Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

Vet min vän om jobbar som bm på bb och jobbar hon natt så har hon upp till 7 patienter själv med en uska som hjälp. Hon kan ha riktigt dåliga mammor som ska ha diverse mediciner, som behöver övervak, osv osv.
    Det finns ofta varken tid eller möjlighet att ta hand om barn. på BB är det ju i det stora hela mamman som är patient och mår barnen dåligt ligger ju dom på neo. Så ja det må vara överjävligt men då får man försöka ha pappan där på något sätt eller få hjälp från någon annan.
    Så nej du kan inte förvänta dig och kräva att dom ska ta ditt barn. Dom gör det säkert om dom har möjlighet men det fungerar inte jämt när vården ser ut som den gör.

Jag hoppas du mår bättre snart TS och att du får komma hem och få lite lugn och ro och landa i allt.

• hurtänktedunu
    modsey skrev 2016-07-31 18:23:11 följande:

Jo faktiskt. Om mamman är mer påverkad än vid en vanlig förlossning så ingår det i vårdpersonal ens jobb att vårda barnen.

Nej det gör det inte! Ska då den barnmorskan skita i sina övriga patienter menar du?

Är hon ensam på natten och har 7 andra patienter så kan hon knappast ta hand om några barn. Det finns inte resurser till det.
  • hurtänktedunu
    M1rella skrev 2016-07-31 18:36:17 följande:

Snitt är en stor bukoperarion så det kan göra mycket ondare än efter vaginalt. Går inte ens att jämföra de två. Dessutom är smärta individuellt.

Säg det till den som spruckit från a till b och fått operera både sfinkter och annat för att det gått sönder.
  • hurtänktedunu
    modsey skrev 2016-07-31 19:14:07 följande:

I

Jag är sjuksköterska själv. Hocpiterat på förlossningen o BB. Har flera vänner som jobbar där. Fick själv hjälp med tvillingar efter snitt.