Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?
Vårt första barn blev akut snitt, på kvällen ville de att jag skulle gå ung 2 meter inte mer förrän dagen efter, på vårat BB får pappan inte stanna på natten, sängen var en sådan som inte gick att höja/sänka, vill inte tänka på vad jag hade gjort om BB personalen inte hjälp till med vår dotter första natten...
Andra barnet var planerat snitt som blev katastofsnitt, tappade 10 liter blod under operationen, bytte alltså blod drygt 2 ggr, låg på IVA en natt, en natt på förlossningen sedan på BB, de flyttade mig dit innan jag tagit mig upp ur sängen, än en gång, sambon fick inte stanna pga platsbrist...denna gång hade vi delvis hjälp från barn4, där hon fick stanna längre pga mitt tillstånd, hon var frisk, men BB personalen fick vara hjälp även då, hur skulle det annars gått, var sängliggandes 5 dygn, när jag varit uppe och gått en dag åkte jag hem, då blir allt så mycket lättare, men de släppte inte hem mig tidigare...
Så självklart måste de kunna ordna hjälp när det behövs, mitt sista snitt var mitt i sommaren då det är som minst personal men tack och lov så var det inga sura miner av personalen, då jag hade tillräckligt tufft första tiden.