Lurad att bli pappa för längesen
Skrämmande att det påriktigt verkar finnas människor som tycker att mannen får skylla sig själv eftersom han litade på att hans partner skötte skyddet trots att hon medvetet lurat honom.
Jag tycker att det är ett otroligt svek och att hon berättar nu är knappast för din skull utan för att lätta på sina egna skuldkänslor.
Men eftersom du skaffat fler barn med henne och skrev något om att hitta någon som är lika bra så låter det ju som att det finns kärlek mellan er idag även om du hade tankar på att göra slut för länge sedan.
Det är jättebra att du tänkt söka professionell hjälp. Jag tror att du måste komma fram till ett beslut, antingen göra slut och försöka leva singellivet du tror dig sakna eller leva familjelivet fullt ut med din sambo och dina barn, men då måste du släppa tankarna på att du går miste om singellivet. Att gå runt och vela gör bara att du tycker synd om dig själv och dagdrömmer bort ditt faktiska liv. Det är inte rättvist mot varken dig själv eller dina barn.
Jag tycker att din sambo borde hållt tyst och låtit dig vara lyckligt ovetande. Men om man ska se det från sen ljusa sidan så får du en ypperlig möjlighet att bearbeta dina känslor om förlorad ungdom som du verkar ha haft redan innan du fick vetskapen om detta.