Olle7654 skrev 2016-07-24 21:37:42 följande:
Fjanten: Det var ärligt. Tack. Ligger mycket i det. Det jag egentligen tycker känns jobbigt nu är att det kändes som helt okej uppoffringar att göra innan men nu är allt är baserat på en lögn känns det jobbigare.
Jag förstår hur du känner, och det är klart att du känner dig sviken just nu. MEN det mesta går fortfarande att göra även fast man har barn. Nej, det blir kanske ingen backpackning i Australien med tre småungar, men härliga familjesemestrar först och sedan en riktigt dyr resa till Australien med finaste hotellen när barnen är vuxna istället. Liksom, du kan inte lägga allt på henne. Hon gjorde fel, jättefel. Men att du har avstått från saker är INTE hennes fel!
Jag har nu en kandidatexamen och jag har barn. Sambon bytte jobb för det han hade innan HATADE han. Nästa år ska vi resa till Australien, Chile, Argentina och New York. Vår son kommer då vara 15 månader och vi kommer ha en liten plutt på bara några månader. Vi har båda vänner och egna intressen; han spelar i en lagsport och jag dansar (så länge fogarna tillåter)...
Det låter som att du har VALT att göra uppoffringar som du inte nödvändigtvis hade behövt göra, och nu skyller du allt det på din sambo/fru. Hon var kanske ansvarig till en början, men inte längre!