Inlägg från: BeautifulMoments |Visa alla inlägg
  • BeautifulMoments

Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

Tyvärr är vården totalt överbelastad Idag. Jag tycker absolut du borde få hjälp, men jag vet inte om de är så mycket personal att de kan sitta med barnen? Kanske är de flera mammor som behöver hjälp med att de ska passa barnen? Jag säger de absolut inte för att va otrevlig men jag är tvekam att avdelningen har personal till det. Kan inte någon släkting eller vän komma och hjälpa dig?

My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    modsey skrev 2016-07-31 19:12:04 följande:

Tänk då gör det helt fel på de flesta svenska BB:n !

Ligger mamma på iva eller är helt groggy på morfin. Ah låt ungen skrika. ...

Pappan eller annan anhörig brukar ju finnas på plats vid såna tillfällen.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    modsey skrev 2016-07-31 19:15:20 följande:

På en del BB får inte ens pappan sova kvar. Min man gick en natt sen fick han åka hem

Vid förlossningar med komplikationer där mamman har svårt att ta hand om barnet brukar dem försöka fixa så pappan kan stanna. Jag fick en ensam sal efter en komplicerad förlossning.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    viseversa skrev 2016-07-31 20:16:05 följande:

Visst men har man ingen annan som kan ta hand om barnen som är hemma så kanske inte pappan kan stanna nej. Min sambo kommer inte kunna stanna kvar på bb om det skulle bli problem. Just för att vi har äldre barn hemma och ingen som kan passa dom allt för länge.

Det har ju dock inte med att BB skulle hindra pappan att stanna...
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments

Man kanske borde prioritera möjligheten för pappan att stanna kvar när mamman är dålig, vilket jag även tror görs. Att starta en "avdelning" för friska nyfödda skulle vara enormt kostsamt och skulle absolut inte gynna anknytningen mellan barn och föräldrar.

Jag fick enkelrum med plats för pappan efter ett katastrofsnitt med tvillingar där jag också förlora 1,5 l blod. Men i TS fall är det pappan som inte kan stanna, inte att han tvingas hem. Kan egentligen tycka att man borde försöka lösa det innan födsel med barnvakt till de äldre barnen.

My life, My choice!
Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?