• M1rella

Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

hurtänktedunu skrev 2016-07-31 23:25:18 följande:

Och det finns dom som inte har ont alls utav snittet och studsar ur sängen utan problem dagen efter.

Och det finns inget som garanterar en komplikationsfri förlossning. Så jag tycker att du lägger ner denna diskussion. För ingen kan säga att någon som har gjort snitt har ondare än någon som fött vaginalt. Som du sa det är individuellt

Smärtan är individuell.
  • M1rella
    modsey skrev 2016-07-31 23:19:48 följande:

När jag gick mina tvillingar låg jag på vanlig avdelningen och fick den hjälp som ts efterfrågar.

Barnvakt dygnet runt?
  • M1rella
    malintherese01 skrev 2016-08-01 00:00:50 följande:

Haha jaha :) Ja jag har redan kopplat bort henne. Folk utan empati för andra har jag inte mycket för

Jag har inge någon empati för folk som kräver att personalen ska ta hand om ens barn dygnet runt bara för att man inte orkar själv. Att personalen hjälper och stöttar är en självklarhet. Men stt kräva att de tar barnet och sedan bli sur över att de inte kan är bara löjligt och pinsamt.
  • M1rella
    Swagger skrev 2016-08-01 13:36:29 följande:

Karma kommer bita dig i svansen. En dag kommer det hända dig också, sjukdom, olycka eller bara ålderdom som gör att du inte kan ta hand om dig själv. När du hmnar där, fundera på om du då hade kunnat ta hand om två nyfödda tvillingar. Fundera också på om du hade velat bli kallad lat, när du ligger där med massor av smärta, orkeslös och knappt kan röra dig.

Som sagt karma kommer komma ifatt dig.

Hade inga problem att ta hand om mina nyfödda efter snitt och inte behövde jag hjälp dygnet runt heller, eller på natten.

Ts skulle inte ha hjälp för att sova, så varför.behövde hon hjälp?
  • M1rella
    Oscarsmamma84 skrev 2016-08-01 16:11:51 följande:

Men bara för du inte hade några problem så betyder det att ingen får några komplikationer ?

Så med andra ord bara för jag fick havandeskapsförgiftning med första så ska alla kvinnor få det. Bara för jag fick en infektion i livmodern efter andra så ska alla kvinnor ha fått det?

Nu fick ju TS komplikationer o det fick tydligen inte du

Med andra ord du mådde bra o orkade ta hand om ditt barn o kunde gå ur sängen

TS mår inte bra o kan inte komma ur sängen o dessutom fick hon två barn o du ett?

Vad är det du inte förstår???

Vem har sagt att jag inte hade komplikationer?

Bra nådde jag knappast, men det har jag inte påstått heller.

Nyfödda brukar indikera på två barn...
  • M1rella
    JA77 skrev 2016-08-01 15:45:20 följande:

Men har du inte förstått syftet med tidig mobilisering?

Det är många som inte får det.
  • M1rella
    Swagger skrev 2016-08-01 19:26:40 följande:

Förlorade du också massor med blod så du blev väldigt försvagad. Hade du liknande problem med tarmarna som TS så du i princip inte kunde röra dig? Tror du att det hade varit lite jobbigare med tvillingar?

Trist att höra att du var helt ensam i allt, men kanske förståligt med tanke på den bild du ger av dig själv i den här tråden.

Förlorade mer blod än ts, drygg 3l. Och ja,jag hade liknande problem med tarmarna. Röra mig kunde jag med smärtlindring. Opererades om igen efter två dygn.

Om det hade varit jobbigare med tvillingar? Varför du? Eftersom jag enbart gjort snitt med tvillingar så har jag inget att jämföra med. Har inge heller någon aning hur det är att föds enbart ett barn, då jag bara fött tvillingar med snitt och vaginal förlossning.

Ensam i allt? Vad fick du det ifrån?
  • M1rella
    fjanten skrev 2016-08-01 20:07:04 följande:

Sluta vara så himla präktig. Du som är sjuksköterska borde väl veta att alla upplever smärta på olika sätt och olika mycket. Du rökte liksom när du var gravid, så du är låååångt ifrån perfekt själv. Okej, så du kunde ta hand om tvillingar efter snitt helt själv - PERFEKT! Då behövde ju inte personalen göra lika mycket. Men fatta att alla inte har det likadant.

Har jag påstått att jag är perfekt? Eller att smärta inte är individuellt?

Ja, jag rökte när jag var gravid. Dock inte mycket.

Nej, jag kunde inte ta hand om mina tvillingar själv efter mitt snitt. Pappan och andra anhöriga hjälpe till.

Jag efterfrågar varför ts behövde barnvakt till sina tvillingar! Hon har själv sagt att det inge är pga att hon ska få sova/vila eller annan hjälp. Så varför?
  • M1rella
    fjanten skrev 2016-08-01 20:13:24 följande:

M1rella: När du berättade att du rökte under graviditeten sa du för övrigt att barneT inte fick abstinens. Nu säger du att du enbart fått tvillingar. Du har verkligen NOLL trovärdighet.

Ja, barnet fick inte abstinens. Hurvida det andra barnet hade fått abstinens eller inte går inte att svara på då han dog efter förlossning pga bla hjärtfel. Han hade aldrig överlevt utanför magen och det berodde inte på rökning. Började röka igen efter jag fick det beskedet.

Min senaste graviditet rökte jag inte under.

Jag kan lika gärna säga att jag fått tre barn istället för fyra. Eftersom jag enbart har tre barn i livet.
  • M1rella
    fjanten skrev 2016-08-01 20:35:24 följande:

Va? Så den graviditeten upptäcktes i vecka 26+, men du har sagt att du ansökte hos socialstyrelsen om att få göra abort i vecka 20 - pga ung ålder - men att du behöll den graviditeten och är glad för det idag. ...eller har du fött tvillingar tre gånger?

Sluta hitta på en massa nu.

I vecka 26+ upptäckte jag inte graviditeten, det har du fått om bakfoten.

Nej, jag ansökte aldrig och behöll.

Två gånger har jag fött tvillingar. Som ung och sedan några år senare.
Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?