• fjanten

Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

M1rella skrev 2016-07-31 16:32:23 följande:

Jag tyckte det var ett sakligt inlägg. BB-personalen ÄR inte anställda för att vara barnvakter åt ens barn.

Det är ju jävligt hårt och elakt att säga till en kvinna i smärta som nyss fött barn genom kejsarsnitt att "Kan man inte ta hand om sina barn ska man inte ha några". Inte alls särskilt sakligt.
  • fjanten
    M1rella skrev 2016-07-31 18:05:18 följande:

Det är saklig fakta.

Nej, det är inte saklig fakta. Det var endast menat till att såra TS som ABSOLUT kan ha hand om sina barn - men som är i behov av stöd och hjälp just nu.
  • fjanten
    M1rella skrev 2016-07-31 19:05:49 följande:

Att påpeka att bb-personal inte är barnvakter är skall fakta.

Precis, men resten var vidrigt sagt och inte saklig fakta - varför Gina kommenterade med sitt "Fy"-inlägg (och många andra reagerade också).
  • fjanten
    M1rella skrev 2016-08-01 20:00:16 följande:

Förlorade mer blod än ts, drygg 3l. Och ja,jag hade liknande problem med tarmarna. Röra mig kunde jag med smärtlindring. Opererades om igen efter två dygn.

Om det hade varit jobbigare med tvillingar? Varför du? Eftersom jag enbart gjort snitt med tvillingar så har jag inget att jämföra med. Har inge heller någon aning hur det är att föds enbart ett barn, då jag bara fött tvillingar med snitt och vaginal förlossning.

Ensam i allt? Vad fick du det ifrån?

Sluta vara så himla präktig. Du som är sjuksköterska borde väl veta att alla upplever smärta på olika sätt och olika mycket. Du rökte liksom när du var gravid, så du är låååångt ifrån perfekt själv. Okej, så du kunde ta hand om tvillingar efter snitt helt själv - PERFEKT! Då behövde ju inte personalen göra lika mycket. Men fatta att alla inte har det likadant.
  • fjanten

M1rella: När du berättade att du rökte under graviditeten sa du för övrigt att barneT inte fick abstinens. Nu säger du att du enbart fått tvillingar. Du har verkligen NOLL trovärdighet.

• fjanten
    M1rella skrev 2016-08-01 20:12:38 följande:

Har jag påstått att jag är perfekt? Eller att smärta inte är individuellt?

Ja, jag rökte när jag var gravid. Dock inte mycket.

Nej, jag kunde inte ta hand om mina tvillingar själv efter mitt snitt. Pappan och andra anhöriga hjälpe till.

Jag efterfrågar varför ts behövde barnvakt till sina tvillingar! Hon har själv sagt att det inge är pga att hon ska få sova/vila eller annan hjälp. Så varför?

Okej, men TS kan inte få hjälp från pappan. Hon sa att om hon kunde ta hand om barnen helt själv skulle det ändå inte bli mycket till sömn, troligen eftersom nyfödda inte förstår det här med skillnaden på dag/natt. Hon behöver hjälp med tvillingarna på natten (när pappan inte är där) eftersom hon inte kan ta hand om dem själv när de är vakna, precis som nyfödda ofta är nattetid.
  • fjanten
    M1rella skrev 2016-08-01 20:19:52 följande:

Ja, barnet fick inte abstinens. Hurvida det andra barnet hade fått abstinens eller inte går inte att svara på då han dog efter förlossning pga bla hjärtfel. Han hade aldrig överlevt utanför magen och det berodde inte på rökning. Började röka igen efter jag fick det beskedet.

Min senaste graviditet rökte jag inte under.

Jag kan lika gärna säga att jag fått tre barn istället för fyra. Eftersom jag enbart har tre barn i livet.

Va? Så den graviditeten upptäcktes i vecka 26+, men du har sagt att du ansökte hos socialstyrelsen om att få göra abort i vecka 20 - pga ung ålder - men att du behöll den graviditeten och är glad för det idag. ...eller har du fött tvillingar tre gånger?

Sluta hitta på en massa nu.
  • fjanten
    M1rella skrev 2016-08-01 20:51:09 följande:

I vecka 26+ upptäckte jag inte graviditeten, det har du fått om bakfoten.

Nej, jag ansökte aldrig och behöll.

Två gånger har jag fött tvillingar. Som ung och sedan några år senare.

Du sa att du rökte för att graviditeten inte upptäcktes förrän i vecka 26+. Och du skrev i en annan tråd att vecka 20 ansökte du, fick godkänd, men valde att behålla. Svårt att hålla koll på allt du ljugit om?
  • fjanten
    M1rella skrev 2016-08-01 21:08:20 följande:

Jag sökte inte hos socialstyrelsen, men gick igenom processen och fick godkänt men valde att behålla. Den graviditeten upptäckte jag inte i v26+.

Ja, jag har rökt innan jag upptäckte graviditeten. Problem med det? Du kanske har problem med att der finns de som upptäckter graviditeterna sent? Eller få tvillingar två gånger?

1. Du sa att du endast fött tvillingar; en gång vaginalt och en gång med kejsarsnitt.

2. Du säger att under din förra graviditet så rökte du inte, men att du rökte under graviditeten innan den.

3. Du säger att du upptäckte graviditeten i v 26, den gången du rökte.

4. Du säger att du varit gravid när du var ung, i vecka 20 fick du beviljat en sen abort - men att du behöll graviditeten - och är glad för det idag.

5. Du säger att du har 3 barn som resultat från två graviditeter

Enligt dina utsagor har du varit gravid TRE gånger. Första gången som ung. Andra gången när du rökte. Trejde gången några år efter röknings-graviditeten.

SLUTA HITTA PÅ EN MASSA!!
  • fjanten
    Swagger skrev 2016-08-02 06:14:04 följande:

Jag tycker uppriktigt synd om dina barn!

...om det ens finns några barn...
  • fjanten
    M1rella skrev 2016-08-02 11:21:36 följande:

I mitt fall så skickades en ansökan utan att jag helt var med på det. Knappt om tid, ung ålder etc var anledningen till det. Det var inget som skedde för skojs skull.

Men du verkar uppenbarligen ha problem med att förstå det.

Du har uppenbarligen problem att tala sanning.
  • fjanten
    M1rella skrev 2016-08-02 14:34:22 följande:

Snarare du som har problem med att förstå sanningen.

Jag har lätt att förstå att du hittar på saker för att främhäva dig själv på ett visst sätt i syfte att trycka ner TS. Pinsamt bara att du blir påkommen.
Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?