Förvirrad och besviken på biståndshandläggaren
Det var och är inte meningen att låta dryg, men du tog mycket för givet på extremt lite information. Jag vet att jag inte skrev så mycket, för jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva, eller hur mycket jag ville skriva. Nu skrev jag mer, eftersom du tyckte saker du inte vet något om. Det tycker jag är drygt och elakt. Varför ska du bedömma vad som är rätt för mig när det enda du vet är att en biståndshandläggare halverat mitt boendestöd för att handläggaren tycker att jag kan ha en kontaktperson istället för boendestöd.
Ja, visst är jag lite besviken, mest förvirrad faktiskt, men om du svarar utifrån faktan du får, och du inte fått någon fakta förutom 1 mening, varför svarar du alls?
Ja, det är klart att en kontaktperson kan gå till biblioteket, men åka och veckohandla? Nej, det ingår knappast i deras uppdrag.
Ja, jag vet att jag kommer få mycket ovett nu, av dig och andra, jag vet att jag låter dryg och otrevlig, men jag gillar inte riktigt när folk kommer och ska uttala sig om saker som de inte har något grepp om. Det vettiga hade ju varit att du först gjorde dig en bild om varför jag har boendestöd och sedan tog ställning till om du ansåg att det var vettigt att halvera det för en kontaktperson.
Sen får du gärna berätta vad jag ska göra med en kontaktperson, som inte är fika och bio, och bibliotek, då.
En kontaktperson kan också hjälpa dig att strukturera upp vardagen i hemmet, ex påminna om att diska regelbundet etc.
Boendestödet gör väl mera punktinsatser tillskillnad från en kontaktperson.