Anonym (......) skrev 2016-08-26 23:29:37 följande:
Har jag skrivit att du inte för ha ett liv utanför boendestödet? Löjligt att påstå något sådant!
Om du har svårt att förstå att vara hemma i godtid för någon ska komma så får du nog låta bli att gå ut överhuvudtaget på en dag lär boendestödet kommer.
Nej, jag brukar inte gå efter 45 sekunder om jag kommer tidigare. Jag väntar ett tag och om inte personer dykt upp eller är hemma så gör jag.
De väntade säkert den tid de hade tid med. Men då du inte var hemma var gick de, vilket är helt normalt och helt ok.
Däremot är det fortfarande oerhört respektlöst att inte vara hemma när man väntar besök. Även om man bara är 10 minuter ifrån så är det att visa respekt genom att vara hemma före utsatt tid.
Anonym (vad fan) skrev 2016-08-26 22:48:57 följande:
Hahaha. Jag såg inte ens att det stod Medelpad.
Medeladtid. Svårt att förstå?Förmodligen (om de har en sådan policy) har säkert ts fått reda på den för länge sedan men glömt bort det.
Jo, det är ju i princip det du har skrivit.
Jag var hemma i god tid. 10 minuter är god tid för ett arbetsmöte.
Det är bra att du väntar. Det gör inte vissa som jobbar på boendestödet här. Jag har tagit tid på dem/mig. Jag vet inte vilka det är som går direkt, men jag vet att det inte tar mer än 45 sekunder att gå mellan mitt skrivbord och ytterdörren. 42 sekunder, för att vara noga.
Eftersom det är mig de har bokad, var 20 minuter tidiga och vi har 45 minuter avsatt tid så borde de ha haft tid att vänta 10 minuter. Eller skicka ett SMS. Eller ringa. Jag var hemma på avsatt tid, 10 minuter tidigt, till och med, men då hade de redan gått.
Jag var inte 10 minuter ifrån. Jag var på baksidan av huset. Jag gick in 10 minuter
innan avtalad tid. Tar max 1 minut att gå.
Jag var hemma. Jag var inte respektlös mot någon. Någon policy om att de kommer tidigare har de inte, för då hade det stått i infopapprena i pärmen, och det gör det inte.
Meddelad tid heter det för övrigt. Det är två ord och meddelad stavas med 2 d och är ett sammansatt ord, bestående av "med" och "delad", som i "dela information om något med mågon".