Clearblue varför blinkar gubben så många dagar?? Ägglossning redan skett???
Omstart2019 skrev 2019-01-06 11:36:32 följande:
Det står även på Clearblues hemsida att vissa kvinnor inte får en tillräckligt hög stegring av LH för att det ska synas på testet. Kan också vara att man har kort stegring som lätt missas om man inte råkar testa på rätt tidpunkt.
Där står även att när man väl fått blinkande gubbe kan man testa vilken tid som helst och även flera ggr per dag om man vill.
Allt detta borde väl även stå i instruktionerna som följer med testet?
Jag tror det är som du skrivit.
Jag har väldigt ofta enbart blinkande smiley, får sällan en fast. Har trots det väldigt lätt för att bli gravid och oftast lyckas vi varje gång vi använt oss av ägglosssningstestet. tyvärr har mina graviditeter resulterat i missfall senare men gravid har jag blivit trots att jag inte haft en fast gubbe. Jag tror att jag inte får en tillräckligt hög stegring under min ägglossning. Men att det blir ägglossning ändå eftersom jag som sagt lyckas bli gravid.
Jag hade min sista mensdag den 5/1 och har oftast 31 dagar. Det diffar något sedan mina missfall. Men nu är jag inne på min 12 dag med glad blinkande gubbe.
Vi får se om vi lyckats denna gången men för er alla, bara för att den enbart blinkar innebär det inte att ni inte har ägglossning. Kan vara så men behöver inte.
Lycka till alla.