Lurad att bli pappa för längesen
Hej.
Min sambo och jag har två barn och ett tredje på väg.
Skriver här för att kanske få något tips på hur man bör hantera den nu uppkomna situationen nedan.
Vi fick vårt första barn när vi var unga (22) och vi hade då varit tillsammans ca ett år. Jag ville inte ha barnet, trodde det var en olycka (mamman åt p-piller men sa att hon måste glömt ta dem just då). Sambon ville gärna ha barnet och jag bestämde mig för att stanna kvar och ta mitt ansvar.
Innan barnet hade jag haft planer på att göra slut då allt inte kändes rätt (detta vet inte min sambo om dock). Barnet kom, det var tufft på många sätt (att knyta an till exempel) men livet har rullat på. Nu, när sambon är gravid med vårt tredje barn så berättade hon för mig att hon hade lurat mig vid den första graviditeten. Detta har kastat in mig i någon slags livskris.
Jag funderar mycket på hur livet hade sett ut om hon inte lurat mig. Jag känner mig ibland bestulen på min en stor del av min ungdom. Jag hade precis kommit igång kändes det som. Aldrig haft mycket tjejer innan medan min sambo hunnit festa runt en hel del. Hade vi varit ihop utan barnet? Hur hade livet sett ut? Osv.
Samtidigt älskar jag barnen vi har och att vara en separerad trebarnspappa lockar knappast heller.
Någon som varit med om något liknande?