Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Clearblue varför blinkar gubben så många dagar?? Ägglossning redan skett???

Jag har varit flitig användare av Clearblue digitala som kan visa både blinkande smiley och fast lysande smiley.

Man ska testa med morgonurin och inget annat.

Blinkande smiley visar att östrogenet stigit, och fast lysande att LH stigit och att ägglossning sker snart.

Får man ENDAST blinkande och INGEN fast lysande smiley så har inte ägglossningen skett än (en del kvinnor har inte ägglossning varje månad ,så det är möjligt att ägglossning uteblir helt den månaden).

Har man inte fått nån fast lysande smiey efter 10 stickor, vänta då in mensen och börja om igen och testa nästa cykel.

• UndrandeSökare
    Amne18 skrev 2019-01-08 13:16:14 följande:

Jag har fått veta nu i efterhand att det blev såhär för mig då jag har PCOS. Det betyder att jag har otroligt mycket hormoner i kroppen hela tiden och olika värden LH. Det betyder att ägglossningstest inte fungerar på mig och är missvisande.

Finns säkert många fler anledningar till att era test bara blinkar.

Ja, det stämmer att om man har PCOS så fungerar ägglossningstest sämre eller för vissa inte alls.

Hoppas din gyn kan hjälpa dig vidare.
  • UndrandeSökare
    Limarie skrev 2019-09-14 07:21:07 följande:

Jag blir tokig denna månad med CB. Brukar ha ÄL CD 16-18. Nu är jag CD 20 och smileyn blinkar sedan 7 dagar tillbaka. Haft äggvitaliknanse flytningar sedan i onsdags... på stickanar ser jag inte heller att det stiger vilket jag brukar kunna se tydligt dvs att sträcket blir tydligare.

Precis genomgått en IVF cykeln innan men när jag tidigare gjorde IVF kom ÄL CD 14.

Hur är det egentligen med ägg som lossas CD 22 t.ex. Är de inte övermogna då? Fertilitetsbehandling brukar de ge ägglossningssprutor dag 21 om det inte har kommit av sig själv.

Läs i bruksanvisningen som följer med i förpackningen eller googla på Clearblue hemsida. Vissa kvinnor får inte ägglossning varje månad, och då blir det ingen LH-ökning dvs ingen fast lysande smiley. Jag har för mig att jag läst nånstans att om man fårt blinkande smiley i 7 dagar i rad så skulle man sluta testa och börja om nästa månad istället.

Lycka till !
Svar på tråden Clearblue varför blinkar gubben så många dagar?? Ägglossning redan skett???