Lia4 skrev 2016-08-09 00:05:49 följande:
Men gode gud.. Var tror du vi GÖR? Det är knappast personalens fel att det är personalbrist. Du tror inte att vi försöker få mer pengar och personal? Har du missat att helt hur förlossningsvården går på knäna i det här landet?
Ingen har klagat på patienten. Endast försökt få folk att inse hur situationen ser ut och vad man kan kräva och inte. Är man helt ensam och inte har någon möjlighet till hjälp säger det väl sig själv att personalen får ta barnet ändå! Trots att det blir betydligt svårare att hinna med de ordinarie uppgifterna.
Ingen har klagat på patienten? Har du läst tråden?? Det är många inlägg i stil med att ts borde förstå att det har man minsann inte tid med. Få, om något inlägg alls, från vårdpersonal i stil med att det är förskräckligt att situationen är som den är och att man kan förstå ts, men att det på grund av politik inte är möjligt och att man beklagar upplevelsen.
Tycker inte det ger ett så empatiskt intryck när vårdpersonal kräver att en sjuk patient ska veta och förstå exakt hur arbetssituationen är, utan att visa förståelse för patientens situation.
Bits1975 skrev 2016-08-09 06:41:02 följande:
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men jag uppfattade det inte som att sign.Notetur Nomen sade att det är fel på själva personalen på BB, utan menade vården, vårdapparaten, systemet, det faktum att förlossnings och vård av mor och nyfödd är så lågprioriterade att det inte tillsätts mer personal oavsett grad eller titel. Och att en del nyblivna mammor känner sig skuldbelagda när de behöver hjälp de första dygnen/dygnet. Så uppfattade jag kommentaren.
Precis så menade jag, även fast jag också saknar förståelse för patientens utsatthet i den här tråden