Anonym (vad fan) skrev 2016-07-27 21:17:42 följande:
3 av 13. Som blir 12% av mina timmar. Som, som du skrev och jag skrev i TS, är för lite, jag och mitt boendestöd vill ha fler timmar. Inte 45% mindre. Av en frivillig insats, som jag har all rätt att avboka av vilken orsak jag vill, om jag vill, utan att jag ska bli straffad för det, eftersom man faktiskt inte kan råda över sjukdomar som man vill.
Men jag måste nog förtydliga en sak, och det är att jag inte avbokar vikarier på det sättet, Jag ringer inte och säger att idag är det en vikare och den vill jag inte träffa, utan det som händer är att den som ska komma som jag inte tar emot i 9 fall av 10 missar att kommunicera med mig att hen kommer och när, vilket gör att jag kan allt från sitta vid datorn med hörlurar, stå i duschen, vara ute på balkongen eller helt enkelt vara utomhus när hen kommer. Eller rent av ligga och sova. Om jag är hemma och hör att det knackar på dörren så kan de ha gått innan jag hinner öppna. Jag har till och med tagit tid några gånger hur lång tid det tar från att det knackar till att jag kikar i titthålet och det är tomt utanför, och de är ju inte tålmodiga.
1 fall av 10 är personer jag inte tål eller inte träffat alls. De öppnar jag inte för, även om jag är hemma. Kalla mig barnslig om du vill, jag värnar om min intergritet.
Då förstår jag att det blir svårt med vikarier. Det var sannerligen inget proffsigt sätt att hantera ditt behov av framförhållning och förutsägbarhet som inte ens är specifikt för ngn med funktionsnedsättningar. Går det inte att prata med boendestödet om så enkla rutiner?