Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Bör jag oroa mig?

Min förr graviditet slutade med missfall och en första indikation var att clearblue veckoindikator visade fel vecka.

Nu är jag gravid igen, i vecka 5+3, och clearblue veckoindikator visat 2-3. Vilket är för lite

Hade du oroat dig?

Jag känner mig så uppgiven.

• Svar på tråden Bör jag oroa mig?
  • Anonym (Ledsen)
    trilskas skrev 2016-07-25 07:51:11 följande:

Men.. Tänk på att den räknar från ägglossningen. Så plussa på två veckor på det. :)

Jag fick positivt äl-test den 1 juli. 24 dgr sedan. 3+ veckors sedan
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Mini) skrev 2016-07-25 08:43:12 följande:

Veckoindikatorn kan inte säga om du får missfall eller inte.

Min slog inte över till 3+. Jag var hos gynakuten pga smärtao blödningar och då mätte de mitt hcg. Hade över 10000. Testet ska visa 3+ vid 2000. Mitt vägrade slå om.

Är i vecka 30 nu.

De ggr jag har fått missfall så har indikatorn vägrat slå om. jag har sett på testen långt innan själva blödningarna att det skulle gå åt helvete.
  • Anonym (Ledsen)
    The one in Blue skrev 2016-07-25 11:24:32 följande:

Alltså jag förstår mig verkligen inte på folk som använder graviditetstest på det här viset. De är inte tänkta att användas så och det är därför inte tillförlitligt. Snacka om att göra sig själv orolig i onödan.

Nej du ska inte oroa dig. Särskilt som det låter som att det kan stämma på ett ungefär eftersom clearblue räknar veckor efter befruktning och inte efter mens.

Jag hade ägglossning den 1 juli. Idag är det den 25e juli.

Det är mer än 3 veckor sedan befruktning = den borde ha visat 3+.
  • Anonym (Ledsen)

Visst ska urinen inte spela någon roll när man är efter tänkt mens?

Om det är morgonurin eller om det är väldigt ljust och utspätt

• Anonym (Ledsen)

Idag, på morgonurin, fick jag 3+

Svar på tråden Bör jag oroa mig?