• Maria182

Vaxade överläppen - PANIK

Hej allihop, jag har ett problem och är i desperat behov av hjälp

Vaxade just överläppen för första gången i mitt liv med Veet vaxremsor för ansiktet. Det gick bra men sedan blev jag väldigt röd, vet att detta är vanligt så jag applicerade aloe Vera gel på överläppen. Men nu är jag väldigt oroad för jag har två "glansiga" områden på huden där jag vaxade. Ett är under näsan och det är ganska stort. Det andra är mycket mindre och finns på en liten del av överläppen som jag dessvärre fick vax på av mistag. Jag är mycket orolig att dessa inte kommer att gå bort alternativt att de kommer synas väldigt mycket i framtiden.

De två fläckarna gör ont och när luft kommer i kontakt med dem känns det som att de är våta. Har haft ett problem med att huden på överläppen är torr under en längre tid men det hade lagt sig så jag tänkte att det inte vore någon fara att vaxa. Önskar jag aldrig gjort det.

Snälla hjälp! Har någon råd eller erfarenhet av detta? Kommer det gå bort?

• Svar på tråden Vaxade överläppen - PANIK
  • glutten

Du har antagligen lyckats dra bort det översta hudlagret med vaxet. Har hänt mig med. Det läker rätt fort och försvinner men är ömt under tiden.

• elyse

Ta det lugnt och undvik sol.

• Anonym (Ajj)

Händer mig ofta, läker på några dagar och sen är huden normal igen. Det glansiga lägger sig också. Vanligt puder brukar dölja bra. Eller lite concealer.

Svar på tråden Vaxade överläppen - PANIK