Anonym (vad fan) skrev 2016-07-28 01:07:35 följande:
Hoppas du att jag sover så du får sista ordet och kan vinna, eller?
Jag hade förstått om antalet neddragna timmar stod i proportion med hur många timmar jag hade avbokat, men det gör de inte, vilket är ologiskt. Även, även om man skulle gå på dina 23% gånger så är det fortfarande inte propotioneligt, fortfarande ologiskt.
Dessutom är boendestödet en frivillig insats och jag får avboka 100% om jag vill, och fortfarande ha rätt till dem, och ovanpå det så har jag fått veta att handläggaren inte har någon aning om hur mycket eller lite jag har avbokat, eftersom det inte registreras och handläggaren inte har med det att göra, eftersom det är frivilligt. Frivlligt, frivilligt, frivilligt. Det enda handläggaren ska titta på är vilket behov jag har, med underlag från mig och boendestödet och eventuella andra runt omkring, och vi har alltså tryckt på att jag behöver mer stödtid än jag har, och ändå halverar handläggaren tiden nästan, fast handläggaren själv skriver i sitt beslut att behovet kvarstår som förut.
Förstår du inte att det är motsägelsefullt och kräver en förklaring?
Anonym (vad fan) skrev 2016-07-28 01:07:35 följande:
Hoppas du att jag sover så du får sista ordet och kan vinna, eller?
Jag hade förstått om antalet neddragna timmar stod i proportion med hur många timmar jag hade avbokat, men det gör de inte, vilket är ologiskt. Även, även om man skulle gå på dina 23% gånger så är det fortfarande inte propotioneligt, fortfarande ologiskt.
Dessutom är boendestödet en frivillig insats och jag får avboka 100% om jag vill, och fortfarande ha rätt till dem, och ovanpå det så har jag fått veta att handläggaren inte har någon aning om hur mycket eller lite jag har avbokat, eftersom det inte registreras och handläggaren inte har med det att göra, eftersom det är frivilligt. Frivlligt, frivilligt, frivilligt. Det enda handläggaren ska titta på är vilket behov jag har, med underlag från mig och boendestödet och eventuella andra runt omkring, och vi har alltså tryckt på att jag behöver mer stödtid än jag har, och ändå halverar handläggaren tiden nästan, fast handläggaren själv skriver i sitt beslut att behovet kvarstår som förut.
Förstår du inte att det är motsägelsefullt och kräver en förklaring?
Ledsen om jag gör dig arg nu men varje besök hos dig dokumenteras enl lag. Både genomförd och avbokad så det vet nog din handläggare. När det är dags för uppföljning så får handläggaren kunskap i hur det har sett ut under perioden Och utgår ganska mycket från den fakta vid kommande beslut. Och precis som du säger är insatsen frivillig men skulle du avboka 100% så skulle sannolikt stödet dras in. Det har jag varit med om åtskilliga gånger.
Däremot står inte dina avbokningar i proportion till den åtgärden alls vilket då är märkligt förfarande av denne. Alla kan bli sjuka och det är heller inte ovanligt att man inte orkar ta emot en främmande människa bara för en gång så inget märkligt där alls. Du ska absolut överklaga beslutet om du inte redan gjort det? Det är dina behov som ska styra vilket stöd du ska ha så stå på dig. Men som jag sa tidigare så har det på sista åren gått någon " trend" i att försöka minska stödtimmar för att spara i kommunerna. Tyvärr många som blir drabbade och du är en av dem nu. Din handläggare är den som ska ta beslutet men sista ordet har enhetschefen. Det kan alltså vara så att din handläggare anser att du borde ha dina timmar men inte kan ta det beslutet. Lycka till med överklagan och som sagt stå på dig!