Barnvagn på landet som ryms i litet bagageutrymme
Nu när jag är i slutet av vecka 20 börjar jag känna lite panik över att jag ännu inte har bestämt mig för vilken vagn som passar.
Till första barnet hade jag en Emmaljunga duo edge som jag älskade.
Nackdelen med den var att den var lite för tung för mig som har dåliga leder samt att den är för stor och otymplig för att jag ska kunna ha med den i bilen eller åka tåg för att hälsa på släkten.
Jag vill ha en vagn som är lätt att köra, lätt att fälla ihop och lyfta.
Den ska klara av att köras på grusvägar då det är det vi har att gå på här på landsbygden.
Den måste rymmas i bagageutrymmet på en Volvo 850, alltså ingen kombi.
Vill inte byta bil då vi har två andra bilar med bra lastutrymme. Men en av dem kan jag inte köra pga saknar c- kort och den andra kan iaf bara jag och bebis åka i (lastbilsreggad med bara ett passagerarsätet) och vi har två andra barn också Så när jag ska iväg själv med alla barnen måste vagnen få plats i Volvon.
Vi får ju snö här ute ibland med, fast sambon plogar vägarna ordentligt så vilken vagn som helst borde kunna rulla på det underlaget.
Jag är kort, ca 160 cm varför jag egentligen föredrar knäledshandtag på en barnvagn. Med teleskophandtag kan jag sällan ta ut stegen och samtidigt ha bekväm höjd för armarna.
Vagnar jag tittat på som faktiskt verkar få plats är Britax Smile 2 och Beemoo premium duo. Beemoo har dock inte knäledshandtag men den var väldigt lätt att köra och jag behövde inte korta ner steget. Med terränghjul på tror jag att den skulle vara lätt och bra som promenadvagn på grusvägarna. Nackdelen är väl kort suflett, men den gick tydligen att byta ut. Kändes rejäl och inte så plastig alls trots det låga priset.
Finns det någon annan vagn jag har missat som jag borde kolla på?