• Lilly80

Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

Ni kan inte få barnvakt till barnen hemma? förlorade 1.7 l blod på min första barn, tog 3 dagar innan jag fick nytt blod, jag var sängliggandes och sambon kunde vara kvar, men vi fick jättemycket hjälp även om vi inte bad om det, däremot hade vi en tjurig sköterska , jag fick inte gå ur sängen så dom kom med maten, hjälp vid toa, fick sitta i rummet, skulle få hjälp med att duscha men hon tyckte att sambon kunde hjälpa mig, vem skulle då ta hand om barnet?!  så stora är inte badrummen så vi hade fått plats med bebisvagnen, och hur kul är det att han ska behöva hjälpa mig?!.samma sköterska sa till mig att gå ut och äta med dom andra. var på väg ut men blev som tur va stoppad av en annan sköterska som sa till mig att stannar kvar. Med andra barnet mådde jag toppen men dom var ändå hjälpsamma och frågade

• Lilly80
    amalie79 skrev 2016-08-01 09:26:16 följande:
    Jag blödde 2,4 liter och fick blod samma eftermiddag. De höll på det men så kom eftermiddagspasset och den bm sa att " detta är inget att vänta på" och körde in två påsar. Plötsligt var jag som en ny människa och var ur sängen och in själv duschade och ut till kvällsmaten på kvällen. Klart man inte ska ge blod för minsta lilla men ibland är de alltför restriktiva ( sa även min väninna som är läkare)

Stackare som fick vänta så länge, hoppas det blev bättre sen!
    Ja det var sjukt, fattar inte varför jag inte fick blod direkt, men dom ville avvakta och se om jag blev piggare, fick barn på fre morgon, på måndag morgon bröt jag ihop, kunde inte resa mig utan att det snurrade, hade ingen energi och då bestämde en läkare som jag aldrig fick träffa att jag skulle få blod, så på måndag kväll och natten fick jag blod. Samt kunde inte sova, så jag fick sömntablett med och dom tog barnet.
Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?