Inlägg från: malintherese01 |Visa alla inlägg
  • malintherese01

Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

[quote=76843927][quote-nick]M1rella skrev 2016-07-31 21:38:57 följande:[/quote-nick]Ok, så du behövde inte hjälp med barnen på natten för att sova. Då var du lat och inte "orkade" ta hand om dina barn. Så varför i herrans namn skaffar man fler barn om man inte orkar ta hand om de och kräver att bb-personalen ska göra det? Tycker du att bb-personalen ska följa med er hem och ta hand om er barn? Eller du kanske tänker stanna på BB tills barnet har flyttat

Säger de en gång till. När barnen spyr, kissar ner sig,bajsar ner sig, skriker för dom har magknip eller vill ha tröst.. Och jag INTE KAN RÖRA MIG.. Ja då vill jag ha hjälp.. För mamma hjärtat brister när man inte kan göra de som ska göras..

Att kalla mig lat är bara rent oförstånd 0

• malintherese01
    Oscarsmamma84 skrev 2016-07-31 22:29:54 följande:

Men läs vad TS skriver istället för att spy av dig en massa. Hon vill ha hjälp för att hon inte kan röra sig pga smärta. Hon vill inte att sina barn ska få skrika länge för att hon inte kan nå dem. E det så jäkla svårt o läsa rätt?? Jisses vissa ska bara hitta massa fel o klanka ner oavsett. Hade hon inte haft så ont så hade hon ju inte behövt hjälp. så nej jag tolkar inte det som hon vill ha hjälp med dem för att sova eller är lat!

Tack! Det är sista gången jag ber om hjälp i denna tråden för fy vilka otrevliga och sårande kommentarer man får.

Skönt att dom flesta har lite vett iallafall. Tack igen :)
  • malintherese01
    M1rella skrev 2016-07-31 22:35:55 följande:

Du vile ha hjelp nattetid för att du skullen sova.

Och det skrev jag vart?
  • malintherese01
    Belair79 skrev 2016-07-31 22:38:31 följande:

Svårt läge TS, när man inte mår ok efter sin förlossning. Men tyvärr, BB är på många håll en mycket stressig avdelning att jobba på! Är det lugnt kan man ta ut någons barn några timmar så mamman får sova men jag kan tillsammans med en usk vara ansvarig för 18 mammor och lika många barn. Det är mycket smärtlindring, amningshjälp, blodsocker mm på nätterna. Ibland springer vi som galningar på alla ringningar.

Som jag skrivit innan, detta har jag såklart full förståelse för.. VAr det endag jag frågade om i denna tråd egentligen, vad egentligen det är som gäller.. Vore trevligt om hon förklarat det för mig istället för att vara så spydig :p

Tack för ditt svar :)
  • malintherese01
    Oscarsmamma84 skrev 2016-07-31 22:39:58 följande:

Mm det e seriöst allvarliga fel på vissa här på familjeliv.

Lycka till med dina barn o hoppas du Kryar på dig fort :)

Tack :)

Människor som känner behovet av att hoppa på andra på det viset mår ofta väldigt dåligt inombords. Så synd om henne egentligen :)
  • malintherese01
    M1rella skrev 2016-07-31 22:40:19 följande:

Jag konstaterar det efter vad du har skrivit.

Ja men då lämnar vi det där då.. Du tycker som du vill :)
  • malintherese01
    M1rella skrev 2016-07-31 22:51:14 följande:

Jag mår alldeles utmärkt inombords och jag klarar att ta hand om mina barn själv.

Ja du är säkert Mother of The year. Kul för dig
  • malintherese01
    M1rella skrev 2016-07-31 22:53:09 följande:

Du behöver de inte sova, inte avlastning och inte hjälp. Så varför i herrans namns ska andra ta hand om dina barn?!

Du har tydligen både läs svårigheter så ger upp att förklara nåt för dig
  • malintherese01
    M1rella skrev 2016-07-31 23:18:29 följande:

Med andra ord, du är lat. Och förmodligen helt frisk med.

Ok jag är lat och frisk. Släppa de nu?
  • malintherese01
    Gina43 skrev 2016-07-31 23:35:37 följande:

TS, sätt användaren M1rella på "ignore". Hon är inte värd att bli upprörd över.

Ta hand om dig och dina små gossar!

Hur gör jag det?
  • malintherese01
    Gina43 skrev 2016-07-31 23:48:01 följande:

Tyvärr finns ingen funktion för det så du får göra det i ditt huvud

Haha jaha :) Ja jag har redan kopplat bort henne. Folk utan empati för andra har jag inte mycket för
  • malintherese01
    M1rella skrev 2016-08-01 00:15:43 följande:

Jag har inge någon empati för folk som kräver att personalen ska ta hand om ens barn dygnet runt bara för att man inte orkar själv. Att personalen hjälper och stöttar är en självklarhet. Men stt kräva att de tar barnet och sedan bli sur över att de inte kan är bara löjligt och pinsamt.

Alltså på riktigt, du framstår som otroligt korkad bara så du vet.. Det står inget om varken dygnet runt eller att jag "kräver" någonting. Jag ställde en enkel fråga och anledningen till att jag var upprörd var pga bemötandet jag fick.

Åter igen bevisar du bara att du har läs-och förståelse svårigheter
Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?