• molly50

Fiasko till möhippa

omentimme skrev 2016-07-25 13:08:30 följande:

Jag ska försöka fatta mig kort. Jag blev kidnappad häromdagen och hade verkligen sett fram emot min hippa. Hade undanbett tre saker som verkligen gör mig obekväm och ger mig äkta ångest:

höjder, strippor/naket, och förnedring. Jag tycker inte sådant är kul och höjder kan få mig att svimma. 

Mina tre tärnor höll i planeringen och ärligt talat har det bara varit kaos från början då de kommit till mig så fort de ansett att något betett sig dåligt, istället för att ta de med varandra. Till slut fick jag ryta till att jag inte ville ha med detta att göra, att jag ville ha det som en överraskning, trots mitt ordentliga kontrollbehov. Allt det här handlar om två av mina bästa vänner, som ska vara mina tärnor. Den tredje gjorde så gott hon kunde men blev nedröstad. Mina två vänner har tidigare inte umgåtts frekvent, men nu är det som att de är oskiljaktiga och jag blir så ledsen. 

Jag upplever inte att jag betett mig dåligt på något sätt innan möhippan, jag har varit väldigt förstående och glad kring allt, men håll fast vid mina tre punkter; höjder, strippor/naket och förnedring. Gör vad helst vi annars vill! Jag hade fått önska och "fantisera" om vad jag ville göra och hade då sagt; bara jag får umgås med er, men spa hade varit mysigt och få träffa mina vänner liksom. Tilläggas ska är också att jag inte dricker sprit, för det funkar inte, och jag tycker att det är äckligt. Nu till själva händesleförloppet.

De kidnappade mig på jobbet och började med att tvinga i mig ett glas vodka... Inget att blanda med, fick skölja ner med vin. Jag kände att jag inte vlle vara en party pooper som inte gick med på vad de sa för jag var säker på att de ändå inte hade gått över gränsen med mina tre punkter. 

När vi kommer till platsen där möhippan ska hållas, 8 timmar senare, är jag odrägligt full. Jag försökte säga ifrån, några av mina vänner försökte säga ifrån för min skull, men det fanns ingen mercy alls. Då hade jag hunnit med några till glas vodka, och väldigt mycket vin. 
    In kommer en naken man. Helt, främmande naken. Vi ska tydligen måla av honom, och fine, lite kroki har jag ju inte dött av. Men det spårade ju ur därefter. Mina tärnor hade planerat att han - helt naken - skulle utföra aktiviteter med mig. Vi skulle smälla fem ballonger mellan oss, alltså trycka oss mot varandra, vi skulle gå skottkärra runt i vardagsrummet, skulle hålla om varandra och hoppa runt i vardagsrummet, skulle stå i sexpositioner och de andra skulle måla av oss och sedan skulle jag måla honom med fingerfärg. Då hetsade mina två bästa kompisar mig att måla hans snopp. Det vägrade jag, jag rör inte andra mäns könsorgan. Han hade dessutom börjat få erektion och jag ville i ärlighetens namn bara dö. När min fästman fick reda på det gick han i taket, och säga vad en vill om det, men jag hade heller inte blivit så glad om han vart tvungen att måla fingerfärg på en naken brud på sin svensexa. Jag försökte som sagt hålla minen och hade jag inte varit så full så hade jag aldrig gått med på det och crashat allt redan innan det hade börjat. Vaknade dagen efter och hade vita, suspekta fläckar på mina byxor och det kändes bara ännu värre. De snackade bara om hur mycket han måste älskat att få visa upp sig, att han säkert varit inne på toaletten och onanerat under tiden osv. 

