• Swagger

Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

Kram till dig TS! Jag födde ett barn, normal förlossning. Hade en man vid min sida dygnet runt de första 2 veckorna då vi inte har fler barn.

Jag tyckte det var väldigt jobbigt. Om man har två spädbarn och haft en jobbig förlossning med stora fysiska problem efteråt så tycker jag det är ganska självklart att man ska kunna få lite stöttning i sin mammaroll! Inget konstigt alls med det tycker jag.

Funderar du på fler barn?

• Swagger
    M1rella skrev 2016-08-01 00:15:43 följande:
    Jag har inge någon empati för folk som kräver att personalen ska ta hand om ens barn dygnet runt bara för att man inte orkar själv. Att personalen hjälper och stöttar är en självklarhet. Men stt kräva att de tar barnet och sedan bli sur över att de inte kan är bara löjligt och pinsamt.
    Karma kommer bita dig i svansen. En dag kommer det hända dig också, sjukdom, olycka eller bara ålderdom som gör att du inte kan ta hand om dig själv. När du hmnar där, fundera på om du då hade kunnat ta hand om två nyfödda tvillingar. Fundera också på om du hade velat bli kallad lat, när du ligger där med massor av smärta, orkeslös och knappt kan röra dig.

Som sagt karma kommer komma ifatt dig.
  • Swagger
    Swagger skrev 2016-08-01 13:30:46 följande:
    Kram till dig TS! Jag födde ett barn, normal förlossning. Hade en man vid min sida dygnet runt de första 2 veckorna då vi inte har fler barn.

Jag tyckte det var väldigt jobbigt. Om man har två spädbarn och haft en jobbig förlossning med stora fysiska problem efteråt så tycker jag det är ganska självklart att man ska kunna få lite stöttning i sin mammaroll! Inget konstigt alls med det tycker jag.

Funderar du på fler barn?
    Vi var bara ett dygn på BB, vi ville bli utskrivna på morgonen, men fick vänta till efter lunch då de ville kolla att alla prover och kontroller som skulle tas var tagna.

Min man hjälpte mig dygnet runt.
  • Swagger
    M1rella skrev 2016-08-01 14:44:21 följande:
    Hade inga problem att ta hand om mina nyfödda efter snitt och inte behövde jag hjälp dygnet runt heller, eller på natten.

Ts skulle inte ha hjälp för att sova, så varför.behövde hon hjälp?
    Förlorade du också massor med blod så du blev väldigt försvagad. Hade du liknande problem med tarmarna som TS så du i princip inte kunde röra dig? Tror du att det hade varit lite jobbigare med tvillingar?

Trist att höra att du var helt ensam i allt, men kanske förståligt med tanke på den bild du ger av dig själv i den här tråden.
  • Swagger
    M1rella skrev 2016-08-01 20:00:16 följande:
    Förlorade mer blod än ts, drygg 3l. Och ja,jag hade liknande problem med tarmarna. Röra mig kunde jag med smärtlindring. Opererades om igen efter två dygn.
    Om det hade varit jobbigare med tvillingar? Varför du? Eftersom jag enbart gjort snitt med tvillingar så har jag inget att jämföra med. Har inge heller någon aning hur det är att föds enbart ett barn, då jag bara fött tvillingar med snitt och vaginal förlossning.

Ensam i allt? Vad fick du det ifrån?
    Du skrev ju att du klarade allt själv. Trist för dig att du inte har någon.
  • Swagger
    M1rella skrev 2016-08-01 21:09:12 följande:
    Jag har någon och är inge ensam. Jag behövde därmed ingen hjälp av personalen.
    Men hur kan du då tro att era situationer har varit lika och varför skrev du att du klarade allt själv! Varför ljuga om något sådant i en sån här känslig tråd?
  • Swagger
    M1rella skrev 2016-08-01 21:23:26 följande:
    Men ts är ju inte ensam?
    Jo, på nätterna. Har du inte läst alls?
  • Swagger
    M1rella skrev 2016-08-01 21:09:12 följande:
    Jag har någon och är inge ensam. Jag behövde därmed ingen hjälp av personalen.
    Var du en lat och dålig mor eftersom du inte gjorde allt själv?
  • Swagger
    M1rella skrev 2016-08-01 23:35:52 följande:
    Självklart. Är inte alla det som inte klarar allt själv?
    Jag tycker uppriktigt synd om dina barn!
Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?