Anonym (Anders) skrev 2016-07-27 14:44:26 följande:
Japp, just så.
Jodå jag tackar och tar emot bidragsdelen också.
Jag kräver inget, jag frågar bara. Detta ligger i CSN:s händer nu.
Du kräver ju att få csn trots att du inte uppfyller kraven.
Anonym (Anders) skrev 2016-07-27 14:03:49 följande:
Därför att jag är svensk förstås, det är väl självklart. Vilket år som helst bor jag i Sverige igen permanent. Att det ska bli sånt tjafs på er för att jag jobbat några år i Holland. Som om man vore en landsförrädare. Utbildningen jag ska gå är högt ansedd internationellt och sedan står jag till svensk arbetsmarknads förfogande.Jag väntar nog hellre bara in deras beslut tack.Skulle gärna förklara för dig varför men inte i denna tråd. Tycker de flesta reagerar oerhört torrt och otrevligt. Som om jag vill "utnyttja" för att jag vill ta CSN-lån, herregud det är ett lån.
Svensk kommer du alltid att vara så länge du inte avsäger dig ditt svenska medborgarskap. Men bara för att du är svensk medborgare innebär inte att du har samma rättigheter som dr svenskar som bor i Sverige. Du bor inte permanent i Sverige och har inte gjort på många år.
Du kanske tycker du ska ha rätt till bostadsbidrag, socialbidrag och sjukpening/sjukersättnkng/föräldrapening/barnbidrag etc också bara för att du är svensk?