Dag två, jag fick göra en jätterolig sånginspelning och var så glad, men de söp mig under bordet, och jag kunde inte vara med på finalen; festa med kändisar på en jättenice klubb där de hade fixat VIP, fyrverkerier och allt för mig. Kunde inte vara med för jag hann bli bakis innan det var dags att gå (14 timmar efter att de hade börjat tvinga i mig vodka igen). Förstod att inte alla kunde skippa detta då det redan var fixat och betalt för, men mina två bästa vänner gick alltså ut. Bad inte om ursäkt för att de hällt i mig vodka och 55% shottar under dagen. Är inte så mycket för att festa, men då jag efter fick höra att det var en "HEEEELT MAGISK KVÄLL, DU SKULLE VART MED, SÅ HIMLA DRÖMMIG, KAN DU FATTA, BÄSTA KVÄLLEEEEN!", så kändes det väldigt jobbigt och jag kände mig väldigt väldigt... åsidosatt och nedprioriterad, att jag skulle få höra att jag missat festen of their lives liksom, att jag inte var där. Jag bad att få åka hem tidigare då de flesta trillat in vid klockan 5-6 på morgonen och jag vaknade vid 8-9, efter att ha sagt ifrån kring det här med att det var "den bästa kvällen", för jag tyckte det kändes så tråkigt att få det uppkört i ansiktet. Då var det jag som var elak för att "jag inte vill att mina vänner ska få vara glada", "jag vill inte att mina vänner ska få ha kul." Och jag fick absolut inte åka hem tidigare, för vi skulle ju äta myslunch. Slutade med att de sov till 14 och därefter inte kunde fungera för att de var arga på mig, jag var irriterad på dem och jag drog iväg med en annan kompis och hittade på nåt, för att de var så fruktansvärt bakis och trötta. 

Min slutsats är att möhippan var ett event för dem, inte för mig. Det gick ut på att förnedra mig, att jag skulle göra och säga roliga saker pga att jag var så full, att jag skulle bära runt en sexdocka på stan. Ingenstans fanns tanken att det kanske var roligare för mig att minnas min möhippa. Nu minns jag inte mycket mer än det allra värsta, och att jag missade halva hippan för att jag hann bli bakis innan det var dags att festa. Vet inte alls vad jag ska göra med allt det här, bröllopet är nästa vecka men jag har bara gråtit konstant i två dagar. Vill inte ha dem där, min sambo vill inte ha dem där. Vet inte vad vi ska göra. 

Fy vad respektlöst av dina sk vänner!
    Jag håller med de som har föreslagit ett massmail där du förklarar för dem hur du känner och hur besviken du är och att de inte är välkomna på bröllopet efter vad de gjorde.
    Om de då blir sura så vet du var du har dem. Då är de inga riktiga vänner.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Ja...) skrev 2016-07-25 20:11:27 följande:
    Ts har väl mål i munnen och kan säga nej? Är hon 13 år och utsatt för grupptryck eller en vuxen kvinna som ska gifta sig?
    Scoops skrev 2016-07-25 22:21:50 följande:

Jag förstår inte hur du kan skylla ifrån dig genom att säga att de "tvingade " dig att dricka - Förstår att du är ledsen över något slags grupptryck men du hade kunnat säga NEJ och gå därifrån när som helst? Jag hade bara vänt på klacken och jag förstår ju att alla inte är som jag är och gör som jag gör...men kom igen, lite får du faktiskt skydda dig själv från jobbiga situationer?

Det må så vara att de inte tvingade TS att dricka sig full.
    Men det handlar om att de inte respekterade TS vilja för fem öre.
    De visste redan innan vad TS inte ville uppleva på sin möhippa.
    En riktig vän hade respekterat det och inte gått emot brudens vilja.
    Både TS och några av hennes vänner försökte säga ifrån. (Står att läsa i trådstarten)
    Borde de då inte ha haft respekten att lyssna och slutat med det de höll på med?
    Riktiga vänner hade gjort det!
    Ni hade kanske uppskattat att bli förnedrade och avsupna och och få måla en naken mans penis på er möhippa.
    Men TS gör uppenbarligen inte det!
    Och då ska man,om man är en riktig vän,respektera det.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Påven Johanna skrev 2016-07-26 09:18:13 följande:

Fjantigt att som vuxen inte klara av att avböja alkohol.

