Inlägg från: Anonym (Madde) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Madde)

Fiasko till möhippa

Vad gäller alkoholen och att du valde bort festen pga bakfylla tycker jag inte du kan skylla på dom. Jag kan inte tro att de hällde ner shottarna med våld i halsen på dig. MEN att de struntade blankt i två av dina tre krav var respektlöst och möhippan var helt klart mer för deras egen underhållning än att det skulle vara bra för dig. Men är det samtidigt inte lite så det ska vara och man får räkna med? Sånginspelningen som de planerat och som du verkligen gillade lät ju väldigt trevligt. Om dessa vänner är viktiga för dig så hade jag bett om ursäkt, tackat dom för deras möhippa, ljugit och sagt att jag i efterhand haft skoj ändå. Alternativet är att klippa med dom helt och säga att deras tjänster inte längre behövs på bröllopet. Känns som att det inte finns någon gyllene mellanväg här.

• Anonym (Madde)
    omentimme skrev 2016-07-25 13:41:09 följande:

Jag förstår vad du menar, men jag tycker inte det är rättvist. Nej, de hällde inte ner det med våld, men de vet att jag har lätt för dåligt samvete på grund av diverse olika anledningar, och om jag inte drack fick jag höra att jag var otacksam, tråkig och att det bara var pyttelite. Jag bad om att bara få dricka vin och att få sova lite, men då var jag också tråkig, jag ville bara inte få dricka ren vodka. Som sagt - inget att blanda ut med. 55% fick jag höra dagen efter av de andra som kanske också borde satt ner foten.

Jo men vissa gränser måste man själv sätta. Du hade kunnat ta miniklunkar av vodkan men låtsats att du tog stora. Du hade kunnat sagt ifrån när du blev full att nu pallar jag faktiskt inte mer sprit. Jag förstår att det kändes svårt att göra det i det ögonblicket, men samtidigt är det bara du som vet dina egna gränser vad gäller alkohol. Hade de tyckt att du varit tråkig som tog det lugnt med spriten så hade de väl fått tycka det då? Då hade du ju allafall kunnat följa med på festen.

Men nu blev det som det blev, jag förstår dig också!! Och nu gäller det att komma fram till hur du vill gå vidare. Om du vill behålla vännerna tror jag det är taktiskt smart av dig att be om ursäkt för att du var lite tjurig och otacksam men att du inte kan hantera så mycket sprit. Om dom då är vettiga kommer dom också att be om ursäkt för att de inte tog mer hänsyn.
  • Anonym (Madde)
    omentimme skrev 2016-07-25 13:44:10 följande:

Just ja; nej jag håller inte med för fem öre att en ska behöva räkna med det när en sagt att en inte vill. Där tycker jag att du har helt fel. Då hade jag hellre stått över, trodde inte att de skulle gå över gränsen med detta på grund av att jag uttryckt mig i klarspråk att jag inte ville.

Jag håller helt med dig i sak. Om det handlade om att du själv skulle vara naken skulle jag förstå bättre. Men en naken man? Yummy. :) Men nu utgår jag från mig själv, och du har helt rätt.
  • Anonym (Madde)
    omentimme skrev 2016-07-25 14:02:26 följande:

Första stycket; det var precis vad jag gjorde. Fick akut magkatarr på kvällen och hävde i mig medicin för att göra saken bättre, jag gjorde allt jag kunde för att kunna följa med ut inklusive att stoppa fingarna i halsen, men benen bar inte, huvudet hängde inte med. Kände sån extrem press att jag bröt ihop totalt och bara grät. 

Jag blev inte tjurig och otacksam - jag blev ledsen för att de väckte mig 6 på morgonen genom att stå och skrika att det var bästa festen någonsin. Jag vet inte om detta är människor i som jag bör omge mig av faktiskt. Om de inte känner mig bättre än såhär efter flera års vänskap så vet jag inte vad jag ska göra.

Nej jag vet inte, jag var ju inte där... Menade bara att det var något du skulle kunna säga i telefonsamtalet. Jag tror inte att allt detta kändes helt hundra för dom heller, även om dom väckte dig och skrek hur bra festen var. Dom kände sig nog lite osäkra på hur dom skulle bete sig.

Om du tycker det är helt deras fel att du fick magkatarr så blir det väl till att avsluta vänskapen då.. jag beklagar att din möhippa blev såhär. Kanske de inte är så bra vänner.
Svar på tråden Fiasko till möhippa