Anonym (vad fan) skrev 2016-08-26 22:21:22 följande:
Så jag får inte ha ett liv utanför hemmet för att jag har boendestöd?
Jag var hemma 10 minuter innan utsatt tid. Jag tycker att de kan visa mig så pass mycket respekt att de kommer på utsatt tid som de bestämt och meddelat eller hör av sig om något ändrats. Nu var de 20 minuter tidiga. Det har hänt, inte så ofta, men det har hänt, att de kommit timmar både före och efter utsatt tid, utan att meddela. De har till och med kommit på en annan dag än de meddelat. Jag ägnade många månader med att känna mig totalt låst i mitt hem för att de inte meddelade sig. Jag har stått vid min ytterdörr i timmar och väntat på dem. Till slut insåg jag att det inte var hållbart och inget jag mådde bra av, därför bad jag att de skulle meddela dagen innan vilken tid, och att om det blir ändringar så får de upppdatera mig också. Det gör mig ingenting att de kommer tidigare eller senare, så länge jag får veta det. 10 minuter hit eller dit gör inte så mycket, jag är ingenstans. Är de 10 minuter tidiga så möts vi i värsta fall i porten, och kommer de 10 minuter sent så är jag i värsta fall på toa. Men över 10 minuter så tycker jag att det är respektlöst för dem att inte meddela och inte vänta. Så svårt kan det inte vara att slänga iväg ett SMS eller ringa och fråga om jag är hemma.
Och varför är det ok att komma 30 minuter sent/tidigt till mitt "möte" och inte kolla av, men inte ok att komma 30 minuter sent/tidigt till andra möten utan att kolla av? Går du efter 45 sekunder om du kommer 20 minuter tidigt till ett föräldramöte också?
Har jag skrivit att du inte för ha ett liv utanför boendestödet? Löjligt att påstå något sådant!
Om du har svårt att förstå att vara hemma i godtid för någon ska komma så får du nog låta bli att gå ut överhuvudtaget på en dag lär boendestödet kommer.
Nej, jag brukar inte gå efter 45 sekunder om jag kommer tidigare. Jag väntar ett tag och om inte personer dykt upp eller är hemma så gör jag.
De väntade säkert den tid de hade tid med. Men då du inte var hemma var gick de, vilket är helt normalt och helt ok.
Däremot är det fortfarande oerhört respektlöst att inte vara hemma när man väntar besök. Även om man bara är 10 minuter ifrån så är det att visa respekt genom att vara hemma före utsatt tid.
Anonym (vad fan) skrev 2016-08-26 22:48:57 följande:
Hahaha. Jag såg inte ens att det stod Medelpad.
Medeladtid. Svårt att förstå?
frökenelisabeth skrev 2016-08-26 22:37:24 följande:
Är du på riktigt? Finns det en policy om att man måste acceptera +/- 30 minuter på tiden så får man väl för sjutton vara tydlig med det.
Kanske inte i Medelpad, men i de flesta andra delar av samhället dårå.
Förmodligen (om de har en sådan policy) har säkert ts fått reda på den för länge sedan men glömt bort det.