Om något är fjantigt så är det väl att som vuxen bete sig så som TS sk vänner gjorde.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ascendere skrev 2016-07-26 11:48:44 följande:

Haha, tack för att du bjöd på denna, lät ju askul!
    Säga vad man vill om dina vänner men de verkar INTE tråkiga i alla fall.
    Som ovan skrev, var glad att du fick en unik upplevelse istället för "viiiiin, spaaaaa, och manikyyyyyyr".

Var tvungen att skratta högt när jag läste episoden med krokmodellen som fick stånd!

Verkligen askul med sk vänner som förnedrar en mot ens vilja.
    Är du kanske en av TS sk "vänner"?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ascendere skrev 2016-07-26 13:49:49 följande:
    Nej alltså, jag menar inte att mobba ts, och visst kan jag hålla med om att vännerna varit taskiga, men hela situationen är ändå väldigt dråplig, ts vill ha en lugn dag på spa med vännerna och får istället dricka ren vodka och tafsa på en naken krokimodell med erektion, någonstans i spänningsfältet mellan dessa två ytterligheter, eller mellan önskan och verklighet om man så vill, uppstår komiken. 

Sedan kan jag inte förneka att det även finns något tilltalande i att se ett kontrollfreak för en gångs skull helt förlora kontrollen och tvingas konfrontera helt nya utflippade situationer där hon normalt inte skulle ha hamnat. 
    Du kanske kan se komik i det TS vänner gjorde. Men det kan uppenbarligen inte TS.
    Därför tycker jag att det är onödigt med sådana kommentarer där man försöker lyfta fram någon slags komik i det hela.
    Jag har humor. Det är inte det.
    Men jag ser ingen humor i att förnedra någon annan mot hennes vilja.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Påven Johanna skrev 2016-07-26 15:19:57 följande:
    Ja, det var också larvigt, faktiskt helt i linje med att inte ta en vuxens största privilegium i akt och själv bestämma vad man vill dricka och inte och vilka snoppar man vill titta på - och eventuellt måla - och inte. 

Jag undrar hur tydlig ts egentligen varit med sina önskemål från början. Ja, jag vet att det står att hon undanbett sig höga höjder, naket och förnedring men det är inte utan att jag ställer mig tvekande till hur klart hon förmått förmedla detta i och med att hon inte ens kan säga nej till att dricka sprit hon inte vill ha. Kanske trodde de likaledes barnsliga väninnorna att hon inte menade så mycket med sina villkor/önskemål heller. Dessutom var ju ts med på dag 2 trots att dag 1 innehöll både sprit och naken karl. Kanske var besvikelsen trots allt inte så stor som den senare, innan trådstarten, blev. 
    Det vet vi visserligen inte. Det är sant.
    Men oavsett vilket så säger TS att hennes vänner visste vad hon inte ville bli utsatt för på sin möhippa. Men de respekterade ändå inte det.
    Och att supa någon under bordet så de inte minns något är inte ok oavsett.
    Att TS inte var med dag 2 var ju för att hon var så bakfull.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Tecum skrev 2016-07-26 16:50:16 följande:
    Bra skrivet!
    Tack!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Påven Johanna skrev 2016-07-26 17:55:31 följande:
    Man kan inte supa någon under bordet som inte själv vill dricka sprit. Och ts var med dag 2, hon missade däremot vad hon kallar finalen av dagen för att hon själv druckit för mycket. Det är det som är min poäng. 

