick missfall. Att jag skulle bli gravid så snabbt igen, och på naturlig väg är ju otroligt. Jag hoppas så att det ska gå vägen nu. Hur går det för dig?
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-08-01 18:29:43 följande:

Hur gick det? Fick du tag på kliniken?

Ja de sa att tabletterna inte kunde ge falskt positiva resultat så det behövde jag inte oroa mig för.

Hon sa även att det kan tänkas att DHEA preparatet kan ha haft en positiv inverkan som gjort att vi lyckats plussa naturligt denna gång. Jag är skeptisk eftersom jag bara ätit dem sedan 1 juli och det borde väl ta längre tid för dem att verka trodde jag men vem vet?
  • celavie1
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-08-02 00:24:08 följande:

Åå vad kul håller verkligen tummarna för att det går vägen för dig nu. Blev faktiskt ledsen när jag läste om ditt missfall (extra mkt pga mkt otur.)

Jag hade själv blödningar i början av graviditeten men hittills har det gått bra iaf såg bebisen ut att må bra på rul :). Nu hoppas man att resten av graviditeten går bra.

Ett stort lycka till nu! :)

Tack! Jag håller tummarna för att allt flyter på problemfritt för dig hela vägen nu. Kram !
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-08-02 05:44:52 följande:

Å vad spännande! :) Håller tummarna för att allt får gå bra denna gång. Massor med kramar till er! <3

Tack vad snäll du är. Jag önskar dig all lycka!
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-11-27 11:05:59 följande:

Hej! Hur går det? <3

Hej!

Ursäkta ett sent svar. Jag har inte loggat på ett tag. Allt är bra med mig. Är i vecka 26 nu och är riktigt rund om magen. RUL såg bra ut och allt verkar vara normalt. Vi valde bort KUB av olika skäl. Vi hoppas allt ska gå bra.

Hur är det med dig? Vad händer i ditt liv?

Önskar dig en fortsatt fin jul. Kram :)
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-12-25 15:00:36 följande:

Å vad roligt! Vad härligt att höra att allt går bra. <3

Vi blev gravida på IVF nr 3 innan sommaren, men fick MA i v 9 i början på augusti. Vi vilade upp oss en liten stund efter det och körde precis IVF nr 4. Helt galet men det tog och nu är jag i vecka 6. Är försiktigt positiv denna gång. Försöker slappna av och njuta men det är inte helt lätt.

Hoppas att du har en fin julhelg! Kram! :)

Jag vet hur kämpigt MA är. Fick det själv under vårt IVF försök. Dock verkade det ha satt igång kroppen lite så jag triggade att bli gravid spontant månaden efter. Jag vågar inte ropa hej förrän jag har det lilla knytet i famnen men hittills har det gått bra. Jag ska hålla alla tummar och tår för dig och ert lilla hjärta. Ska du snart in på tidigt ultraljud? Tror jag var inne i vecka 8. Vi kan väl höras lite och uppdatera varandra om hur det går. Tänk positiva tankar och njut av jul och nyår. Kram
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-12-26 17:51:16 följande:

Så häftigt att det funkade för er på naturlig väg! Helt fantastiskt. Har du fått göra några extra UL eller kontroller?

Vi har tid för UL i januari. Förra gången hann vi göra två tidiga innan det blev MA. Denna gång väntar vi och kör på det i v 9.

Jättegärna! Gott nytt år! Kram.

Hej!

Hoppas du har en fin start på det nya året!

Jag var inne på ul i vecka 8 och 10. Sedan bokade jag ett privat i vecka 13 för att stilla min oro. Behövde lite återkommande kontroller för att våga tro.

Efter det har vi haft kontroller som under en vanlig graviditet.

Kram
  • celavie1
    BK1986 skrev 2017-01-08 10:29:24 följande:

Okej. Förstår till fullo. Om allt ser bra ut på onsdag kommer jag nog boka ett privat i v 13 också för att kunna lugna mig lite.

Hur var det nu, bor ni i Sverige?

Kram!

Ja gör det! Just efter 12 fullgångna veckor kändes det bra att få en indikation på att allt såg bra ut. Den mest kritiska tiden är ju över då. Då kan de se en hel del på ultraljudet faktiskt. Vi bor i Sverige. Västmanland närmare bestämt. Var bor du?
  • celavie1

Grattis!!!! Så glad för din skull. Bara tänk positiva tankar nu och försök slappna av. Jag är nu i vecka 29+5 och mår bra. Bara lite problem med ryggen och halsbränna. Får sova med huvudet högt för att undvika sura uppstötningar. Blääää!

Allt annat är toppen. Känner lilla pyret buffa runt och pyssla. Det är magiskt :)

Mår du bra? Inget illamående?

• celavie1
    BK1986 skrev 2017-01-15 09:07:42 följande:

Gör verkligen mitt bästa. Hoppas att det känns mer verkligt snart. :)

Usch för sura uppstötningar! :/ Det finns ingen medicin som funkar mot det?

Mysigt med sparkar! <3 Längtar så mycket tills vi är där. :)

Jag mår bara bra! Har inget illamående hittills om jag inte blir för hungrig. Känner mest av ömma bröst, hunger och humörsvängningar. Men nu ska det väl snart plana ut om jag förstått det rätt. :) Hade du några spökveckor?

Hej!

Jag äter gaviscon till natten. Hjälper en del.

Vad skönt att du inte mår så illa. Jag hade veckor då jag inte kände så mycket ja. Det beror lite på hur moderkakan sitter när man känner första sparkarna. Jag kände en del rörelser i vecka 17 och sedan fortsatte det dagligen. Vissa känner det först senare.

Jag är nu I vecka 32+1 och har så smått börjat handla saker. Har beställt vagn och köpt babyskydd. Jättemysigt! Har fått en del saker också från min bror och svägerska. Är sjukt trött ibland. Sömnen är inte så bra. Känns lite obekvämt med magen ibland.

Hur långt har du kommit nu?

Kram
Svar på tråden Kan graviditetstest ge falskt positiva resultat?