Med mindre än att ts var fastbunden och fick vodkan i sig genom tratt så blev hon inte tvingad. Det är oerhört larvigt att påstå något sådant. Hon blev erbjuden sprit och valde att dricka den.
    Ja,det är i och för sig sant.
    Hon har ju själv valet att låta bli att dricka om hon inte vill.
    Men står man under press från sina vänner så förstår jag om det känns lite svårare att säga nej.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Påven Johanna skrev 2016-07-27 14:08:20 följande:
    Jag har ingen förståelse alls för det faktiskt. Vad mer kan ni som förstår detta låta er pressas till av vänner? Beskriv gärna, jag har nämligen aldrig som vuxen kommit i kontakt med något liknande. 
    Jag kan förvisso ha svårt att säga nej. Men inte till att bli behandlad på det här sättet.
    Då hade jag sagt min ärliga mening.
    Men jag har inte sådana vänner som skulle behandla mig så som TS blev behandlad av sina.
    Så jag har aldrig behövt hamna i den situationen.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Tyra) skrev 2016-07-27 20:14:01 följande:

Jag instämmer fullkomligt i påven Johannas inlägg. Man kan inte luras att dricka sig nästintill redlös. Särskilt inte två dagar i rad. Det är kasst av vännerna men det är inte en helt dum idé att fundera över varför man ändå försätter sig själv i det tillståndet. Jag undrar fortfarande om det finns ett alkoholproblem i botten, det skulle i så fall förklara en hel del.

Visst har TS ett eget ansvar för hur vad och hur mycket hon dricker och om hon överhuvudtaget vill dricka.
    Men hennes vänner kunde ju ha tagit undan spriten när de såg att TS började bli för full.
    En möhippa är väl ändå något man vill minnas.
    Sedan borde de ha respekterat TS vilja att inte behöva bli utsatt för naket,höjder och förnedring.
    Inget av detta gjorde de och det tycker i alla fall jag är rakt igenom respektlöst.
    Jag får i alla fall intrycket av att de bara såg en chans att få festa själva.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (a) skrev 2016-07-28 12:47:33 följande:
    Kanske, kanske trodde de att TS egentligen skulle tycka det var kul (och det är ju möjligt att hon skrattar åt eländet om några år...) . Fast det är ganska ointressant vad de tänkte, trodde och ville tycker jag, när de handlade tvärtemot TS uttalade vilja på alla plan..
    Jo,fast när TS nu hade varit tydlig med vad hon inte ville utsättas för redan innan så borde de ha respekterat det,istället för att göra tvärtemot.
    Jag tycker det är respektlöst och så gör inte riktiga vänner.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    molly50 skrev 2016-07-29 13:02:01 följande:
    Jo,fast när TS nu hade varit tydlig med vad hon inte ville utsättas för redan innan så borde de ha respekterat det,istället för att göra tvärtemot.
    Jag tycker det är respektlöst och så gör inte riktiga vänner.
    Jag ska tillägga att visst är det möjligt att TS kommer att skratta åt det här om några år.
    Men det är ju tyvärr också möjligt att hon kommer att minnas detta med avsmak.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (a) skrev 2016-07-29 14:04:40 följande:
    Jag håller med. Fast det innebär inte att väninnorna behöver ha gjort det för att förlöjliga TS som uttrycktes ovan.  De KAN ha tänkt sig det som en kul grej. Inte för att jag själv skulle gillat det ändå och gränslösa hade de varit oavsett. (Å andra sidan har jag aldrig haft problem att säga nej till alkohol så i TS sits hade jag snarare blivit den nejsägande "festförstöraren" direkt än suttit och varit ledsen i efterhand. )
    Jo,men det jag menar är att när de visste vad TS INTE ville bli utsatt för,men ändå utsatte henne för just det,hur kunde de då tro att TS skulle se det som en kul grej?
    Om det nu var så. Det kan ju faktiskt ha varit ren respektlöshet också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Ja...) skrev 2016-07-29 15:35:16 följande:

Berätta för din omgivning att du är alkoholist så slipper du sånt här!

Det vet vi ingenting om,så den kommentaren är bara onödig.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Fiasko till möhippa